Lente / Zomer 2024

En op het moment dat het 18u/19u is en de tijd er is om bezig te zijn in de keuken, alweer somber en duisternis.
Ik heb er geen probleem mee om kunstlicht te gebruiken in de herfst of winter, maar in juli verwacht je zoiets toch niet en werkt dit zeer deprimerend.
Hopen op beter weer (en vooral meer daglicht) morgen en de komende dagen.

stevig aantal zonlicht in limburg, toch vanaf 12u.
meteen ook verbrand op de lokale rommelmarkt hier.
extreem veel volk door het hete weer, denk ik.

Als je keuken om 18/19u somber en duister is heb je gewoon een donkere keuken. Zon gaat vandaag onder om 21u40. Licht genoeg.
Keuken, living, gang, zolder, whatever. Maar ik maak vooralsnog nog geen eten klaar in mijn living.

Halfuur nadat ik het hier geschreven had, brak de hemel wel open en was er meer licht.
Maar intussen al terug volledig dichtgeslibd en zou je denken dat het qua lichtintensiteit straks gaat onweren of de zon ondergaat.
Mocht je de temperatuur wegdenken lijkt het binnen gewoon een herfstdag, somber en donker.
Dus, inderdaad allesbehalve een topdag vandaag.

Die convectie tijdens de dag is uiteraard een gevolg van de natte voorgeschiedenis en het feit dat de luchtdruk nog steeds niet echt hoog was. Maar vandaag zit de hogedruk die ons deze mooie dagen bezorgt wel het dichtst bij ons, dus misschien is de luchtdruk vandaag net hoog genoeg om te vermijden dat er zich terug wolken gaan vormen vanaf de middag.

Dit zijn "erop of eronder" situaties, onmogelijk op voorhand te voorspellen want niemand kan exact zeggen hoeveel vocht er in de toplagen van de bodem zit. Desondanks is de consensus onder de weerbureaus dat het zonnig zou moeten blijven op wat wolkensluiers of geisoleerde wolken na.

Laatst bewerkt:
Van dat verwachte onweer voor woensdag/donderdag schiet precies ook niets meer over ondertussen.

Is vandaag blauw gebleven hier vanmiddag. Erg lang geleden dat het nog eens over de middag onbewolkt bleef. Ondertussen enkele stapelwolken maar nog steeds niet veel.

Zeldzame topdag voor zonnepanelen dit jaar.
Van dat verwachte onweer voor woensdag/donderdag schiet precies ook niets meer over ondertussen.
Lijkt vooral voor Noord-Frankrijk en Wallonie te zijn. ESTOFEX 1 actief ook.

Zweet- & plakweer, maar 't doet wel effe deugd. Wel goed dat het 's ochtends en 's avonds nog afkoelt. 's Avonds rond 22u nog een prachtig wolkentafereel gezien vanuit de hangmat. Enfin, tot de muggen me naar binnen joegen.

Het weer van vandaag mag van mij nog een drietal weken aanhouden. Dit is voor mij ideaal zomerweer: warm, droog en zonnig. Je merkt ook dat iedereen op straat goed gezind is. De mensen leven allemaal op.

Het weer van vandaag mag van mij nog een drietal weken aanhouden. Dit is voor mij ideaal zomerweer: warm, droog en zonnig. Je merkt ook dat iedereen op straat goed gezind is. De mensen leven allemaal op.
Behalve dan de mensen die op het werk zitten te zweten en straks slecht gaan slapen vanwege de warmte. Voor mij mag het toch zeker een aantal graden frisser, dit is me te plakkerig en te warm. Maar goed, geniet er van!

Behalve dan de mensen die op het werk zitten te zweten en straks slecht gaan slapen vanwege de warmte. Voor mij mag het toch zeker een aantal graden frisser, dit is me te plakkerig en te warm. Maar goed, geniet er van!
Dat het plakkerig is, ligt gewoon aan het feit dat het al maanden veel en veel te nat is. Hadden we een normale aanloop gehad naar deze dagen, was het veel aangenamer geweest.
Een graad of 3-4 minder zou voor mij ook mooi zijn, maar dankzij die hoge dagtemperaturen kunnen we wel 's morgens aangenaam buiten zitten zodra we uit bed rollen en 's avonds lang op het terras hangen. Trek er overdag 5 graden vanaf en je zit weer met net iets te frisse ochtenden en avonden (voor mij toch).
Het is nu toch ook nog niet zo langdurig warm dat je de temperaturen niet buiten je slaapkamer kan houden momenteel? Wij slapen altijd met ramen open, overdag dan dicht en rolluiken dicht en slaapkamer zit nog steeds netjes op 17-18, wat voor mij aangenaam slapen is. De vriendin ligt nog steeds onder een donsdeken zelfs. :unsure:

En wees eerlijk, hoeveel zouden er op dit forum zweten op hun werk? :unsure:

Het is nu toch ook nog niet zo langdurig warm dat je de temperaturen niet buiten je slaapkamer kan houden momenteel? Wij slapen altijd met ramen open, overdag dan dicht en rolluiken dicht en slaapkamer zit nog steeds netjes op 17-18, wat voor mij aangenaam slapen is. De vriendin ligt nog steeds onder een donsdeken zelfs. :unsure:
Dat hangt er toch enorm sterk van af waar je woont hoor. Bij vrienden van mij die in een herenhuis wonen is het nu 25 graden binnen in hun slaapkamer. Andere vrienden met een nieuwbouwapartement zagen gisteren 27 graden op hun thermostaat. Als je op de begane grond woont is het ook niet altijd makkelijk om alle ramen open te zwieren qua veiligheidsgevoel.

Dat het plakkerig is heeft (voor mij) niets te maken met de voorbije maanden. Als het boven de 26 graden gaat dan zweet ik bij het minste wat ik doe, en ik ben geen lamme dikkerd die niet aan sport doet. Dus hier is wat mij betreft echt niets aan, aan dit weer.

En bij 25 graden kan ik ook perfect de hele dag en avond buiten zitten. Dan misschien in de echt late/vroege uurtjes met een trui aan, maar liever dat dan het merendeel van de dag de zon proberen te ontwijken omdat het te warm is en zo weinig mogelijk kleren aan te doen.

Maar goed, zoals ik al zei: geniet er allemaal van.

Dat hangt er toch enorm sterk van af waar je woont hoor. Bij vrienden van mij die in een herenhuis wonen is het nu 25 graden binnen in hun slaapkamer. Andere vrienden met een nieuwbouwapartement zagen gisteren 27 graden op hun thermostaat. Als je op de begane grond woont is het ook niet altijd makkelijk om alle ramen open te zwieren qua veiligheidsgevoel.
Landhuis-masterrace. :cool:
Alles op het gelijksvloers staat hier ook open hoor, maar dat kan idd niet overal. Toen ik nog in Ieper woonde, zette ik dat ook nog open, maar bij mijn vriendin in Gent (toen we nog apart woonden), was dat hoogstens op kipstand als we er waren. Dat zijn ook weer details die vaak vergeten worden bij aankoop/huur van een woning.

Dat het plakkerig is heeft (voor mij) niets te maken met de voorbije maanden. Als het boven de 26 graden gaat dan zweet ik bij het minste wat ik doe, en ik ben geen lamme dikkerd die niet aan sport doet. Dus hier is wat mij betreft echt niets aan, aan dit weer.
Ik wel, maar die speklaag zal isolerend werken. :unsure:

En bij 25 graden kan ik ook perfect de hele dag en avond buiten zitten. Dan misschien in de echt late/vroege uurtjes met een trui aan, maar liever dat dan het merendeel van de dag de zon proberen te ontwijken omdat het te warm is en zo weinig mogelijk kleren aan te doen.

Maar goed, zoals ik al zei: geniet er allemaal van.
Dat zal dan idd voorkeur zijn. Ik geniet er eindeloos van om in short naar buiten te gaan om een toertje rond de tuin te wandelen.

Terug
Bovenaan