Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer overdrijven ook een kunstzinnige vorm is.Voelde al een tikkeltje herfstachtig aan zojuist. Sterke westenwind, temp zakte meteen richting 19 grasden + eerste bladeren van de bomen al op de grond.
Je kon iig voelen dat we weer richting lagedruk gaan.
Sinds je zo graag naar de gemiddelden van juli verwijst, gaan we dat ook maar eens doen hé. En ik zal voor het gemak gewoon je eigen post van de vorige pagina quoten, dan moet ik het zelf niet opzoeken:Voelde al een tikkeltje herfstachtig aan zojuist. Sterke westenwind, temp zakte meteen in elkaar tot 19 graden + eerste bladeren van de bomen al op de grond. Het zou zomaar passen in half september.
Dus, de gemiddelde temperatuur in België is in juli 18.7°C. @Guglielmo bij 19°C: "Voelde al een tikkeltje herfstachtig"Ik gebruik altijd de normalen van Ukkel voor juni (behalve voor onweersdagen), gebaseerd op het gemiddelde van de julimaanden over de referentieperiode 1991-2020.
Eenheid Normaal Gemiddelde temperatuur °C18.7

loco !Voelde al een tikkeltje herfstachtig aan zojuist. Sterke westenwind, temp zakte meteen in elkaar tot 19 graden + eerste bladeren van de bomen al op de grond. Het zou zomaar passen in half september.
Je kan iig voelen dat we weer richting lagedruk gaan.

Als weerliefhebber kan ik dat enkel maar toejuichen, sneeuw in augustus zou tenminste eens een deftig record zijn. Hopelijk neemt de lagedruk de overhand, met een polaire stroming die vrieskou over ons land zend.Voelde al een tikkeltje herfstachtig aan zojuist. Sterke westenwind, temp zakte meteen in elkaar tot 19 graden + eerste bladeren van de bomen al op de grond. Het zou zomaar passen in half september.
Je kan iig voelen dat we weer richting lagedruk gaan.
19 was uiteraard de gemeten temperatuur, vooral interessant omdat die op amper een uur tijd compleet in elkaar zakte. De gevoelstemperatuur heb ik niet gemeten maar met de strakke koude wind lag die uiteraard flink lager, voelde fris aan. Op gevoel zou ik zeggen 13 graden.Dus, de gemiddelde temperatuur in België is in juli 18.7°C. @Guglielmo bij 19°C: "Voelde al een tikkeltje herfstachtig"![]()
Maar wie hoopt er daar eigenlijk op? Het is voor iedereen onaangenaam en voor de weerliefhebber is dat net zorgwekkend dat records telkens sneuvelen.De resterende hoop voor een nieuw warmterecord kunnen we ook stilaan wel gaan opbergen vrees ik. Mooie zomer ja (of toch mooie eerste helft), maar vooral ook een zomer van gemiste kansen.
Waar Sneeuwstorm in GFS nog 42 graden zag op 21 juli, staat er nu nog hoogstens 21 graden, gehalveerd dus.
Mijn trol-alert gaat stilaan in het rood hoor. Maar weinigen zitten te wachten op extreem weer.maar vooral ook een zomer van gemiste kansen
Al uitgelegd hierboven. De extremen van alle aard zijn net het meest interessant, niet alleen de warmte, maar ook de reactie van de natuur erop. En het is niet enkel warmte dat mij boeit, ook echte kou, ook droogte, etc. Opnieuw: als je gewoon normaliteit wilt, dat krijg je sowieso al 300+ dagen per jaar...Maar wie hoopt er daar eigenlijk op?
Dat is niet waar.Het is voor iedereen onaangenaam
Je hebt ook zowat het belangrijkste deel uit heel die quote geknipt om dit te kunnen zeggen he?Ik snap gerust dat wie geen weerliefhebber is, en niet meer bij de jongste is, dat niet wil, maar dan begrijp ik eigenlijk ook niet goed wat je komt zoeken in een weertopic. Uiteindelijk zal die 42 graden toch gehaald worden, wat maakt het uit of het nu is of binnen 2 jaar.
Voor de klimaatliefhebber bedoel je. Niet voor de weerliefhebber. De extremen maken het weer net nog boeiend tussen 300+ dagen van normaliteit.Maar ik zal het nog eens herhalen: Voor de weerliefhebber is dat net zorgwekkend dat records telkens sneuvelen.
Je zou toch kunnen beweren dat klimaat en weer bij elkaar horen?Voor de klimaatliefhebber bedoel je. Niet voor de weerliefhebber. De extremen maken het weer net nog boeiend tussen 300+ dagen van normaliteit.