Confirmed, leraars hebben veel administratie die ze zichzelf opleggen.
Als je heel de cursus kent, maakt het niet veel uit of je 1/10 of 5/10 of 9/10 van de cursus bevraagt. En we moeten eerlijk zijn, het gaat meestal spontaan over 5/10 of 7/10 of 8/10 in een examen steken. Nobody cares of je 9/10 of 10/10 in een examen steekt. En als er iemand zo achterlijk doet dat dat moet, dan maak je gewoon een stukje meerkeuze en klaar.
Ik zag mijn madam hier examens van 15 blz maken. Die zelf 10x maken om te zien of ze nie te lang waren. Dan nog een "faire" puntenverdeling. Examen op 124.25. Uitrekenen, dan terugrekenen naar een score op 20. En dan nog een justificatie van een half blad schrijven. Die was bijna 2u bezig met 1 examen te verbeteren. Wat is er mis met gewoon 5 blz examen. Elk blad op 10 punten. Zal echt geen groot verschil maken op je eindscore. En in Belgie, wat maakt het uit of je afstudeert met 72% of 69% of 75%? Er is geen score-gebaseerde loting om unif binnen te raken, so who cares?
En de papa die komt zagen, so what. Ik krijg hier elke dag 10 emails gezever van collega's of meeting invites om het volgende drama te bespreken. Uhu, uhu, uhu. Delete/verticaal klasseren. Niet elke mening is relevant...