Remi
Active member
Moet nogal een indrukwekkende wereld zijn waar jij leeft als je alles kan zien in BelgiëIn welk land leef jij misschien? Je moet toch totaal niet naar Afghanistan reizen en met de Taliban op de foto gaan om te kunnen zien hoe moslims leven en te zien dat een moskee een apart stuk voor de vrouwen heeft, waar in de publieke ruimte vrouwen en mannen apart eten, waar vrouwen aan de haard zitten en mannen gaan werken, waar vrouwen niet alleen mogen reizen... Dat ziet ge ook allemaal in België hoor misschien moet je in België eens contact zoeken met uw buurman de moslim in plaats van naar Afghanistan te reizen om met Kalishnikovs op de foto te staan onder het motto "ik leer de wereld echt kennen".

En niemand zegt dat je naar daar moet gaan om op de foto te staan met de Taliban of met een Kalasnikov, er is wel meer te zien dan enkel een fotomomentje. Maar als je daar te gast bent en je gastheer biedt je een picknick aan om daarna op de foto te gaan staan en zijn AK uitleent om mee te poseren, zeg je niet nee. Lijkt me niks mis mee, dat is even speciaal als jezelf Five-Seven noemen op een forum, denk ik dan.
Funny fact: ik werk met vluchtelingen en zij vinden het geweldig als ze over hun thuisland kunnen praten met iemand die er is geweest. Die connectie maak ik niet als ik hen vertel hoe ik in hier in één of andere zaak ben gaan tafelen. in tegenstelling tot anderen, zie ik graag de dingen met mijn eigen ogen, in plaats van een gekleurde versie te krijgen via via.

ik wou dat ik een foto had met de Taliban
Zette me wel aan het denken.