Dranken Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?


  • Totaal aantal stemmers
    219
Oei wij zijn hier thuis precies wat koffie verslaafd als ik de rest van de reacties lees. Ik heb bijna elke optie van de poll moeten selecteren :unsure::
  1. Een volautomatisch machien in de keuken - The main machine. Hiervoor een piston machien, wat we sindsdien nooit meer gebruikt hebben en dus nu buiten is gezwierd
  2. Nespresso in de bureau - Want naar beneden lopen is voor het plebs
  3. French Press - Als ik deca of andere bonen wil gebruiken dan momenteel in #1 zitten
  4. Gewoon filter apparaat - Als er veel volk komt
  5. Dolce Gusto - Voor de 87 smaakskes en chocomelk van mijn madam
  6. Mokapot - Voor als we gaan kamperen
  7. Oploskoffie - Want we moeten toch ne backup hebben, stel dat 1 tot 6 kapot zijn :unsure:
 
Ik twijfel tussen een bialetti 6 of 9 kops. Ben wel maar alleen, maar zou handig zijn als ik een gewoon een goeie grote mok wil drinken. Iemand ervaring? Scheelt €3, maar de 9 kops is wel niet meer in productie dus wss een oudere versie.

Als iemand een tip heeft over een klein goed malertje, ook welkom.
Dat is overkill voor 1 persoon. Bialetti aka moka pot aka cafétiere is voor espresso stijl koffie. Je gebruikt dan ook donkerder gebrande koffie. Beter 1 voor max 2 tassen en meerdere keren per dag vers zetten.

Een handmolen van hario is niet te duur. Je wil de maalgraad kunnen instellen (fijner - grover) wat heel belangrijk is om de juiste extractie voor een bepaalde koffieboon en persoonlijke smaak te vinden.

 
Mijn espresso machine staat al een week of 2 stil zeg.

Heb eens deze mee geritseld uit de winkel en ben er eventjes verslaafd aan haha. Sorry boys dat ik deze thread even verpest met oploskoffie, no hard feelings.

 
Senseo met Douwe Egberts espresso pads. Tis niet zoals een bonen machine maar best aangenaam.

Op het werk is het Nespresso maar daar komt soms echt vieze koffie uit, smaak is zeer inconsistent vind ik.
 
Mijn espresso machine staat al een week of 2 stil zeg.

Heb eens deze mee geritseld uit de winkel en ben er eventjes verslaafd aan haha. Sorry boys dat ik deze thread even verpest met oploskoffie, no hard feelings.

Ik ken meer drinkbare oploskoffie, dan drinkbare Senseo. Dus geen excuses nodig!
 
Op het werk is het Nespresso maar daar komt soms echt vieze koffie uit, smaak is zeer inconsistent vind ik.
Het machine moet uiteraard af en toe eens gespoeld worden. De smaak is juist zeer consistent als je steeds dezelfde pods gebruikt.
 
Hier thuis een moka pot en een melita filter + handgemalen bonen. Ik drink mijn koffie ook alleen maar zwart.

Al die fancy technologie van tegenwoordig is voor niets nodig 😅
 
Hier thuis een moka pot en een melita filter + handgemalen bonen. Ik drink mijn koffie ook alleen maar zwart.

Al die fancy technologie van tegenwoordig is voor niets nodig 😅
Nodig niet, net zoals zoveel hedendaagse luxe.

Maar, evengoed zoals zoveel hedendaagse luxe, is het is wel verdomd handig zo een volautomatisch espresso machien.
 
Ik zou voor een volautomatische gaan.
Hier thuis al 6 jaar een Saeco. Nog nooit problemen mee gehad.
We gebruiken de dessert bonen van DE. Perfecte combo.
Zelfs zo ver dat we zelden nog ergens een koffie gaan drinken omdat we die thuis gewoon lekkerder vinden.
 
Nodig niet, net zoals zoveel hedendaagse luxe.

Maar, evengoed zoals zoveel hedendaagse luxe, is het is wel verdomd handig zo een volautomatisch espresso machien.
Ik lach er ook maar wat mee hoor. Los van dat ik filterkoffie gewoon wel echt lekker vind, hebben wij hier ook geen plaats oa voor zo'n zottere machientjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Gewone een 3kop moka. Vandaag toevallig een nieuwe laten leveren. De oude was echt op. Met WfH zeer intensief gebruikt.
Ik twijfel tussen een bialetti 6 of 9 kops. Ben wel maar alleen, maar zou handig zijn als ik een gewoon een goeie grote mok wil drinken. Iemand ervaring? Scheelt €3, maar de 9 kops is wel niet meer in productie dus wss een oudere versie.

Als iemand een tip heeft over een klein goed malertje, ook welkom.
Da's echt wel megaveel caffeïne. Zet gewoon 2x / dag een 3kops?
 
Momenteel heb ik thuis een gekregen Dolce Gusto machientje (zo een met een bolle kop) dat ik dagelijks gebruik voor 1 á 2 kopjes cappuccino.
Maar nu zou ik graag eens upgraden naar koffie en echte melk. Iemand suggesties voor een deftig doch betaalbaar toestel? Ben zeker geen expert, dus maakt me niet veel uit of het nu met cups, gemalen koffie of bonen is.
 
Sinds enkele maanden heb ik zo'n volautomatische espressomachine van Philips - wat een verademing.
Ik drink graag gewoon lekkere (straffe) zwarte koffie, zowel lungo, ristretto als espresso. Voor mij is zo'n volautomatische nu dus perfect.

Qua bonen ben ik nog wat op zoek. Ik ben nu bijna door een pak Caffè Vergnano (Antica Bottega) wat mij alvast heel goed is bevallen.
Ik heb nog grotere pakken Kimbo, Segafredo en Lavazza staan om te testen. En als ik eens in 't stad bij koffiewinkeltjes passeer neem ik al eens kleine hoeveelheden mee om die te testen. De zoektocht op zich is ook leuk 😁
 
Volautomatische van Philips. Alleen laat dat kreng nooit weten wanneer de bonen op zijn, behalve op het moment dat je op het koffie-knopje hebt geduwd. En nee, het bonenreservoir is niet doorzichtig. 🤦
Qua onderhoud: ontkalken wanneer machine het aangeeft, zetgroep op gezette tijden uitkuisen en oliën. De opvangbak wekelijks eens de vaatwas in.
 
Hier al een tijdje een pistonmachine na jaren Senseo.
DE-LONGHI-Dedica-Pump-Espresso-EC-685.BK

Ideaal omdat ik hier ook de enige koffiedrinker ben (een tweetal tassen per dag), af en toe maak ik mij eens een cappuccino met het stoompijpje
Ben er wel over aan het denken om mij bonen en een maler aan te kopen (gebruik nu voorgemalen koffie).

Ik heb ook een pistonmachine, dezelfde als op de foto van DeLonghi. Ben wel blij van de smaak, maar voor grotere tassen koffie is het te veel gedoe vind ik. Als je enkel espresso drinkt is wel fijn.
En is dat wat te doen met voorgemalen koffie uit pak? Ik schrok me een bult van de prijzen van een automatische koffiemolen :oink: . Als je wat op YouTube begint te kijken, zie je toch veel zotte dingen. Andere portafilter, schuimpijp vervangen, dure bonenmaler nodig om deftige espresso te zetten etc... 😁
 
Terug
Bovenaan