Laptop(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarnath

Active member
iTrader: 99% (169/171)
Gevraagde goederen
Laptop
Ik ben op zoek naar gratis laptops die nog werken.
Waarom zou ik u een gratis laptop geven hoor ik je al denken?
Wel, ik zal het eens even toelichten.

Ik ben namelijk coach bij een CoderDojo en ik heb hier gemerkt dat er toch nog heel wat kinderen zijn waarbij men thuis niet de middelen heeft om ze van fatsoenlijk gerief te voorzien. Er zijn zelfs nog heel wat mensen die gewoonweg geen computer thuis hebben.
Daarom ben ik een initiatief opgestart om gratis computerapparatuur in te zamelen en die dan te voorzien voor personen die deze nodig hebben.

Ik wil dit verder gaan uitbreiden dan enkel CoderDojo en kinderen bijvoorbeeld een laptop uitlenen die ze bijvoorbeeld voor school kunnen gebruiken om hun taken op te maken.

Waar ben ik naar op zoek?
Op zich moet het aan niet zoveel vereisten voldoen.
Het is vooral belangrijk dat het een laptop is, omwille van het praktische gedeelte.
Ik heb al een aantal desktops kunnen verzamelen, maar dat is toch een heel gedoe qua flexibiliteit.
Je hebt dan nog een scherm nodig, muis, toetsenbord, ...
Een laptop is gewoon kant en klaar en handig.

Ik heb niet veel eisen. De batterij mag stuk zijn, zolang de adapter maar werkt.
Er hoeft geen OS op te staan, want ik zet er een Linux op.
Het hoeft geen gamemachine te zijn. Het belangrijkste is dat er een recente versie van Linux op kan draaien zodat ik er een up-to-date browser kunnen draaien.
Visueel maak het ook helemaal niet uit of er beschadigingen zijn of duidelijke gebruikssporen.
Natuurlijk moet alles nog ok zijn en het scherm er niet half uithangen. 😀

Het zal dus voornamelijk gericht zijn op webgerelateerde zaken, maar dat is tegenwoordig sowieso al meestal de bedoeling.

Heb je dus nog iets liggen waarvan je denkt: "hier krijg ik toch niks meer voor".
Laat het mij gerust weten!

Heb je meer info nodig? Shoot! Ik kan je zeker via PM nog wat details bezorgen als je dat wenst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan