Kleine reisvraagjes

Toen ik via Ierland naar de VS vloog was de controle al in Ierland. Scheelde ook wel wat tijd bij aankomst in NYC.
Inderdaad, dat klopt. De US heeft in bepaalde luchthavens buiten de US een dienst die al het immigration proces daar doet, zodat bij binnenkomst in de US bijna recht naar buiten kunt lopen. Ik vloog bijna altijd vanuit Brussel naar NY of Chicago, of via Frankfurt of München, allemaal luchthavens die dat toen niet hadden. Heb het wel eens gehad in Canada (Montreal als ik het mij goed herinner), toen ik naar de westkust vloog. Was idd heel convenient.

Klein vraagje met betrekking tot de zogenaamde zwarte weekends in Frankrijk, gelden die voor beide richtingen? We zouden de heenreis dan eventueel 1 of 2 dagen vroeger beginnen zodat we op donderdag al vertrekken (geplande aankomstdatum is 26/7 in Ile D'oleron), maar we moeten er daar terug uit op 2 augustus. Zijn we dan beter om ook in het terugrijden iets te zoeken of valt dat nog best mee?

150/nacht voor gezinssuite is haalbaar ? Weekend in Paasvakantie april - centraal gelegen om paar stops in de regio te maken.

150/nacht voor gezinssuite is haalbaar ? Weekend in Paasvakantie april - centraal gelegen om paar stops in de regio te maken.
B&B aan 150 euro per nacht lijkt me een moeilijke, zeker in de Paasvakantie. Ik ken er alvast gene.

In Ieper is er het middelste weekend dit: https://gevleugeldestad.com/ . Zéker een aanrader, maar maakt dat er veel minder beschikbaar is. Paasweekend zelf is natuurlijk gewoon een stuk duurder.

Goedkoopste optie om te overnachten lijkt me dan een gewoon hotel, genre dit: https://www.booking.com/hotel/be/novotelieper.nl.html

Natuurlijk verre van de charme van een B&B, maar met dat budget vind je gewoon niks.

Alternatief, een stukje buiten Ieper (met kinderen een aanrader, binnen budget, maar zonder ontbijt):

Klein vraagje met betrekking tot de zogenaamde zwarte weekends in Frankrijk, gelden die voor beide richtingen?
De drukte hangt idd af van de richting, er zijn een aantal websites die het specifiëren (voorlopig gaat die niet tot volgende zomer):

Europ Assistance had de kalender van verleden zomer met onderscheid in "vertrek" en "terugkeer":

Weer een vraagje ivm Ryanair. We hadden dus een retour geboekt en nu kreeg ik afgelopen vrijdag een mail dat de terugrit is veranderd van 16u vertrektijd naar 10u30 met de opties accepteren, wijzigen of terugbetaling. Die nieuwe terugvlucht is aanzienlijk goedkoper dan wij hebben betaald. Nu vraag ik me af of we die terugvlucht kunnen annuleren met terugbetaling en dan gewoon opnieuw kunnen boeken aan de nieuwe prijs of zijn daar regeltjes dat zoiets onmogelijk maakt?

Weer een vraagje ivm Ryanair. We hadden dus een retour geboekt en nu kreeg ik afgelopen vrijdag een mail dat de terugrit is veranderd van 16u vertrektijd naar 10u30 met de opties accepteren, wijzigen of terugbetaling. Die nieuwe terugvlucht is aanzienlijk goedkoper dan wij hebben betaald. Nu vraag ik me af of we die terugvlucht kunnen annuleren met terugbetaling en dan gewoon opnieuw kunnen boeken aan de nieuwe prijs of zijn daar regeltjes dat zoiets onmogelijk maakt?
Heb je het geprobeerd?

Heb je het geprobeerd?
Neen, er kwam ook niet veel reactie vanuit de rest van het organisatie-comité, dus ik (en nog een andere) gaan dat niet op ons nemen. Ik vertrouw Ryanair daar niet in. En voor zoveel mensen, als er dan kleine lettertjes zijn, is toch een serieus risico om uiteindelijk meer te gaan betalen.

Neen, er kwam ook niet veel reactie vanuit de rest van het organisatie-comité, dus ik (en nog een andere) gaan dat niet op ons nemen. Ik vertrouw Ryanair daar niet in. En voor zoveel mensen, als er dan kleine lettertjes zijn, is toch een serieus risico om uiteindelijk meer te gaan betalen.
puur juridisch zou dat toch geen probleem kunnen zijn? door laattijdige verandering, zijn ze verplicht die opties aan te bieden, wat je daarna doet staat er los van. Het enige wat ik me kan bedenken dat je wanneer een tweede keer de prijs wilt checken door het algoritme en de korte tijdspannen, je een hogere prijs krijgt voorgeschoteld. Je had dan beter direct die vlucht geboek en daarna geannuleerd.

puur juridisch zou dat toch geen probleem kunnen zijn? door laattijdige verandering, zijn ze verplicht die opties aan te bieden, wat je daarna doet staat er los van. Het enige wat ik me kan bedenken dat je wanneer een tweede keer de prijs wilt checken door het algoritme en de korte tijdspannen, je een hogere prijs krijgt voorgeschoteld. Je had dan beter direct die vlucht geboek en daarna geannuleerd.
Wou dan idd eerst boeken en dan annuleren, maar vroeg me af of ze iets konden doen omdat je dezelfde namen gebruikt.

We gaan in mei met het pinksterweekend 4 dagen met het vliegtuig weg vanop Ryanair Charleroi airport.

Normaal neem ik steeds de flixbus omdat dit goedkoop is en makkelijk, maar voor slechts 4 dagjes met 2 personen, zijn de flixbus tickets duurder dan gewoon op de P3 parking te staan daar.
Dat zou op iets van een 47 euro komen in totaal.

Is P3 een goede parking, en kan je makkelijk te voet gaan naar de airport? Want shuttlebus is niet inbegrepen. (hoeft niet per se, als het te voet doenbaar is, we hebben enkel carry on bagage).

En hoe werkt dat dan? je betaalt op voorhand, en krijgt een barcode die je dient te scannen bij inrijden en verlaten van parking?

Ik ben in Juni voor 2 avonden (donderdag en vrijdag) in Kortrijk. Welk restaurant wordt er aangeraden om iets lekkers te gaan eten dat niet gelijk heel duur is, en waar ge alleen kunt eten?
Iets te zien/bezoeken om de tijd te doden? Is er per toeval een speciaal bieren cafe?

Hallo,

Ongetwijfeld een stomme vraag:

Morgen vliegen wij met Brussels Airlines en ik probeer online in te checken. Bij de contactgegevens van elk lid van ons gezin staat het email adres en telefoonnummer van Sunweb. Is het de bedoeling dat ik dat laat staan of aanpas met mijn eigen mail en nr? Ik vind het ook nergens terug in de faq of dergelijke ...

Hallo,

Ongetwijfeld een stomme vraag:

Morgen vliegen wij met Brussels Airlines en ik probeer online in te checken. Bij de contactgegevens van elk lid van ons gezin staat het email adres en telefoonnummer van Sunweb. Is het de bedoeling dat ik dat laat staan of aanpas met mijn eigen mail en nr? Ik vind het ook nergens terug in de faq of dergelijke ...
Ik heb dat laten staan. Dacht dat dat was, als er iets gebeurt, dat ze Sunweb contacteren en zij de rest doen. Of dat klopt, geen idee.

Ik heb dat laten staan. Dacht dat dat was, als er iets gebeurt, dat ze Sunweb contacteren en zij de rest doen. Of dat klopt, geen idee.
Dat dacht ik ook, maar dan kwam de vrees dat ze onze boardingpassen naar dat email adres zouden sturen en ik er dus niet aan kan (ik neig naar overdenken, is vermoeiend:confused2: ). Maar dat kan dus geen kwaad?

is dat nu nog altijd niet opgelost die booking scams?

voor herfstvakantie had ik 3 hotels gereserveerd in zuid frankrijk.
van de eerste kreeg ik al whatsapps , van de laatste kreeg ik smsen.
telkens hetzelfde zever: dat mijn booking gecancelled werd, en dat ik moet naar een whatsapp nr bellen om nieuwe reservatie aan te maken.

Heel veilig voel ik me toch niet hoor, om al die hotels ook te reserveren met je creditcard.

Lijkt me ook dat booking dit echt niet meer kan tegen houden, of is het de hotels zelf die onvoldoende beveiligd zijn?

is dat nu nog altijd niet opgelost die booking scams?

voor herfstvakantie had ik 3 hotels gereserveerd in zuid frankrijk.
van de eerste kreeg ik al whatsapps , van de laatste kreeg ik smsen.
telkens hetzelfde zever: dat mijn booking gecancelled werd, en dat ik moet naar een whatsapp nr bellen om nieuwe reservatie aan te maken.

Heel veilig voel ik me toch niet hoor, om al die hotels ook te reserveren met je creditcard.

Lijkt me ook dat booking dit echt niet meer kan tegen houden, of is het de hotels zelf die onvoldoende beveiligd zijn?

Het zijn de accounts van de hotels die gehackt zijn.

Je moet het eigenlijk melden bij booking.com en misschien de verblijven en dan hopen dat het verblijf en booking zorgt voor een verbeterde en nieuwe beveiliging.

Terug
Bovenaan