Dat we moeten doen alsof het meevalt en dat we overdrijven en positief blijven, zijn toch ook uitspraken waar ik het van krijg. Alles is verzopen, het blijft kil, nat, grijs, .. Bah. De batterijen opladen na een lange herfst, die bijkomend een winter en lente duurde, zit er gewoon niet in. Die paar uur dat de zon eens komt piepen op een "goede" dag doet het hem niet. Vandaag hier alweer 12.2l water, gisteren 6.8l. Dan komt er eind van de week een warmte op ons af die door die vochtigheid enorm onaangenaam gaat zijn, maar niet getreurd, zaterdag regent het weer.
Ik kan er toch geen positiviteit in zien.
Als ge gaat vragen aan mijn buren (boeren) wat ze liever hadden, die hete zomer toen ze moesten bijsproeien (mais moesten ze zelfs niets mee doen) en hun oogst uiteindelijk haalden, of dit jaar, waarbij ze veel te laat hebben kunnen zaaien en planten, de oogst voor een deel rot gaat zijn en ze een teelt minder hebben kunnen doen, dan gaat het niet dit jaar zijn waarbij we "overdrijven" als we klagen hoor.
Ik kan er toch geen positiviteit in zien.
Als ge gaat vragen aan mijn buren (boeren) wat ze liever hadden, die hete zomer toen ze moesten bijsproeien (mais moesten ze zelfs niets mee doen) en hun oogst uiteindelijk haalden, of dit jaar, waarbij ze veel te laat hebben kunnen zaaien en planten, de oogst voor een deel rot gaat zijn en ze een teelt minder hebben kunnen doen, dan gaat het niet dit jaar zijn waarbij we "overdrijven" als we klagen hoor.