Lies of P

Action PC PS5 PS4 XBOX Lies of P

Iemand heeft teveel slaag gekregen ;3

De laatste trailer is wel niet echt indrukwekkend.
 
Van een ander perspectief zie ik een beter te begrijpen frustratie: al die souls-likes (steam staat er alleszins vol mee) en hoeveel deftige games hebben we buiten FromSoftware hun games? Een handjevol?

1) Nioh 1+2
2) Wo Long
3) The surge 2

Ik noem enkel de games die kwalitatief echt goed onthaald zijn. Code Vein bvb is in mijn ogen bvb veel te generisch in zijn leveldesign en de combat voelt gewoon niet zo goed als eerdere voorbeelden.

Als er dus wederom eentje afkomt die luidkeels roept "Ik ben Bloodborne maar met een deftige framerate!", dan ben ik extreem skeptisch.

Edit: ik heb het enkel over 3D soulslikes. Salt & Sanctuary tel ik niet mee (ook al was het een leuke indie-game)
 
Van een ander perspectief zie ik een beter te begrijpen frustratie: al die souls-likes (steam staat er alleszins vol mee) en hoeveel deftige games hebben we buiten FromSoftware hun games? Een handjevol?

1) Nioh 1+2
2) Wo Long
3) The surge 2

Ik noem enkel de games die kwalitatief echt goed onthaald zijn. Code Vein bvb is in mijn ogen bvb veel te generisch in zijn leveldesign en de combat voelt gewoon niet zo goed als eerdere voorbeelden.

Als er dus wederom eentje afkomt die luidkeels roept "Ik ben Bloodborne maar met een deftige framerate!", dan ben ik extreem skeptisch.

Edit: ik heb het enkel over 3D soulslikes. Salt & Sanctuary tel ik niet mee (ook al was het een leuke indie-game)
Klopt wel, als je echt kijkt naar AAA games binnen het genre dan is 90% gewoon de Souls games zelf. Er zijn ook maar zeer weinig souls-likes die ik echt oprecht goed vind, er zijn er veel die zo net boven water komen drijven waarvan ge zo kunt zeggen van, ok als die hard fan van het genre zou ik ze zeker eens spelen!

Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- The Surge 2
- Code Vein
- Lords of the Fallen
- Steelrising
- Wo Long
- Thymesia
- Remnant: From the Ashes
- Nioh 1 & 2
- Mortal Shell

Dat zijn 10 games die ik de moeite vind als fan van het genre eens te spelen, 10... en een paar hier van zijn eigenlijk niet zo heel goed dus veel schiet er echt niet over en wat is dit een tijdspanne van 6-7 jaar? Er zijn wel veel indie souls like games die goed zijn, zoals:

- Hollow knight ( wat eigenlijk gewoon metroidvania is )
- Blasphamous
- Salt and Sanctuary
- Elder Lillies
- Eigenlijk hoort Thymesia hier... en niet in de bovenste lijst.
- Mortal Shell hoort eigenlijk ook in deze lijst...
- Ashen kan je hier ook wel zetten.
- Grime was ik vergeten en is ook wel een goeie!

Maar dus opnieuw een klein lijstje ze, waar ik denk dat veel frustraties van komen is dat er veel mensen zijn die vaak interesse hebben in een setting van een game en dan beseffen aah fuck het is een souls like. En dan pissed zijn omdat zij zich buitengesloten voelen voor dat spel waar ze puur gameplay en settings wise wel interesse in hadden, gewoon niet in de moeilijkheid er van.

Ik kan me dit nog goed herinneren bij Sekiro bijvoorbeeld en ook bij Elden Ring was dit het geval weer. In elk geval, het is een genre waarvan je als fan denk ik nog meer kan klagen dan als NIET fan. Want het aantal echt oprecht goeie Soulslikes is op 1 hand te tellen als je de Souls games zelf niet mee telt. Tis niet dat ik echt gelukkig wordt van de zoveelste failled attempt van een souls game. Wo Long was echt een aangename verrassing!!
 
Lijkt héél hard op Steelrising en die had mij nu niet zo kunnen boeien. Ik ga deze alleszins wel een kans geven.
 
Iemand de demo ook al gespeeld? Ik ben in ieder geval verkocht, graphics meer dan ok, combat is zalig! Er hangt een Bloodborne sfeer, wat het voor mij af maakt, dit koop ik direct. Laatste baas is wel pittig.
 
Moet de DLC demo* nog spelen, staat wel installed klaar. Ziet er idd zeer tof en mooi uit. Het enige dat ik wel niet voel of zie is die zogenaamde BB sfeer. Er is eerlijk gezegd estetisch niet veel dat mij aan BB doet denken, maar dat hoef ook niet, ik heb liever dat het zijn eigen stijl heeft.
 
Staat op de lijst om te spelen eens ik terug ben van vakantie. Eerst Final Fantasy XVI demo en dan deze. Ben benieuwd!
 
Ok. Was best sceptisch, maar de demo overtuigt met gemak. Combat is good. Level design is nice. Loopt ook retestrak op de Steam Deck, maar ga hem sowieso wel op het grote scherm spelen.
 
Terug
Bovenaan