Lente & zomer 2025

Sowieso, er was al nautische schemering en blauw licht in het oosten toen ik buitenging om 3:30 voor de trein (en in het westen was het nog blauw tot na 0u).

Nog eens een reminder waarom we echt niet moeten beginnen met een jaar rond winteruur zoals sommigen willen. Dan zou je nu al opkomend licht hebben om 2:30 en zonsopgang om 4:30, wat een verlies van nuttig zonlicht zou dat zijn. Licht om 3:30 en zonsopgang om 5:30 zoals nu is al vroeg genoeg.
Wil je dan 2x per jaar blijven uur wisselen of vaste zomertijd? Want 's morgens in de winter zo laat licht, vind ik dan veel vervelender dan in de zomer wat vroeger licht. Op warme dagen is het ook aangenamer dat het wat eerder donker/frisser wordt om te kunnen gaan slapen.

Ik zie toch op tegen dinsdag en woensdag. Hopelijk blaast de airco op het werk goed en dan kan ik me er wel doorworstelen tot het donderdag eindelijk wat koeler wordt.

Wil je dan 2x per jaar blijven uur wisselen of vaste zomertijd? Want 's morgens in de winter zo laat licht, vind ik dan veel vervelender dan in de zomer wat vroeger licht.
Hangt van ieders (werk)ritme af zeker. Bij zomertijd zou ik in de wintermaanden 's avonds nog eens licht zien, daarvoor rij ik met plezier putje winter eens in het donker naar het werk.

In Amerika duurt de wintertijd 4 weken minder lang als hier in Europa. Dat is misschien wel de beste oplossing.

Hangt van ieders (werk)ritme af zeker. Bij zomertijd zou ik in de wintermaanden 's avonds nog eens licht zien, daarvoor rij ik met plezier putje winter eens in het donker naar het werk.

In Amerika duurt de wintertijd 4 weken minder lang als hier in Europa. Dat is misschien wel de beste oplossing.
Idem, als je nog iets buiten wil doen als het droog is dan kun je dat nog, want anders is het doorgaan ik het donker en thuiskomen in het donker.

Ik heb ook liever 's avonds nog een beetje licht, in het donker vertrekken naar mijn werk vind ik niet zo erg. Niks is deprimerender dan 's avonds in het donker naar huis te moeten rijden.

De uren dat het licht is tijdens het werk zijn eigenlijk verloren licht-uren.

Ik zie toch op tegen dinsdag en woensdag. Hopelijk blaast de airco op het werk goed en dan kan ik me er wel doorworstelen tot het donderdag eindelijk wat koeler wordt.

Op mijn werk is er geen airco 🫠

Ik zou telewerken, maar laat dat nu net woensdag niet mogelijk zijn. Op kantoor de helft van de dag volle bak zon op de vensters ook.
Dat wordt echt sterven. Misschien kan ik in zwembroek gaan en een handdoek mee pakken, dan doen we alsof het een dagje sauna is.

Ik zou telewerken, maar laat dat nu net woensdag niet mogelijk zijn. Op kantoor de helft van de dag volle bak zon op de vensters ook.
Dat wordt echt sterven. Misschien kan ik in zwembroek gaan en een handdoek mee pakken, dan doen we alsof het een dagje sauna is.
Klagen bij HR?

Ik ga toch mijn short aandoen woensdag denk ik. Volgens de dresscode mag dat niet maar ik ga er mijn voeten aan vegen.
Dinsdag werk ik van thuis. Maandag zal nog wel te doen zijn op het werk als ik dat daar goed verlucht 's morgens.
En als die geit van HR met verlof is zal ik eens meer in short gaan als het 30+ is.

Hier op kantoor zal het wel weer zalig zijn. Geen airco maar betonkernactivering. Maar donderdag wanneer het op een dag 10°C kouder wordt is dat systeem te traag om te reageren.

Toch heerlijk weer om er al om 6u aan te beginnen. Spijtig dat het straks rond 11u om zeep zal zijn. Ik vind dat we een siesta moeten inlassen zoals in Spanje, gewoon verlof van 12u tot 17u. Om dan nog de laatste 2u te werken :p

Vandaag:
Opstaan, airco.
Auto, airco.
Kantoor, airco.
Auto, airco.
Supermarkt, airco.
Auto, airco.
Crèche, airco.
Auto, airco.
Thuiskomen, airco.

Dacht bijna een trui aan te doen.

Terug