Frewi
Member
Ik bedoel maar gewoon dat het heel leuk is (of ja: ieder zijn ding) om daar een soort van Flik & Flak mascotte aan toe te wijzen maar dat de verwachtingen heus niet enkel negatief bijgesteld worden. In zowat elk zomertopic op dit forum zie je mensen "klagen" dat men bijvoorbeeld 23° voorspelt, om dat dan heel de tijd te zien stijgen en uiteindelijk rond de 30° te eindigen. Deze week is dat ook weer voorgevallen: dat de voorspelde temperatuur dag per dag stijgt. Dat is het tegenovergestelde van knabbelen.Het is een gefabriceerde term om te wijzen op het recurrent fenomeen waarbij bepaalde verwachtingen telkens een beetje negatief bijgesteld worden met elke nieuwe run, en er uiteindelijk niet veel meer van overblijft. "Knabbel" dus, maar zonder het telkens weer met zoveel woorden te moeten zeggen. Knabbel knabbelt niet enkel aan leuke vooruitzichten, ook inzake voorspelde regenhoeveelheden slaat Knabbel geregeld toe, zoals ook deze week.
Vandaar dus: Knabbel, Bobbel, ... Voorspellingen veranderen geregeld, en echt niet enkel in de negatieve vorm. Vandaar dat ik dat naampje een beetje kinderachtig vind, want voorspellingen zijn "in alle richtingen" verkeerd maar you do you natuurlijk. Ik weet dat je graag met eigen termen (Grote Zomer, Knabbel, ...) werkt.
Laatst bewerkt:
Hopelijk ook met nog een kans om te genieten van echte warmte. Knabbel heeft zoals gevreesd weer toegeslagen, 14 juli staat sinds deze ochtend ook ingetekend op 29 graden ipv 30. Nog wat geknabbel en die gemiddeld 25 graden over 10 dagen wordt nog moeilijk.