Mini
Banned
zoals wat dan?Goh Brussel heeft, net als andere grootsteden, veel te bieden...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zoals wat dan?Goh Brussel heeft, net als andere grootsteden, veel te bieden...
Bijna geen bekrompen Vlaamse geesten te vinden in Brussel. Een verademingzoals wat dan?
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een Pakistaans islamitisch centrum (staat nog net op je kaartje)
Ge moogt Brussel vervangen door Antwerpen als dat uw flamouche houding kan temperenBijna geen bekrompen Vlaamse geesten te vinden in Brussel. Een verademing
Voor zijn post ook hoor.Ge moogt Brussel vervangen door Antwerpen als dat uw flamouche houding kan temperen
Voor zijn post ook hoor.
Brussel is samen met Antwerpen de enige stad die naam waardig op wereldniveau in Vlaanderen (ja, apart gewest voor Brussel maar ook dat is niet echt iets waar men in het buitenland van wakkerligt). Dat brengt uitdagingen met zich mee, want dat is o.a. waar je je als kansarme illegaal het best vestigt. In geval van Brussel hebben we dit dan zelf nog wat erger gemaakt door de klote-oplossing van apart gewest maar wel 19 gemeenten. Maar het is nu ook niet dat Brussel onleefbaar wordt omdat er slechte wijken zijn, en wijken waar men geregeld komt protesteren. Geef mij 1.5 miljoen euro en ik wil gerust in zo'n herenhuis tussen Schuman en Merode gaan wonen hoor.
Als je er echt niet kan inkomen dat in een grotere stad leven voordelen met zich meebrengt, en voor veel mensen zeer aantrekkelijk is, getuigt dat toch van weinig zin voor realisme. En het idee van Brussel als een soort van levensgevaarlijke stad waar je constant op je hoede moet zijn, is ook gewoon belachelijk. Het is Brussel hé, niet de South Side van Baltimore of de favela's van Rio.
Ik vergelijk niet met Rio, ik zeg dat ik het belachelijk vind dat er hier wordt gedaan alsof je in Brussel je leven riskeert. Wat dus de post van @Mini was, en dat is dezelfde persoon die zegt dat dit ook voor Antwerpen opgaat.Goh Brussel vergelijken met Rio is natuurlijk ook wel geen correcte vergelijking he.
Numbeo geeft Brussel inderdaad op veel vlakken een gemiddeld risico met wel een hoge vorm van toenemende misdaad in de laatste 3 jaar en eerder onveilig om 's nachts te wandelen.
Crime in Brussels. Safety in Brussels
www.numbeo.com
Antwerpen zit dan toch wel stukken lager als je beiden vergelijkt:
Al is Brussel natuurlijk wel een grotere stad en vind ik 1 op 1 vergelijken nu sowieso niet echt helemaal correct.
Dus ja, is Brussel "veilig", voor een grootstad valt dat in de meeste wijken nog mee. Afhankelijk met waar je mee vergelijkt.
I Wat dus de post van @Mini was, en dat is dezelfde persoon die zegt dat dit ook voor Antwerpen opgaat.
"Ik vraag gewoon welke voordelen dat zijn". Alsof dat nu een oprechte vraag was, kom zeg. In een stad wonen, zou dat voordelen hebben?
- ik zeg nergens dat IK brussel onveilig vind. Ik reageerde op iemand zijn post die in brussel woont/woonde, en hoe hij daar vaak bewust op zijn hoede was/rekening hield met waar hij was/rekening hield met het tijdstip hij in bepaalde wijken was. Mijn opmerking daarop was dat ik dat ten eerste baffling vind dat mensen dat mensen dat aanvaarden en ten tweede men daar ook niets aan wilt veranderen blijkbaar
- Er maakt hier iemand gewag van de vele voordelen van Brussel als grootstad. Ik vraag dan gewoon welke dat zijn en ik krijg een denigrerende opmerking over bekrompen vlamingen die brussel haten. Gezien Antwerpen het enige belgische alternatief is, dacht ik dezelfde vraag dan maar te stellen over antwerpen he
Ik zie niet in waarom dat geen oprechte vraag kan zijn?"Ik vraag gewoon welke voordelen dat zijn". Alsof dat nu een oprechte vraag was, kom zeg. In een stad wonen, zou dat voordelen hebben?
De bureaucratische nachtmerrie is inderdaad een vorm van georganiseerde inefficiëntie. Voor iets boven het miljoen inwoners een minister president, ministers, parlement, 19 burgemeesters, en 19 schepencollege's. Gelukkig zijn de politiezones toch al hervormd, maar dat zijn er nog altijd 6:Brussel is op bepaalde plaatsen een zeer mooie stad, en zoals met zoveel onderwerpen is het niet zwart of wit (en ik hoop dat deze discussie ook niet, in pure P&A stijl, ontaardt in een soort moddergevecht waarbij het ofwel 1 of 0 is en daar geen schakeringen tussen zitten) maar er gaat daar wel degelijk het een en ander mis vind ik. Dat het daar een bureaucratische nachtmerrie is helpt natuurlijk ook niet.
Ik heb er een tiental jaren gewoond maar da's ondertussen ook tien jaar geleden... Had gewoon uit mijn hoofd opgesomd wat - naar mijn aanvoelen - de mindere wijken zijn. Staan ook in random volgorde en uiteraard is niet elke wijk met een negatiever imago even onveilig. Denk dat tegenwoordig Peterbos in Anderlecht en Versailles in Laken zowat het ergste zijn? Maar da's maar mijn perceptie....@ThomasMore : uw overzicht is toch niet meer zo actueel vrees ik. De Josaphat wijk problematisch? Dat ligt toch al even in het verleden.

Ik heb lang in Brussel gewerkt en ook regelmatig 's avonds nog weggeweest en heb persoonlijk nooit iets voorgehad dus ik wil het zeker niet dramatiseren maar collega's van me hebben toch wel zaken voorgehad die je niet rap in een andere stad gaat hebben denk ik. Heb een collega gehad die op klaarlichte dag een messteek in zijn hand had gehad omdat hij, toen een groepje hem dwong zijn gsm af te geven, hij zijn gsm had proberen uitzetten eerst. Dat was op het Simon Bolivar plein aan Brussel Noord, da's een heel openbare plaats waar veel pendelaars passeren en die je zeker overdag niet als gevaarlijk zou bestempelen.Zo vind ik het bijvoorbeeld werkelijk gênant dat je je in de buurt van bepaalde stations niet eens veilig kan voelen, zeker niet als vrouw. Ik hoor van veel vrouwelijke vrienden dat zij, als ze 's avonds laat moeten werken bijvoorbeeld, zich echt onveilig voelen. Dat je in de hoofdstad niet eens het openbaar vervoer kan nemen zonder constant op je hoede te moeten zijn of nageroepen of betast te worden vind ik echt wel problematisch, bijvoorbeeld. En dan gaat het hier niet over een obscuur metrostationnetje in een donkere wijk: het Noordstation wordt door veel pendelaars gebruikt.
Wellicht de grootste delen van Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Pieters-Woluwe en Ukkel omdat die meer iets weg hebben van een doorsnee gemeente/voorstad. Grotere straten, meer groen, heel middenklasse. Neem er wel bij dat die gemeentes zéér Franstalig zijn en je met Nederlands niet ver komt (allerminst in Ukkel).Wat zijn de meest aangename wijken om in Brussel te wonen?
Algemene regel is hoe verder van de treinstations Zuid-Centraal-Noord hoe beter.Wat zijn de meest aangename wijken om in Brussel te wonen?

Simon Bolivar is waar al de transmigranten zijnIk heb lang in Brussel gewerkt en ook regelmatig 's avonds nog weggeweest en heb persoonlijk nooit iets voorgehad dus ik wil het zeker niet dramatiseren maar collega's van me hebben toch wel zaken voorgehad die je niet rap in een andere stad gaat hebben denk ik. Heb een collega gehad die op klaarlichte dag een messteek in zijn hand had gehad omdat hij, toen een groepje hem dwong zijn gsm af te geven, hij zijn gsm had proberen uitzetten eerst. Dat was op het Simon Bolivar plein aan Brussel Noord, da's een heel openbare plaats waar veel pendelaars passeren en die je zeker overdag niet als gevaarlijk zou bestempelen.
. Veel pendelaars ja, maar aangenaam is het verre van.