skypulse
Well-known member
Dat is jammer, tuurlijk, maar ik ga ook niet in Borgerhout of in Casablanca-Leuven of in Urk mijn lief binnendoen. Ik ben een heel confrontatievermijdend persoon in het algemeen, en al zeker voor zo'n zaken. Dat is niet eigen aan Brussel.Ik vind het een mooi verhaal (je vorige post dan), dat je jezelf zo vereenzelvigt met de stad en je er 100% op je gemak voelt en in al die jaren niks ernstig hebt meegemaakt, maar dit is toch heel erg jammer? Ok, dat hoort en gaat samen met de verdraagzaamheid van de ganse maatschappij, je kan overal vreemde blikken krijgen als homokoppel, maar het is in bepaalde Brusselse wijken toch echt een pak erger dan vele andere steden, zeker pakweg Gent of Leuven.
Er is net een campagne geweest met veel toeters en bellen over "kunnen zijn wie je bent", maar het is toch schrijnend dat in een stad die je omschrijft en ervaart als fantastisch, dit toch moeilijk is.
Ik heb absoluut niet de perceptie dat dat in Brussel erger is dan in andere steden. Brussel is nu eenmaal pakken groter dan Antwerpen of Gent, dus er zijn uiteraard meer specifieke plekken waar het moeilijker ligt. Dat is niet eigen aan Brussel, dat is eigen aan de maatschappij in zijn geheel.
Ik zou me evengoed ongemakkelijk voelen als ik mijn lief wil kussen aan het station van Geel net na schooltijd als daar hangjongeren vertoeven.
Nogmaals, zelfde issue. Opvoeding, waarden en maatschappij. Dat is zeker geen uniek Brussels gegeven.
En ik wil hier nogmaals de nadruk leggen op het feit dat ik mijn lief absoluut wel kus en over zijn rug streel en knuffel in 85% van de gevallen.
De overige 15% zijn gevallen waarbij ik merk dat er misschien een probleem zou kunnen ontstaan wegens de aanwezigheid van hangjongeren of andersgezinden.
De gay community in Brussel is trouwens gigantisch. Dat valt niet te vergelijken met Antwerpen. Er zijn hier absurd veel LGBTQ+/queerfriendly events en bars en meeting places. Moest Brussel zo vreselijk zijn voor queers, dan zou dat absoluut niet het geval zijn. Brussel is echt een hotspot op dat gebied, mede dankzij de internationale instellingen maar ook dankzij de vrijgevochten en bloeiende kunstscene.
Uiteraard lopen er dingen mank, en zijn er verhalen van homoseksuelen die worden lastiggevallen of aangevallen op straat. Dat is intriest en ik word daar enorm kwaad van. Dat is wraakroepend. Ik hoop dat we daar in de toekomst verder in staan.
.

allemaal binnen een straal van van 5km