Lente / Zomer 2024

sinds gisteren op de weerapp precies alle regen iconen weg nu alleen een wolk en zon te zien.
temperaturen lijken ook goed mee te vallen 19 tot 23 graden

Somber en grijs hier, zoals de voorbije 8 maanden.
Maar hey, de moed niet opgeven; binnen 3,5 maanden begint de herfst! 😭

Paar dagen geleden zag het er naar uit dat er een zonnige periode aankwam. Helaas, tis weer regen geworden...

Dat zijn fata morgana weersvoorspellingen, niet meer dan illusies in de verte.

Gisterenavond heeft de zon toch zeker twee uur geschenen, die terrassen hebben nog nooit zo rap volgelopen.

De temperaturen blijven toch serieus ondermaats. Binnen een dikke twee weken begint de zomer.
Ik denk eigenlijk dat de temperaturen vrij normaal zijn, maar dat door het gebrek aan zon het véél kouder aanvoelt dan dat het eigenlijk is.

Paar dagen geleden zag het er naar uit dat er een zonnige periode aankwam. Helaas, tis weer regen geworden...
Al weken gaat dat fenomeen gaande. Ineens zijn daar altijd weer wolken die te voorschijnkomen, terwijl enkele dagen ervoor zonnig werd voorspelt.

Laatst bewerkt:
Al weken gaat dat fenomeen gaande. Ineens zijn daar altijd weer wolken die te voorschijnkomen, terwijl enkele dagen ervoor zonnig werd voorspelt.
Je kan er op de duur je geld al op inzetten. Wij hebben hier thuis de papieren krant en op de achterzijde staat het weer altijd voorspeld tot een week op voorhand. Als je al die kranten naast elkaar legt zie je steeds hetzelfde patroon, de zon schuift op.

Sinds maandag wat beter in mijn regio, maar echt zomers is het niet.
Maar t'is toch al veel beter en droger dan de vele regen voorheen, en nu zien de voorspellingen er ook wat beter uit ...

(Veel) Te koud is het echt niet, maar dat gebrek aan zonuren of een dagje of dagen volle zon is er sowieso nog steeds.
In mei juni in volle zon zitten geeft idd dat echt warm gevoel, want de zon is dan krachtig.

De frieten zullen in elk geval weer opslaan, vorig jaar was de aardappeloogst al geen vette en dit jaar zeker niet.

Hier in Limburg is er toch al 2 dagen geregeld zon en als ze er doorkomt is het t-shirt weer. Veel beter al dan de voorbije 8 maand.

Gisteren na het werk de kinderen rap in bed gegooid en nog vertrokken voor een fietstochtje van een uur of twee. Eerste uur echt nog kunnen genieten van de zon. Toen pas besefte ik hoe weinig ik buiten in de zon ben geweest dit jaar.
't betrok het tweede uur wel snel en tegen 21u had ik eigenlijk echt al verlichting nodig om veilig thuis te komen.

Temperatuur was top, 21-22 graden lijkt me helemaal oke.

Gisteren na het werk de kinderen rap in bed gegooid en nog vertrokken voor een fietstochtje van een uur of twee. Eerste uur echt nog kunnen genieten van de zon. Toen pas besefte ik hoe weinig ik buiten in de zon ben geweest dit jaar.
't betrok het tweede uur wel snel en tegen 21u had ik eigenlijk echt al verlichting nodig om veilig thuis te komen.

Temperatuur was top, 21-22 graden lijkt me helemaal oke.
Ik voel dat dus echt fysiek.

De voorbije 3 avonden toch 's avond met de motor kunnen rijden. Het is droog en half bewolkt. Maandag en vanavond wel thermische onderkleding moeten aandoen omdat het zo koud was, maar gisteren was het prima te doen.

Terrassen zaten goed vol zag ik, ondanks dat het vandaag toch wel echt te koud was om buiten stil te zitten vond ik.

Paar weken? Dat is al letterlijk bezig sinds de herfst :wallbash:
Ik kijk dagelijks op de website van het KMI.
Altijd wordt er zonnig weer voorspeld dat dan half bewolkt wordt en dan een dag of paar dagen op voorhand nog wat regen erbij.

Ik voel dat dus echt fysiek.
VIT D supplement nemen dan helpt. Zeer veel Belgen hebben na een normale winter soms al een tekort.

Tis alvast veel beter dan de laatste 8 maand, daar moeten we op focussen mentaal.
De N NO wind houdt de temperaturen wat onder controle nu, maar dat beetje zon en het droger weer doet al goed.

ps. ja ik verlang ook wel naar een mooie zomerse 22-25C week hoor, wie niet

Terug
Bovenaan