Lente & zomer 2025

En als je liever herfstachtig weer prefereert, is Schotland ook een goeie bestemming in de zomer. Daar blijft het de komende 7 dagen rond de 17°-19° met regelmatig buien.
Voor veel regen moet je in Bergen (Noorwegen) zijn, daar zie ik voor elke dag in de komende 10-daagse wel regen staan.
Voor de koelte in Ijsland, want in Reykjavik wordt het niet veel warmer dan een graad of 12.

vannacht koekenbak?
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...and-noodnummer-1722-geactiveerd/73749666.html

de regen kunnen we gebruiken, de storm en hagel zo niet.
Ik ben wel benieuwd, de ene bron spreekt voor hier lokaal 0.2mm en de andere over bijna 30mm komende nacht. Die regen is idd allemaal geen probleem, maar die hagel hoeft er toch ook niet te komen van mij.

Deze namiddag was het hier betrokken en zwoel, armen vol van die donderbeestjes, maar ondertussen is het zonnig en veel aangenamer. Het mag gerust rustig maar regenachtig zijn vannacht.

Ocharme, meneer zit in Zuid-Frankrijk en klaagt over de hitte :unsure:

Ik denk dat je dat toch wel niet verwacht in juni. 28°C is normaal voor juni maar geen 39°C

De laatste jaren swingen de temperaturen nu wel vaker de pan uit, over 7 dagen zijn we ook juli he. Ik begrijp niet goed wat je in de zomer nog gaat zoeken in Spanje of Zuid-Frankrijk. Maar ieder zijn meug zeker.

Ik ga al 14 jaar de laatste 2 weken van juni naar zuid Frankrijk.
Deze temperaturen toch nog nooit gehad.

En zolang het onder mijn lichaamstemperatuur blijft is voor mij alles goed

Precies wel een serieuze onweerszone boven Frankrijk momenteel, ben benieuwd hoeveel daar nog van gaat overschieten wanneer dat over België trekt vannacht.

Hier toch een kleine 14mm gekregen vannacht. Ook wat klank- en lichtspel, maar de wind en hagel zijn gelukkig uitgebleven.

Int waasland vannacht wakker geworden van de regen en wind, zat op het zuiden.

En onweer gehoord en gezien, maar alleen regen.

Voor de geïnteresseerden: ik gebruik vaak deze geniale website om een idee te krijgen van hoe het weer gemiddeld is tijdens bepaalde periodes op plekken waar ik naartoe zal of wil reizen. Misschien vind je daar inspiratie - al is het natuurlijk zo dat de klimaatverandering alles heel onzeker maakt waardoor je die gemiddelde patronen niet meer helemaal kan betrouwen...
Nice, meteen ook een nieuw woord geleerd: muggy.

Hier zit ik binnenkort verschillende weken af te zien: https://weatherspark.com/y/8657/Average-Weather-in-Veracruz-Mexico-Year-Round :unsure:

27-28 graden, constant regen? leuk
Ja, gemiddeld tussen dag en nacht, dus een beetje een sauna. Infeite neem je 's morgens een douche en droog je nooit helemaal op. :unsure:

Moet wel zeggen dat de vorige keren die neerslag goed meeviel, maar ja het is niet de beste periode. Maar het is wel schoolvakantie in België dan.

Hier is toch best wel wat regen gevallen de voorbije 12 uur, precies. Het was weer eens dringend nodig voor de natuur, zeker aangezien we nog eens gaan bakken vanaf het weekend...

hier is het al een hele dag 22 graden warm en lekkere wind er bij :)

dat is het leuke aan België, op de ene plaats kan het totaal anders zijn dan ergens anders :p

Dinsdag extreem maar donderdag alweer normaal met 22 graden, no worries
Laat ons hopen... Ik kan me de intense hittegolf van augustus 2020 nog goed herinneren. Begon soortgelijk en ook toen zeiden ze oorspronkelijk dat we na 3-4 tropische dagen terug zouden vallen naar koeler weer. Enkele dagen later waren de voorspellingen alweer aangepast. Uiteindelijk kregen we een hittegolf van 12 dagen waarvan 8 opeenvolgende dagen van meer dan 30°C (waaronder enkele van rond de 35-36°C)
Ik wacht dus nog even af of de voorspellingen wél kloppen deze keer 😓

Terug
Bovenaan