Korea-Japan 2024

D

Deleted member 5800

Guest
Bonsoir, (prettige feesten trouwens!)
2 Collega's en mijzelf gaan in oktober 2024 volgend reisje doen :

Seoul 3 nachten
Tokyo 7 nachten
(Daguitstap Yokohama, Kamakura)
Kyoto 3 nachten
Hiroshima 3 nachten
(Daguitstap Miyajima, Shimanami kaido)
Osaka 5 nachten
(Daguitstap Nara, Himeji)

Als er mensen zijn die deze plaatsen (recent) hebben aangedaan en tips hebben hoor ik het graag.
 
Dat is natuurlijk heel breed zo open naar tips vragen.
Denk dat je misschien best wat gerichte info geeft zodat we daar tips aankunnen hangen.


Z. Korea
3: 2 volle dagen redelijk kort om heel veel te doen.
Goed uitzoeken wat je wil zien en daar rond plannen. Grote stad dus veel rondrijden op metro is misschien nodig. Naver maps downloaden, google maps werkt niet helemaal in Korea.
Gratis gegidste tours in de paleizen zou ik skippen. Zeer afhankelijk van Gids hoe goed deze is en met de beperkte tijd verlies je direct 1 uur.

In Seoul-> Veel elektronische betalingen mogelijk. Dus cash niet perse nodig.
Je kan altijd Wowpass nemen (heb ik zelf gedaan, is een lokale "kaart") en dan kan je in lobby's van redelijk wat hotels in centrum geld op die kaart zetten en vervolgens afhalen. Het is mogelijk geld in Euro in de machines te steken en dat zetten ze Won op je kaart. Je hebt nog paar gelijken.
Op de foodmarkten is cash wel nodig.


Japan:
Vliegen jullie vanuit Osaka terug naar België?
Ik weet niet of bovenstaande lijst de volgorde is van jullie route, maar dit lijkt me logischer: dat je vanuit Z. K op Osaka of zelfs Hiroshima probeert te vliegen. Dan Hiroshima/Kyoto/Osaka/Tokyo doet.
Natuurlijk is dit misschien geen nuttis advies als uw vluchten al geboekt zijn.

Ik zou nu al kijken om misschien Yens te halen of al ergens om te wisselen op bv Revolut/wise. De yen staat laag, maar zal niet zo blijven.
Voor de rest kan heel veel tips geven, maar wordt dan wat in het wilde weg schieten.
 
Kennaah waarom zou het logischer zijn om op Osaka te vliegen, dan rechtstreeks door te reizen naar Hiroshima, om dan van Hiroshima terug naar Osaka te reizen en zo naar Kyoto en Tokyo? Je maakt evenveel kilometers, je wint (of verliest) er geen minuut mee, maar je moet na je vlucht wel nog 3u op een trein zitten richting Hiroshima... lijkt me nogal nutteloos?
 
Kennaah waarom zou het logischer zijn om op Osaka te vliegen, dan rechtstreeks door te reizen naar Hiroshima, om dan van Hiroshima terug naar Osaka te reizen en zo naar Kyoto en Tokyo? Je maakt evenveel kilometers, je wint (of verliest) er geen minuut mee, maar je moet na je vlucht wel nog 3u op een trein zitten richting Hiroshima... lijkt me nogal nutteloos?
Klopt Osaka is niet veel logischer, beetje korter in tijd, maar idd echt in de marges & verwaarloosbaar . Ik zat vooral met vliegen op Hiroshima in mijn hoofd, als er al rechstreekse vlucht is.
 
Klopt Osaka is niet veel logischer, beetje korter in tijd, maar idd echt in de marges & verwaarloosbaar . Ik zat vooral met vliegen op Hiroshima in mijn hoofd, als er al rechstreekse vlucht is.
Op Hiroshima vliegen zou wel een rit van dik 2u uitsparen ja, maar geen idee hoe het zit met vluchten naar Hiroshima.. aangezien het vanaf Seoul zou zijn veronderstel ik wel dat er vluchten te vinden moeten zijn?
 
Terug
Bovenaan