Kot vinden in Gent

Sinds een paar weken ben ik opzoek naar een nieuw kot in Gent. Na vorig jaar vrijwel direct een kot gevonden te hebben, begin ik toch wel te stressen. Er komt niet veel online en als er iets online komt is het meestal direct weg. Mijn budget ligt tussen de 300 tot 400 euro en ik zou graag in de regio van de Overpoort - Blandijn zitten. Is dit haalbaar en komen er normaal gezien nog veel koten online?
 
Je kan uzelf inschrijven voor een kot aan de ugent. De meeste daarvan liggen direct naast overpoort. Vaak nog schappelijke prijzen 306 euro per maand, en als je beursstudent bent kan die prijs zakken tot 181 euro per maand.


kot.png
Ik ben geen beursstudent en al zeker geen eerstejaarsstudent, dus ik denk dat ik niet echt in aanmerking zou komen. Verder zit ik ook liever op een privaat kot denk ik.
 
Ik zou vooral op fb groepen kijken, daar worden er toch regelmatig koten beschikaar gesteld? Je budget lijkt mij ook wel voldoende. Ik zou je misschien wel aanraden om niet te hard vast te houden aan locatie. Gent is echt niet zo groot en met de fiets sta je overal heel snel, dus als je een kot vindt dat aan je wensen voldoet, zou ik zeker niet twijfelen.

Of je te vroeg bent... dat denk ik niet per se, maar je bent zeker ook nog niet te laat of je moet zeker nog niet panikeren en een kot nemen dat maar in slechte staat is. Dit is een beetje de periode dat de meeste kotbazen vragen aan hun studenten wat de plannen zijn voor volgend jaar dus de komende maanden zullen zeker nog kot beschikbaar komen. Zelfs na de examens van juni zullen er nog online komen omdat dan wel nog een aantal studenten beslissen van te stoppen. Ik heb mijn huidig kot zelfs gevonden begin september...
 
Elk kwartier haha. Mijn vraag is eerder of ik veel te vroeg ben, en beter nog wat zou wachten. Ik moet mijn kotbaas deze week iets laten weten. Als ik daar weg ga ben ik bang niet veel te vinden
Opzeg is meestal 3 maanden, dus in mei/juni komen er normaal gezien wel nog een aantal vrij
 
In de paasvakantie begint het meestal pas op het gemak, je bent dus eerder vroeg, no stress!
 
Te vroeg, denk dat de bordjes en masse pas beginnen hangen in mei.
Men zal waarschijnlijk ook wel wat afwachten omwille van corona om bezoeken toe te laten.
 
Terug
Bovenaan