Lies of P

Lies of P

Veel te laat gaan slapen gisteren 😅

Eerste 2 bosses in de game zijn neer, man wat een mooie wereld en wat speelt dit lekker. Tot nu toe 3 keer gestorven waarvan 2 keer door ergens af te vallen 🤣 en één keer tegen de tweede boss.

Mijn 2de death was echt een zware brainfart. Ik was op een dak tegen een ietd grotere mob aan het vechten en wou healen maar dit lukte niet. Na maar blijven rond te lopen en panikeren zie ik dat ik op mijn repair item stond en niet op men flasks. En ben uit paniek achterwaarts van het dak gesprongen 🤣

Tis dus een echte souls ervaring, gravity is still a bitch.

Niet helemaal akkoord.

Wel akkoord dat ER een goeie instap is qua moeilijkheid omdat je zo veel opties hebt en kan overlevellen etc. Anderzijds vind ik ER dan weer veel te huge en bombastisch als eerste game, dit hoeft niet iets negatief te zijn voor iedereen, maar voor sommige is het dat wel.

Niet akkoord met dat DeS outdated is en geen goeie instap, DeS is by far de makkelijkste Souls game die er is. Hij is kort, heel linear, quests zijn simpel, je hebt veel vrijheid en magic is zo belachelijk overpowerd dat je bosses kan oneshotten vanaf halverwege de game. De OP stuf dat je kan doen in DeS is er nog velen malen over dat wat je in ER kan.

Eigenlijk is er geen slechte instap game tbh, BB of DS3 kunnen dat ook perfect zijn, misschien is het zelf interessanter om te kijken welke setting en sfeer je het meeste ligt en waar je je het meest tot aangetrokken voelt, kans is groot dat je die game ook meer en langer kansen gaat geven.
Gisteren gestart met demon souls en de eerste boss verslaan.

Als ik op setting en sfeer moet afgaan zou ik toch kiezen voor sekiro, lies of p en the surge.

Ik ga deze toch blijven volgen en waarschijnlijk 2dehands wel kopen. :)

Gisteren gestart met demon souls en de eerste boss verslaan.

Als ik op setting en sfeer moet afgaan zou ik toch kiezen voor sekiro, lies of p en the surge.

Ik ga deze toch blijven volgen en waarschijnlijk 2dehands wel kopen. :)
Veel plezier!

Geen schrik hebben als je ergens wat vast zit een wat te proberen levelen of een andere regio te gaan bekijken ook al zijn deze technisch gezien harder. Soms vind je daar wel wat leuke items of wat meer souls om je toch wat verder te levelen.

Sekiro heeft een enorm leuke sfeer en thema, maar is wel bij de moeilijkere games, beetje hetzelfde verhaal als bij LoP, niet iets minder opties om dingen makkelijker te maken zoals co-op, overleveling, OP builds etc...

Veel succes in elk geval!

Veel plezier!

Geen schrik hebben als je ergens wat vast zit een wat te proberen levelen of een andere regio te gaan bekijken ook al zijn deze technisch gezien harder. Soms vind je daar wel wat leuke items of wat meer souls om je toch wat verder te levelen.

Sekiro heeft een enorm leuke sfeer en thema, maar is wel bij de moeilijkere games, beetje hetzelfde verhaal als bij LoP, niet iets minder opties om dingen makkelijker te maken zoals co-op, overleveling, OP builds etc...

Veel succes in elk geval!
Ja co-op en builds heb ik nu eigenlijk nooit gedaan mss daarmee dak het vaak links liet liggen.

Ja co-op en builds heb ik nu eigenlijk nooit gedaan mss daarmee dak het vaak links liet liggen.
Moest ge keer vast zitten ergens, DeS staat altijd installed op mijn PS5 dus ik kan wel keer helpen bij nen boss als het nodig is.
Al moet ik wel eerst zien of ik ergens een char staan heb waarbij ik niet naar NG+ ben gegaan.

Puur uit nieuwsgierigheid, als je nu naar zo een streams kijken, zijn dat toch major spoilers?
Ikzelf begin graag blind aan een spel, en zoek gaandeweg wel wat dingen op as het moet.

Puur uit nieuwsgierigheid, als je nu naar zo een streams kijken, zijn dat toch major spoilers?
Ikzelf begin graag blind aan een spel, en zoek gaandeweg wel wat dingen op as het moet.
Ja zeker met deze games is de helft van de ervaring de exploratie en de spanning om tot de volgende bonfire te geraken. Als je dan alles op een stream ziet eerst heb je maar een halve ervaring.

Ik bekijk daar maar flarden van, de keren dat ik wat langer kijk is wanneer iemand aan het sukkelen is op een boss of zo, bij levels ben ik ook veel minder aandachtig aan het kijken of ga ik naar een andere stream. Hier en daar zal ik wel eens keer iets zien, maar ik onthou dat ook niet allemaal hoor tegen wanneer ik daar zelf ooit zit.

Los daar van ben ik ook niet zeer gevoelig voor "spoilers" zeker niet bij dit soort games waarbij het verhaal meestal toch één grote vage boel is waar niemand iets van snapt. Ik kijk van ver elke game dat ik ga spelen wel stukjes streams omdat ik dan goed weet of het iets voor mij is of niet.

Afhankelijk van de game zal ik meer of minder kijken, bv van MK1 heb ik ver enkel maar gekeken als iemand online speelde of invasions deed omdat ik niet veel van de story wou zien. In het geval van LoP heb ik voornamelijk mensen zien boss fights doen, maar ook voornamelijk early game boss fights, denk niet dat ik 1/4 van de fights gezien heb. Los daarvan zaten 2 van die fights zelf al gewoon in de demo... als ook die levels.

Games die ik niet ga bekijken of toch met een half oog zijn zware story based games zoals een TLOU ofzo, daar zal ik meer af gaan van trailers, voorgaande ervaringen, welke studio is het die het maakt en wat genre game is het + reviews.

Mijn ervaring breekt het in elk geval niet, ik heb als nog gisteren elke vierkante cm zitten afkijken om te zien of ik alles had en veel plaatsen had ik nog nooit gezien of waren in mijn hoofd niet aan elkaar gelinkt.

Maar ik snap ook wel dat dit voor sommigen mss wel not done is...

Ook weer wat verder kunnen spelen en vind de sfeer wel geweldig :D
Voorlopig moeilijk om te kiezen of ik Motivity/Technique of Advance build ga maken

Ook weer wat verder kunnen spelen en vind de sfeer wel geweldig :D
Voorlopig moeilijk om te kiezen of ik Motivity/Technique of Advance build ga maken
Kvind het ook moeilijk tbh, kheb het gevoel dat al die ellemental stuf vrij sterk en nuttig is, heb daarom al gedacht op te kijken voor een Mot/Adv build ofzo. Ergens nen handle zoeken met toffe moveset en dan die elemental blades er op en kijken voor Advanced scaling ofzo. Kweet nog niet ik zoek het nog uit xD

Vergeet het hier zeker niet neer te zetten jongens. Ik heb voor advanced gekozen in het begin. En enkel nog maar hp en stamina level up gedaan. Net in hotel aan gekomen. Effe nog goed uitzoeken wat allemaal mogelijk is :-)

Vergeet het hier zeker niet neer te zetten jongens. Ik heb voor advanced gekozen in het begin. En enkel nog maar hp en stamina level up gedaan. Net in hotel aan gekomen. Effe nog goed uitzoeken wat allemaal mogelijk is :)
Ik ga toch ook voor Advance gaan. :D Net een wapen van een vendor, ietsje na het hotel, gekocht met een B in advance en daar wat mee getest op normale mobs en speelt wel lekker.

Net een wapen van een vendor, ietsje na het hotel, gekocht met een B in advance en daar wat mee getest op normale mobs en speelt wel lekker.
Dat is deze zeker?

latest

Oei wacht verkeerde spel...

ik vind het raar dat je voor summons een consumable moet gebruiken.

Ging voor de eerste keer naar de city hall boss en gebruikte de summon om later vast te stellen dat je een consumable moet gebruiken voor elke summon.

Terug
Bovenaan