Letterboxd

Heb mijn Letterboxd en IMDB profiel hier op vorige pagina al eens gepost.

Mijn Letterboxd heb ik weeral anderhalf jaar niet meer geupdate vrees ik. 😅 Vergeet ook niet jullie IMDB profiel te posten als jullie er een hebben!

Enkel mijn imdb account wordt gebruikt maar het meeste is niet up to date of ingevuld. Ik gebruik hoofdzakelijk de watchlist om af te vinken wat ik gezien heb en een lijst om bij te houden welke series ik gezien. De A24 lijst is ook min of meer up to date.

Biedt Letterboxd een meerwaarde als je iemand bent die IMDB enkel gebruikt voor een watchlist bij te houden en films te raten? Af en toe zou ik voor mezelf een kleine review willen schrijven van 2-3 lijntjes zoals in het film topic, maar dat gaat toch niet zo gemakkelijk op IMDB vind ik. Beter overschakelen op Letterboxd dan?

Biedt Letterboxd een meerwaarde als je iemand bent die IMDB enkel gebruikt voor een watchlist bij te houden en films te raten? Af en toe zou ik voor mezelf een kleine review willen schrijven van 2-3 lijntjes zoals in het film topic, maar dat gaat toch niet zo gemakkelijk op IMDB vind ik. Beter overschakelen op Letterboxd dan?
Gaat beter op letterboxd. En voor lijsten op te stellen, bij te houden, filtert ook makkelijker op de filmografie van een bepaalde acteur, regisseur,...

Beter overschakelen op Letterboxd dan?
ONE OF US... ONE OF US...

oWjyixDbWuAk8.webp

Ja beter overschakelen op letterboxd. Lijstjes maken is een stuk gemakkelijker op letterboxd en reviews schrijven is dat ook. Je hebt ook iets meer sociale interactie.

Deel zeker je letterboxd account wanneer je er één hebt. :)

En hoe kan ik mijn IMDB ratings overdragen tot LB ? :cry2:

In principe mag alles gewoon gehalveerd worden. Manueel doen zie ik eeeeecht niet zitten.

IMDB is android, letterboxd is apple. IMDB heeft veel meer opties en kan je op veel meer manieren filteren maar letterboxd ziet er wel mooier uit. ;p

@DwightSchrute

Deel zeker je letterboxd account wanneer je er één hebt. :)

Geen idee of het interessant is, want in het afgelopen jaar alleen al hebben 2 (of 3 zelfs?) leden mij willen reporten or laten bannen voor heiligschennis wanneer ik bepaalde films niet zo goed vond (ja, tongue-in-cheek I'm suuuure), maar here goes:

Alles wat ik dit jaar gezien heb, toegevoegd. Gezien ik laatste 10 jaar betrekkelijk weinig films gezien heb, en ik nu van plan ben om van "0" te starten, gaan we gewoon alles wat ik ooit interessant gevonden heb, herkijken en gaandeweg toevoegen.
We zullen de favoriete film van jaar XXXX als leidraad gebruiken.

Geen idee of het interessant is, want in het afgelopen jaar alleen al hebben 2 (of 3 zelfs?) leden mij willen reporten or laten bannen voor heiligschennis wanneer ik bepaalde films niet zo goed vond (ja, tongue-in-cheek I'm suuuure), maar here goes:
Ik heb je gevolgd.

Verder echt niet van aantrekken wat een ander vindt over je ratings. Het is jouw account, jouw meningen en jouw ervaringen. Wat een ander van iets vindt doet er eigenlijk gewoon niet toe. Je hebt als individu veel meer waarde wanneer je je zo weinig mogelijk laat beïnvloeden door anderen. Ik vind persoonlijk de accounts van mensen die afwijken van consensus soms interessanter omdat het om een unieker perspectief soms gaat. Je moet gewoon zijn wie dat jij bent.

Wacht, for realsies? Lol. Lmao, zelfs.

Misschien moet ik ook wat meer reactionaire meningen beginnen posten.

Wacht, for realsies? Lol. Lmao, zelfs.

Misschien moet ik ook wat meer reactionaire meningen beginnen posten.

Haha, nu ik het nalees, komt het wel wat strenger over dan ik bedoelde.
Ze hebben me niet echt gereport natuurlijk, het waren "mopjes" ("Hoezo gij vindt die film niet leuk, ik ga u reporten voor slechte smaak"). Al heb ik nooit goed dat soort mopjes begrepen wanneer het kleuren en smaken betreft.

Haha, nu ik het nalees, komt het wel wat strenger over dan ik bedoelde.
Ze hebben me niet echt gereport natuurlijk, het waren "mopjes" ("Hoezo gij vindt die film niet leuk, ik ga u reporten voor slechte smaak"). Al heb ik nooit goed dat soort mopjes begrepen wanneer het kleuren en smaken betreft.
Ik zou het ook gewoon niet te persoonlijk nemen. Het is nog altijd een discussieforum en uiteraard zullen vele mensen een andere mening hebben als jij, zeker als het gaat om een film met een reputatie of naam natuurlijk. Als je liever geen reacties hebt of het debat niet wilt ingaan is het soms ook gewoon beter om niet te posten (of om niet te reageren op een quote van jouw post). Mensen vinden het niet zo leuk als bijvoorbeeld een film die zij graag zien bekritiseerd wordt of niet die enorm hoge rating krijgt natuurlijk, wat ik ook wel begrijp. Maar je moet het ook wel kunnen relativeren.

al vast excuses voor mijn kill gifjes. Ik hoop dat iedereen beseft dat die voor te lachen zijn en if not...

deadly-friend-basketball-gif.gif

;p

Meeste van deze films zullen in België beschikbaar zijn! Ik ben benieuwd!
In dit artikel van Variety staat nog een beetje extra info. Prijzen van de rentals zouden "$3.99 tot $19.99" zijn. Voor ons zal dat wel een één op één conversie voor euro zijn. Voor €3.99 zou ik in sommige films geïnteresseerd zijn, voor €19.99.... Eh.

De andere films die bij de lancering in de VS alvast erbij zijn (hopelijk ook hier):

LOST & FOUND
  • Tiger on the Beat (1988) – Legendary 1988 action-comedy starring Chow Yun-Fat and directed by Lau Kar-Leung remains a beloved classic of Hong Kong cinema. For most of the world, this is the first opportunity to see the new 4K restoration — a digital exclusive to Letterboxd at launch.
  • Kisapmata (1981) – Considered one of the greatest Filipino films of all time, Mike de Leon’s masterpiece about a young woman living under her domineering father’s suffocating control won ten awards at the 1981 Metro Manila Film Festival including best film and screened at Cannes. This new 4K restoration premieres digitally, celebrating the late director’s uncompromising vision that faced censorship under the Marcos regime.
  • It Must Be Heaven (2019) – This comedy won both the special mention from the main competition jury and FIPRESCI Prize at the 2019 Cannes Film Festival, but its theatrical release was delayed for over a year due to the pandemic, limiting its reach despite widespread praise. Palestinian director Elia Suleiman’s distinctive visual satire continues his acclaimed tradition of observational comedy that speaks to universal themes of displacement and belonging.
  • Poison (1991) – Todd Haynes’ groundbreaking film won the grand jury prize at the 1991 Sundance Film Festival and became a lightning rod in the culture wars, with conservative politicians attempting to defund the NEA over its support. The first feature from future Oscar nominee Haynes established him as a fearless voice in independent cinema.
  • Before We Vanish (2017) – Based on a cult Japanese stage play, master filmmaker Kiyoshi Kurosawa’s alien invasion story screened in Un Certain Regard at the 2017 Cannes Film Festival, showcasing the acclaimed director’s distinctive take on the genre.

Het is zover! Zonder foefelare kan je in op dit moment op het gloednieuwe Letterboxd Video Store platform drie nieuwe films streamen (It Ends, The Mysterious Gaze of the Flamingo en Kennedy, alledrie aan €16,99), en twee oudere films (Kisapmata en Before We Vanish, aan respectievelijk €5,99 en €3,99)

Ik ga zeker de Kiyoshi Kurosawa bekijken en waarschijnlijk ook die Filipino classic. Jammer dat de nieuwe films zo duur zijn, ik wil het initiatief wel steunen maar wtf eigenlijk. Ik vraag me af wat de kijkcijfers worden want dat is duurder dan een gemiddelde cinemavertoning.

Het is zover! Zonder foefelare kan je in op dit moment op het gloednieuwe Letterboxd Video Store platform drie nieuwe films streamen (It Ends, The Mysterious Gaze of the Flamingo en Kennedy, alledrie aan €16,99), en twee oudere films (Kisapmata en Before We Vanish, aan respectievelijk €5,99 en €3,99)

Ik ga zeker de Kiyoshi Kurosawa bekijken en waarschijnlijk ook die Filipino classic. Jammer dat de nieuwe films zo duur zijn, ik wil het initiatief wel steunen maar wtf eigenlijk. Ik vraag me af wat de kijkcijfers worden want dat is duurder dan een gemiddelde cinemavertoning.
Ik ga waarschijnlijk ook de Kurosawa zien, grote fan van Cure en Pulse. Twijfel over Kisapmata. €5 is zo'n beetje het maximum dat ik aan een rental wil geven dus de nieuwe films laat ik aan me voorbij gaan.

Terug
Bovenaan