Kleine reisvraagjes

Wou eerst de Caraïbische kust overslaan omdat het zo een groot land is en ik meer geëvolueerd ben naar slow travel, minder lange afstanden of tijd in rijzen en enkel een regio doen ipv alles te willen zien. Maar omdat we al redelijk wat binnenland hebben ist mss dan toch de moeite om het erbij te nemen.

We hebben 19 dagen. Plan is nu

Bogota 3d (zitten met een flexibele vlucht dus we calculeren genoeg tijd in daar voor als we een vlucht later moeten nemen).
Salento 6d (Met een 3d/2n hike erbij in Los Nevados NP en 1 dag Cocora Valley)
Jardin 3d
Medellin 2D
Palomino 5d (Met daguitstap naar Tayrona)

We willen ook het aantal verblijfplaatsen beperken dat we niet té veel moeten verhuizen.

Kan je vanuit Palomino een daguitstap doen naar Minca of is dat te ver. Iemand al in Jardin geweest ? Indien ja. Zou je dat ruilen anders voor meer tijd in Minca ?

Het enige dat voor ons een must is, is de hike in Los Nevados.

Iemand ervaring met vertrekken vanaf Orly (Parijs). Vluchten voor het gezin zijn daar rap 800 euro goedkoper. Zelf als ik mijn rit, peage en parkeren meereken scheel dat nog steeds meer dan 500 euro. Ik zou het al overwegen om tot daar te rijden.

voor shengen vluchten zal dit geen probleem zijn zeker? mijn vriendin heeft nog niet de Belgische nationaliteit, en we vliegen over 2 weken naar frankrijk, maar zullen hier niet moeten passeren neem ik aan?

De horror als je inderdaad uw handbagage zou moeten afgeven, maar tegelijkertijd: ik heb ook dagelijkse medicatie die in mijn handbagage zit, maar ik steek die doelbewust wel ergens dichtbij, vooraan in de handbagage.
Stel dat ik mijn handbagage toch zou moeten afgeven, dan grabbel ik dat zakje er toch wel uit, hoor.

Is het de moeite om een rekening & kaart te regelen bij een Revolut/Wise/... om de wisselkoersen en kosten die de banken aanrekenen voor vreemde munten te minderen? Concreet nu voor Noorwegen deze winter + mogelijk Denemarken & Zweden komende zomer. Andere opties?

Is het de moeite om een rekening & kaart te regelen bij een Revolut/Wise/... om de wisselkoersen en kosten die de banken aanrekenen voor vreemde munten te minderen? Concreet nu voor Noorwegen deze winter + mogelijk Denemarken & Zweden komende zomer. Andere opties?
Ik heb voor mijn voorbije Londen trip een kaart en account aangevraagd bij Traderepublic.
Eigenlijk zeer tevreden over.
Basic app, maar zeer overzichtelijk.
Van zodra je een transactie doet, krijg je onmiddellijk melding ook in de app, ter controle.
Dus voor mij is dit nu mijn kaart om te reizen, ook voor in de toekomst.
Heb ze zelfs gebruikt op andere reis-lokaties waar wisselkoersen niet van toepassing waren.

Er zijn werken aan de Brusselse ring. Om naar de luchthaven Zaventem te geraken komende vanuit Antwerpen, moet je nu een andere route nemen of kan je nog steeds via de 'normale' route rijden?

Iemand toevallig ervaring met Travelbase? We zijn aan het uitkijken om in september een weekje Ijsland te doen, ik plan normaal alles zelf maar zij heeft na wat googlen Travelbase gevonden, die quasi hetzelfde aanbieden voor 750 euro pp (omvat huurauto met daktent, kampeermateriaal, gereserveerde campings en een roadbook). Ik ben zelf geen enorme fan van dat soort pre-arranged zaken, maar het is natuurlijk wat minder werk.

Ik heb geen ervaring met Travelbase, maar ik zou alles zelf doen voor Ijsland (zo heb ik het toch in 2019 gedaan). Alles valt er goed te regelen, ze zijn redelijk stipt in Ijsland en je kan die campings eenvoudig zelf contacteren.

Ik heb geen ervaring met Travelbase, maar ik zou alles zelf doen voor Ijsland (zo heb ik het toch in 2019 gedaan). Alles valt er goed te regelen, ze zijn redelijk stipt in Ijsland en je kan die campings eenvoudig zelf contacteren.
Ging ik eigenlijk ook van uit, thanks!

Iemand een top-tip voor een gezellig weekendje met vriendin, liefst iets gezellig/warm. Timing: mid december. Bij voorkeur in half-pension, dus met een okay restaurant onsite (ik verwacht nu ook weer geen michelin ster). Locatie: Ardennen of Luxemburg. Goede wandelmogelijkheden in de omgeving voor overdag is een pluspunt.
Suggesties (waar je zelf goede ervaringen aan hebt gehad) zijn welkom !

Iemand een top-tip voor een gezellig weekendje met vriendin, liefst iets gezellig/warm. Timing: mid december. Bij voorkeur in half-pension, dus met een okay restaurant onsite (ik verwacht nu ook weer geen michelin ster). Locatie: Ardennen of Luxemburg. Goede wandelmogelijkheden in de omgeving voor overdag is een pluspunt.
Suggesties (waar je zelf goede ervaringen aan hebt gehad) zijn welkom !

Durbuy?

gereserveerde campings
Op IJsland hoef je geen campings te reserveren. Meer zelfs, het kan vaak niet. Je bent daar ook beter flexibel, ik heb daar al een paar keer heel mijn reisplan omgegooid omdat men storm voorspelde in de regio waar we naartoe gingen (genre rukwinden van 150 km/u).

Verder: Sla Reykjavik over, daar is geen hol aan, en de blue lagoon is een overpriced tourist trap.

toch even deze link hier ook droppen, misschien zijn hier wel mensen die een goede backup weten, voor in dit geval?
Of lijkt gewoon een 2e, oude gsm , mee hebben waarop je bent ingelogd, de enige oplossing?

Terug
Bovenaan