Legacy of Kain: Soul Reaver

Toratsuru

Active member
Crowdfunder FE
soulreaver.png

release: 10 december 2024
genre: action-adventure
dev: Aspyr

Als jaren lange fan (met Kain tattoo) kan ik alleen maar zeggen: Eindelijk!! Jaaaaaaaaa!

25 years ago, Legacy of Kain: Soul Reaver introduced the world to the vampire Raziel. In the game’s opening scene, Raziel is betrayed and executed by his master, the vampire emperor Kain. Enduring untold suffering and disfigurement, Raziel rises eons later as the iconic and vengeful blue wraith we all know and love.

In 1999, games were built differently. Deep narratives were uncommon and fully voiced cut-scenes were rare. Soul Reaver had both and quickly became a classic.

To commemorate the 25th anniversary of Soul Reaver, Aspyr is proud to announce Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered for PlayStation 4 and PlayStation 5.

Blood omen 2 vond ik één van de minste. Defiance mocht er gerust bij en een re-release van blood omen 1 zie ik ook wel zitten "Vae Victus"

Idd mss 1 van de mindere, maar mijn mening is nogal nostalgisch gekleurd. Man, wat heb ik me indertijd geamuseerd met dat spel. Geen idee of die goed verouderd is.

Ik ben benieuwd hoe zeer ze de controls verbeterd hebben. Nooit de games gespeeld indertijd en gelijk fans er altijd over praten klinkt als het een grote blindspot. Vampieren zijn altijd cool, maar met het uitkomen van bepaalde playstation classics op PSN merk ik meer en meer dat we de shitty controls er maar moesten bijnemen als kinderen. :D

10 december is eigenlijk ideaal als release om tijdens de kerstvakantie te spelen met alle grote releases die voorbij gewaaid zijn.

Kijk ik ook wel naar uit. Herinner mij nog de art uit de Soul Reaver previews, reviews en artikels in Power Unlimited. Zag er heel cool uit, maar wij hadden toen enkel Nintendo-consoles thuis dus no bueno.
Dat nu opnieuw zien zorgt wel voor een vleugje nostalgie, dus heel benieuwd.

Retailversie voor PS5 en Switch is aangekondigd (13 juni).
Deluxe versie ook beschikbaar.

Ze zijn daar goed bezig bij Aspyr!
Next up: Tomb Raider IV-VI.
Wishlist: Bloom Omen 1&2+LoK: Defiance, Tomb Raider LAU-Trilogy.
En ze mogen van mij ook nieuwe content maken inspired door TR 1-5.

Terug
Bovenaan