Lening niet kunnen afbetalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
Goede kennis van mij heeft aantal jaar geleden geleend voor een nieuwe AUDI die verdiende dik zijn boterham, in zijn bedrijfs tak begon het slecht te gaan hoe of wat weet ik niet maar hij is daar vertrokken bedrijf ken ik nie ( ergens lasser in gentse haven ) in eerste instantie heeft hij gaan bijlenen bij dezelfde bank en zijn wagen verkocht nu zit hij zover dat hij niet meer kan betalen het dossier zit al bij nationale bank en blijkbaar blijven die brieven schrijven voor direct alles te betalen heet dan een overeenkomst gehad voor een klein bedrag maar ondertussen door covid is deze weer zonder werk gevallen. + hij heeft nu geen wagen dus das al een minpunt voor werk te vinden. hij heeft gekeken voor ergens 1500€ te lenen voor kleine wagen maar overal weigeren ze hem wat normal is. tis een straatje zonder einde...
 
Goede kennis van mij heeft aantal jaar geleden geleend voor een nieuwe AUDI die verdiende dik zijn boterham, in zijn bedrijfs tak begon het slecht te gaan hoe of wat weet ik niet maar hij is daar vertrokken bedrijf ken ik nie ( ergens lasser in gentse haven ) in eerste instantie heeft hij gaan bijlenen bij dezelfde bank en zijn wagen verkocht nu zit hij zover dat hij niet meer kan betalen het dossier zit al bij nationale bank en blijkbaar blijven die brieven schrijven voor direct alles te betalen heet dan een overeenkomst gehad voor een klein bedrag maar ondertussen door covid is deze weer zonder werk gevallen. + hij heeft nu geen wagen dus das al een minpunt voor werk te vinden. hij heeft gekeken voor ergens 1500€ te lenen voor kleine wagen maar overal weigeren ze hem wat normal is. tis een straatje zonder einde...
Een nieuwe zin begint met een hoofdletter. Het is ook aan te raden om je zinnen korter dan 4 regels te maken, want het is moeilijk lezen zo.
 
Op de site van VDAB heb je 370 jobs in een straal van 20km rond Gent met de zoekterm lasser.
Zou me ook straf lijken dat er zoveel zijn die iemand niet willen aanvaarden omdat hij geen wagen heeft. Er zijn genoeg mensen die naar het werk gaan met OV of een fiets.
 
Allé allé, de industrie schreeuwt om lassers, moeten zelf geen goede zijn - paar maand met het OV / fiets / te voet.

Een lasser zonder werk, die wil werken bestaat vandaag de dag niet vrees ik
ja da klopt dat ze er zoeken maar blijkbaar is het ni zo makkelijk zegt hij mij ( volgens mij zit daar adertje onder het gras )
 
Hij kan de lening van zijn auto niet afbetalen en daarom moet hij snel aan een sociale woning geraken? Ik snap het niet.
 
Hij kan de lening van zijn auto niet afbetalen en daarom moet hij snel aan een sociale woning geraken? Ik snap het niet.
Ik lees tussen de lijnen door dat hij die nieuwe auto destijds belangrijker vond dan een financieel comfortabele woonsituatie, waardoor hij thans (@Sir.Killalot :wink: ) geen van beide heeft.

Het is toch altijd spijtig wanneer mensen dure dingen kopen die ze niet nodig hebben met geld dat ze eigenlijk niet kunnen missen.
 
Als ge uw wagen verkoopt, dan moet ge toch genoeg geld hebben om die lening daarvan af te betalen? Waar is dat geld dan naartoe? Waarom is hij gaan bijlenen?
Los van lasser is zijn er ook 101 andere jobs waar je bij wijze van spreken morgen kan beginnen (rekken vullen in de lokale supermarkt bijvoorbeeld), wat nog altijd beter is dan geen geld hebben.

Het verhaal hangt, wat mij betreft, met haken en ogen aan elkaar, en ik weet nog altijd niet wat het juist is dat je hier als antwoord zoekt. Hij kan ook naar het OCMW stappen en een soort schuldbemiddelingsprocedure laten opstarten, of eens gaan horen wat de mogelijkheden zijn daaromtrent.
 
Hoe kan het dat hij geen wagen meer heeft? Slecht verzekerd en in de prak gereden?
Hij had die toch kunnen verkopen en zijn autolening voor het grootste gedeelte terug kunnen betalen?

Of hou je hier dingen van het verhaal achter?
 
En wat is nu de vraag van dit topic? Geformuleerd in een zin die begint met een hoofdletter en eindigt met een leesteken? :unsure:
 
Insert 90’s Jambers tune
Lassers in West-Vlaanderen, wie zijn ze? Wat doen ze? Hoeveel leningen hebben ze die ze niet kunnen afbetalen?
 
Hij vertelt ook ook niet alle details, feit is dat hij boven zijn stand leefde.

anders mag hier slot op heb te weinig details ( en ik vermoed dat er drugs gebruik is )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan