JorisBlack
Well-known member
En nu nog eens een onweertje dabei
Ook weer goed last-minute allemaal, om 19u30 waarschuwen voor onweer code geel vanaf 20u
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En nu nog eens een onweertje dabei
Juli is nu al te nat en we zitten nog maar aan de helft van de maand.En hier in Ninove weer goed aan het doorregenen, terug snel 17,2mm. Juli wordt weer te nat.
En het is al wekenlang hetzelfde patroon met de iets langere termijnvoorspelling (5-10 dagen); het wordt altijd warmer, zonnig en droog, wat ze steeds naar beneden moeten bijstellen. Enkel het warmer blijkt deze keer wel te kloppen.
Ik durf hier zelfs niets positief meer te posten. Door hier te regelmatig te lezen krijg ik het gevoel dat er iets mis is met mij omdat ik niet zo negatief kan zijn over het weer.
Vanaf nu dus nog hooguit neutrale posts van mij. Ik zal proberen om ook regelmatig negatieve dingen te posten![]()
Ik ken in ieder geval niemand uit Spanje of Griekenland die vrijwillig naar hier verhuist om de hitte daar te ontlopen en in een koeler en regenachtiger klimaat te komen leven. Omgekeerd echter...Ik denk dat er niemand klaagt in Spanje als het 4 maand lang zonnig en 27 graden is overdag, die zijn dat daar gewoon. Ik denk dat dat rapper went dan 17 graden met regen voor 4 maand.
Inderdaad ja, in beide gevallen gaat het vooral over een luxeprobleem. Met de kanttekening dat van hitte effectief mensen overlijden (te meer omdat onze gebouwen daar gewoon niet op voorzien zijn), terwijl dat bij "regenachtig en kouder dan gemiddeld" volgens mij niet zo is. Overigens zie ik hier toch wel wat accounts dagelijks klagen over de regen, valt nog te zien of dat zo is wanneer het warm wordt.Als er mensen zij die zeggen "Verman je, t'is maar regen "elke keer iemand zaagt of klaagt ... En dan zelf gaan zeggen: "Ik heb het al moeilijk van 1 dagje 27C"?
Wat ga je dan doen als het 30 dagen 27C is? Of 4 maand?
Dan kunnen de regen klagers omgekeerd reageren van: "Verman je, dat is toch niks, 4 maand mooi weer? Zo veel beter dan 4 maand regen."
Ik ken eigenlijk niemand die enkel voor het weer verhuist hoor.Ik ken in ieder geval niemand uit Spanje of Griekenland die vrijwillig naar hier verhuist om de hitte daar te ontlopen en in een koeler en regenachtiger klimaat te komen leven. Omgekeerd echter...
temperatuur is niet echt een probleem imo. Het is een gebrek aan zon dat op mensen hun humeur werkt. Als ik hier een maand met zon heb aan 10-15 graden dan is dat een goeie maand. 20 graden met regen is dan veel minder.Ik denk dat er niemand klaagt in Spanje als het 4 maand lang zonnig en 27 graden is overdag, die zijn dat daar gewoon. Ik denk dat dat rapper went dan 17 graden met regen voor 4 maand. In 2018 en 2022 heb ik er toch ook geen last van gehad dat het te warm was. In die zomers was het dan ook niet vochtig dus de warmte was goed te verdragen.
| Parameter | Normaal | Juli 2024 |
| Gem. Maximumtemperatuur | 23.2°C | 20.9°C |
| Gem. Minimumtemperatuur | 14.1°C | 12.6°C |
| Gem. Temperatuur | 18.7°C | 16.8°C |
| Cumul Neerslag | 76.9 mm | 87.1 mm |
| Gem. Wind | 3.1 m/s | 3.1 m/s |
| Cumul Zonneschijn | 203u 14min | 84u 50min |
Ja, ik heb liever ijzige kou en zonnig dan 10°C en regen 's winters. Helaas zijn winters bij ons meestal grijs, kil en regenachtig zonder dat het echt koud wordt.temperatuur is niet echt een probleem imo. Het is een gebrek aan zon dat op mensen hun humeur werkt. Als ik hier een maand met zon heb aan 10-15 graden dan is dat een goeie maand. 20 graden met regen is dan veel minder.
Dat is nu wel eigen aan ons klimaat, wat jij zegt is toch typisch voor een meer continentale winter?Ja, ik heb liever ijzige kou en zonnig dan 10°C en regen 's winters. Helaas zijn winters bij ons meestal grijs, kil en regenachtig zonder dat het echt koud wordt.
Ja, maar voorbije de voorbije winter was toch wel het toppunt op dat vlak. Dat was eerder een winter die thuishoort in Ierland of Normandië.Dat is nu wel eigen aan ons klimaat, wat jij zegt is toch typisch voor een meer continentale winter?
De hoeveelheid neerslag en het gebrek aan zonlicht deze winter waren absoluut niet normaal of eigen aan ons klimaat. Je mag de voorbije winter gerust extreem noemen op dat vlak.Dat is nu wel eigen aan ons klimaat, wat jij zegt is toch typisch voor een meer continentale winter?
Ik denk niet dat er nog mensen zijn die ontkennen dat het abnormaal/ongezien/whatever is. Ik denk eerder dat er hier wat tegenreacties komen rond het abnormaal/ongezien/whatever drama dat er rond wordt gemaakt.Dus wie zegt dat het allemaal zo erg niet is heeft ongelijk. De cijfers bewijzen het tegendeel.
Maar wat werd er allemaal niet gezegd toen het eens een droge zomer was? Wat ik me nog herinner: droge en extreem warme zomers gingen "de norm" worden, de landbouw ging kapot gaan, de klimaatverandering treft ons hard, we gingen het mediterraans klimaat krijgen, we kunnen ons maar beter schrap zetten, water zal een luxegoed worden en zal niet meer vanzelfsprekend uit de kraan komen, werd toen allemaal gezegd. Politiek probeerde men daar zelfs garen mee te spinnen met een "droogtecommissie" die nu al bijna 2 jaar technisch werkloos is.Ik denk niet dat er nog mensen zijn die ontkennen dat het abnormaal/ongezien/whatever is. Ik denk eerder dat er hier wat tegenreacties komen rond het abnormaal/ongezien/whatever drama dat er rond wordt gemaakt.