Lente / Zomer 2024

Ik hoop gewoon dat al die nattigheid (ten opzichte van de norm) gelinkt zijn aan een tijdelijk fenomeen zoals El Niño, en dat het niet de nieuwe normaal wordt. Je kan pas binnen 10-30 jaar daarover echt uitspraken doen. Voor hetzelfde geld is het ineens 2 jaar extreem droog vanaf volgend jaar.

Qua "druiligheid" steken augustus en september (tot nu toe) er niet bovenuit want de meeste regen is op korte tijd gevallen. Vooral de eerste helft van het jaar was eerder druilerig en somber. Dat geeft ook nog geen garantie dat de herfst ook zo gaat verlopen. Voor hetzelfde geld komt er (door een orkaan) nog een nazomertje in oktober.

Nu is het goed, dat zeker.

Maar vanaf zondag wordt het weer erger en erger met elke run. Sommige modellen zien in bepaalde gebieden nog eens de ganse normale hoeveelheid neerslag vallen voor september op 1 week tijd, zeker gelet op de passage van een enorme depressie (aka: storm) volgende donderdag die echt rotweer gaat brengen? Een afstraffing van formaat lijkt de prijs te worden voor de paar daagjes mooi weer die we nu krijgen. En dan moeten de echte natte klimatologische maanden nog beginnen.

Wanneer gaat het nu toch eens stoppen met die extreme neerslag zeg.

Laatst bewerkt:
Nu is het goed, dat zeker.

Maar vanaf zondag wordt het weer erger en erger met elke run. Sommige modellen zien in bepaalde gebieden nog eens de ganse normale hoeveelheid neerslag vallen voor september op 1 week tijd, zeker gelet op de passage van een enorme depressie (aka: storm) volgende donderdag die echt rotweer gaat brengen? Een afstraffing van formaat lijkt de prijs te worden voor de paar daagjes mooi weer die we nu krijgen. En dan moeten de echte natte klimatologische maanden nog beginnen.

Wanneer gaat het nu toch eens stoppen met die extreme neerslag zeg.
daar is hem!

Je kan er een gifbeker op innemen dat we afgestraft gaan worden voor het genieten van die paar warme dagen nu.

Hoe durven we te genieten van zomers weer, dat moet keihard gestraft worden! Met weken, nee maanden van nat weer!!

Een afstraffing zeg ik u!!!

Bijlagen

• Screenshot_20240920_084431_Brave.jpg
    Screenshot_20240920_084431_Brave.jpg
    398 KB · Weergaven: 20
Het slechte weer is toch wat afgezwakt heb ik de indruk. Geen maandneerslag op een week meer. Het valt altijd af te wachten hoe het weer uiteindelijk gaat uitdraaien. De temperatuur zal wel een forse duik nemen. Van bijna zomers naar 15°C.

Je kan er een gifbeker op innemen dat we afgestraft gaan worden voor het genieten van die paar warme dagen nu.

Hoe durven we te genieten van zomers weer, dat moet keihard gestraft worden! Met weken, nee maanden van nat weer!!
Uw gebeden zouden zomaar eens verhoord kunnen worden. Be careful what you wish for 😁

Het slechte weer is toch wat afgezwakt heb ik de indruk. Geen maandneerslag op een week meer. Het valt altijd af te wachten hoe het weer uiteindelijk gaat uitdraaien. De temperatuur zal wel een forse duik nemen. Van bijna zomers naar 15°C.
Ik weet niet waar die grote neerslagsommen voor volgende week vandaan kwamen want ik heb die nooit gezien in de kaarten.
Was weer ECMWF waarschijnlijk, niet te doen hoe die hun LT runs tegenwoordig afwijken op dagbasis.

Ik zie toch nog steeds van zondag tot en met zondag (8 dagen dus) neerslag van ~60mm op bepaalde plaatsen. Is wel weer afgezwakt tov gisteren idd, omdat de bijhorende storm niet meer zo dicht bij ons lijkt te passeren. Is in feite een terugkeer naar de eerdere voorspelling.

Piek van de ellende op woensdag-donderdag-vrijdag met passage van de storm op donderdag. De paus gaat meteen weer weten welk klimaat we hier hebben.

Ik zie toch nog steeds van zondag tot en met zondag (8 dagen dus) neerslag van ~60mm op bepaalde plaatsen. Is wel weer afgezwakt tov gisteren idd, omdat de bijhorende storm niet meer zo dicht bij ons lijkt te passeren. Is in feite een terugkeer naar de eerdere voorspelling.

Piek van de ellende op woensdag-donderdag-vrijdag met passage van de storm op donderdag. De paus gaat meteen weer weten welk klimaat we hier hebben.

Straffen die paus!!

Dit weekend top genoten van het mooie weer (tot nu zo ongeveer dus). Nog efkes zomergevoel.
Maar het lijkt dat de herfst nu écht daar is :unsure:

Nog hopen op wat zonnige herfstweekendjes.

Terug
Bovenaan