Sneeuwstorm
Well-known member
Ok het is warm maar toch liever dit weer dan die continue bewolking en buien. Je moet alleen genoeg drinken nu.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat vind ik toch een beetje hetzelfde als die fameuze 'je moet gewoon een regenjas aandoen' comment van toen het nog constant aan het regenen was. Mensen die niet goed tegen de warmte kunnen slapen slechter, zitten heel de dag te puffen en te zweten, voelen zich lichamelijk ongemakkelijk en zijn futloos, kunnen zich vaak minder goed concentreren, ...Ok het is warm maar toch liever dit weer dan die continue bewolking en buien. Je moet alleen genoeg drinken nu.
Het zal voor al de oude mensen in WZC, die amper airco hebben in dit land, ook plezant zijn.Dat vind ik toch een beetje hetzelfde als die fameuze 'je moet gewoon een regenjas aandoen' comment van toen het nog constant aan het regenen was. Mensen die niet goed tegen de warmte kunnen slapen slechter, zitten heel de dag te puffen en te zweten, voelen zich lichamelijk ongemakkelijk en zijn futloos, kunnen zich vaak minder goed concentreren, ...
Omdat de meeste mensen liever zon en warmte hebben dan iets anders wordt daar nogal snel over gekeken, maar voor mensen die dit weer niet graag hebben is het nu even irritant als voor 'gewone' mensen tijdens regenperiodes.
Het gaat hier deze nacht een uurtje 17 graden zijn als de voorspelling klopt, en tot 2u niet kouder dan 20. De slaapkamer gaat hier toch warmer zijn dan dat hoor.Het is nu toch ook nog niet zo langdurig warm dat je de temperaturen niet buiten je slaapkamer kan houden momenteel? Wij slapen altijd met ramen open, overdag dan dicht en rolluiken dicht en slaapkamer zit nog steeds netjes op 17-18, wat voor mij aangenaam slapen is. De vriendin ligt nog steeds onder een donsdeken zelfs.![]()
Nu stel je me toch teleur. Ik had op z'n minst verwacht dat je dit weer tot eind september zou wensen.Het weer van vandaag mag van mij nog een drietal weken aanhouden. Dit is voor mij ideaal zomerweer: warm, droog en zonnig. Je merkt ook dat iedereen op straat goed gezind is. De mensen leven allemaal op.
Dus ook geen labo-s(c)hortIk ben gewoon gaan werken en ik draag op mijn werk geen short. Al een chance dat ik geen labojas moest dragen.
?Op je werk geen short willen dragen is natuurlijk een eigen keuze.Het zal voor al de oude mensen in WZC, die amper airco hebben in dit land, ook plezant zijn.
Soit, ik vind het te warm. Ik ben gewoon gaan werken en ik draag op mijn werk geen short. Al een chance dat ik geen labojas moest dragen. Nu had ik graag getraind maar het is hier nog 30 graden en in mijn "kot" waar al mijn gerief staat warmer.
Dat ligt dan toch aan je huis of hoe je het regelt? Die temperatuur buiten houden is toch niet zo lastig?Het gaat hier deze nacht een uurtje 17 graden zijn als de voorspelling klopt, en tot 2u niet kouder dan 20. De slaapkamer gaat hier toch warmer zijn dan dat hoor.
Kan zijn dat de dresscode op het werk het niet toelaat natuurlijk. Wat ik ook een debiele regel vind bij zulke temperaturen.Op je werk geen short willen dragen is natuurlijk een eigen keuze.
Dat ligt dan toch aan je huis of hoe je het regelt? Die temperatuur buiten houden is toch niet zo lastig?
Enfin. Ik stoor me mateloos aan de klagers over de warmte. Bijna een jaar nat, kil en duister. Het is eens een paar graden te warm en we kunnen al weer niet slapen door de hitte.
Heb je het woord "labojas" gelezen?Op je werk geen short willen dragen is natuurlijk een eigen keuze.
Als het buiten 24 uur meer dan 17 graden is denk ik niet dat het binnen minder zal zijn na een dag ofzo, tenzij je airco hebt of een of ander sterk geïsoleerd geval.Dat ligt dan toch aan je huis of hoe je het regelt? Die temperatuur buiten houden is toch niet zo lastig?
Tja, ik kan dan ook gewoon niet slapen door de warmte en heb geen last van nat, kil, en duister. Ik heb me hier de voorbije maanden dan ook continue afgevraagd wat er net scheelt met al die mensen. Maar ik stemde nu vooral in met @RidderBauknecht dat dit weer ruk vinden ook kan.Enfin. Ik stoor me mateloos aan de klagers over de warmte. Bijna een jaar nat, kil en duister. Het is eens een paar graden te warm en we kunnen al weer niet slapen door de hitte.
Laten we het zeggen zoals het is, te koud of te warm is gewoon in beide gevallen niet aangenaam. Het is dan persoonlijk wat je dan zou verkiezen tussen die twee. Voor mij is vooral de zon die schijnt die het doet, als het daardoor iets te warm is so be it. Bij warm en zonnig heb je nog altijd de koelere avond/ochtend om buiten te zitten.Op je werk geen short willen dragen is natuurlijk een eigen keuze.
Dat ligt dan toch aan je huis of hoe je het regelt? Die temperatuur buiten houden is toch niet zo lastig?
Enfin. Ik stoor me mateloos aan de klagers over de warmte. Bijna een jaar nat, kil en duister. Het is eens een paar graden te warm en we kunnen al weer niet slapen door de hitte.
100% akkoord. Geef mij maar veel licht in de zomer, dat ik opgeladen ben tegen wanneer de donkere maanden weer beginnen. Die winter van 2022 was verschrikkelijk zwaar omdat we geen deftige zomer hadden ervoor.Laten we het zeggen zoals het is, te koud of te warm is gewoon in beide gevallen niet aangenaam. Het is dan persoonlijk wat je dan zou verkiezen tussen die twee. Voor mij is vooral de zon die schijnt die het doet, als het daardoor iets te warm is so be it. Bij warm en zonnig heb je nog altijd de koelere avond/ochtend om buiten te zitten.
Toch een heel ander gevoel als je smorgens de gordijnen opentrekt en het zonlicht valt gelijk naar binnen dan wanneer je de gordijnen opendoet het buiten somber en nat is, om dan uit miserie het licht binnen te moeten aansteken omdat het anders te donker is.
Vanaf de tweede week van september ben ik naar jaarlijkse gewoonte terug te vinden in het Zuiden van Spanje (tot half oktober). Wat het weer dan wordt in België zal mij worst wezenNu stel je me toch teleur. Ik had op z'n minst verwacht dat je dit weer tot eind september zou wensen.

Amai zeg, het gore lef om niet goed te kunnen slapen bij zo'n weer. En om dat dan nog te komen zeggen in een thread over het weer...Dat ligt dan toch aan je huis of hoe je het regelt? Die temperatuur buiten houden is toch niet zo lastig?

Mag ik zeggen dat ik hier de humor wel van in zie?Het is in mijn living momenteel 21 graden. Rijhuis uit het jaar 1947 met vrij dikke muren. Ik zet geen vensters open want buiten is het warmer dan binnen.

Kort geheugen zekerMag ik zeggen dat ik hier de humor wel van in zie?
De persoon die het liefst vollen bak zomer heeft, kan zowaar uitpakken met de meest frisse living van ons allemaal!
Ik volg op nummer 2 met het houden van de zomer, sowieso.
Die situatieshets over de herfst van @Avondland hierboven vind ik dan de horror als ik er aan denk. Gewoon de idee dat het leven zich binnen een paar maanden terug grotendeels binnen afspeelt, vind ik al een deprimerende gedachte.

Ja, echter met dat verschil dat het in oktober/november gewoon normaal is dat het herfst is. Je aanvaardt dat gewoon, want het beantwoordt aan het verwachtingspatroon.Kort geheugen zeker
Iets meer als een week geleden was het ook herfst, en de 8 maanden ervoor ook. Dus we zitten eigenlijk al een tijdje binnen. Geniet zo lang het duurt zou ik zeggen.