Kleine reisvraagjes

Zal het hier maar even zetten, maar we waren gisteren aan het kijken naar een verblijf in Tirana via booking.com

Uiteindelijk op ééntje uitgekomen, maar toen ik toch eens naar de recensies wou gaan kijken bleken er toch mijn verbazing geen te zijn. Mijn maten zagen er persoonlijk niet veel graten in, maar ik vind dat persoonlijk toch maar een beetje vreemd.

Wat denken jullie?

Zal het hier maar even zetten, maar we waren gisteren aan het kijken naar een verblijf in Tirana via booking.com

Uiteindelijk op ééntje uitgekomen, maar toen ik toch eens naar de recensies wou gaan kijken bleken er toch mijn verbazing geen te zijn. Mijn maten zagen er persoonlijk niet veel graten in, maar ik vind dat persoonlijk toch maar een beetje vreemd.

Wat denken jullie?
Ja, wat denken wij? kan toch perfect als die accommodatie pas nieuw is?

Wat denken jullie?
Ook niks op TripAdvisor, Google, Zoover of andere sites?

Anders gaat het zeker een gok zijn, maar hoeft daarom niet tegen te vallen. Iemand moet de eerste zijn natuurlijk.

Ja, wat denken wij? kan toch perfect als die accommodatie pas nieuw is?
Nou, simpel toch. Wat jullie zouden doen mochten jullie zoiets tegenkomen. Het kan perfect zijn dat de accommodatie gloednieuw is, maar dan is de vraag of jullie bereid zijn om de gok te wagen of toch eerder te opteren voor iets met iets meer zekerheid. Ik denk uiteindelijk dat niemand ergens wil toekomen waar de accommodatie uiteindelijk niet blijkt te bestaan of zo.

Ook niks op TripAdvisor, Google, Zoover of andere sites?

Anders gaat het zeker een gok zijn, maar hoeft daarom niet tegen te vallen. Iemand moet de eerste zijn natuurlijk.
TripAdvisor vind ik er niets van terug, Zoover ook niet en op Google staat blijkbaar 1 recensie van één jaar oud. :laugh: Ik denk dat het duidelijk is, zeker aangezien er nog genoeg andere opties zijn.

Wat jullie zouden doen mochten jullie zoiets tegenkomen.
Ik kies bewust voor (kleine) guesthouses met een minimum van 20 reviews - vanaf dit aantal zou het toch al representatief moeten zijn voor wat je krijgt.

Niet bestaan of gesloten deur: booking.com contacteren en ze zullen wel een oplossing voorzien.

Maar je moet bij booking wel niet afkomen wanneer het er keivuil ligt of de buren constant een houseparty houden.

We willen graag volgend jaar (mei/juni periode) naar de Kanaaleilanden gaan, maar het is precies niet super evident daar te geraken.

Iemand een goede reisweg naar daar? Trein door Frankrijk, vliegen,...?

@NoUseForAName Een ideale route is er niet. Het hangt af of je de auto gaat meenemen of niet. Vliegen is eenvoudigst uit Londen of Southampton (en uiteraard de vlucht ergens uit België of Eurostar en overstappen). Er zijn meerdere vluchten per dag.

De snelste methode per boot is de catamaran waar je ook met de auto op kunt, vanuit Saint-Malo. De tocht naar Jersey duurt 2 uur, daarna vaart die door naar Guernsey op 1 uur. Er is maar 1 afvaart per dag. Anders is het de trage traditionele ferry.

De trein naar Saint-Malo duurt ongeveer 6 uur met enkele overstappen.

Vergeet niet je reispaspoort en de Britse ETA die vanaf 2026 ook nodig is voor Jersey en Guernsey.

@NoUseForAName Een ideale route is er niet. Het hangt af of je de auto gaat meenemen of niet. Vliegen is eenvoudigst uit Londen of Southampton (en uiteraard de vlucht ergens uit België of Eurostar en overstappen). Er zijn meerdere vluchten per dag.

De snelste methode per boot is de catamaran waar je ook met de auto op kunt, vanuit Saint-Malo. De tocht naar Jersey duurt 2 uur, daarna vaart die door naar Guernsey op 1 uur. Er is maar 1 afvaart per dag. Anders is het de trage traditionele ferry.

De trein naar Saint-Malo duurt ongeveer 6 uur met enkele overstappen.

Vergeet niet je reispaspoort en de Britse ETA die vanaf 2026 ook nodig is voor Jersey en Guernsey.
Uiteindelijk is het vliegen geworden.
Heen van Rotterdam naar Londen City dan naar Guernsey.
Terug van Jersey naar Londen Heathrow dan naar Zaventem.
Prijs iets van €400 pp.

Treintickets waren nog niet beschikbaar. Zekere voor het onzekere genomen.

Iemand al geboekt via Corendon of Sunweb? Heb een reisbureau gecontacteerd en deze werken voornamelijk samen met Corendon. Hun ultieme prijsvoorstel ligt hoger dan die op Corendon voor hetzelfde. Maar geen ervaring om via Corendon of. Sunweb te boeken.

Iemand al geboekt via Corendon of Sunweb? Heb een reisbureau gecontacteerd en deze werken voornamelijk samen met Corendon. Hun ultieme prijsvoorstel ligt hoger dan die op Corendon voor hetzelfde. Maar geen ervaring om via Corendon of. Sunweb te boeken.
Corendon vroeger wel eens en Sunweb dit jaar nog en in het verleden ook al.

Gewoon boeken op corendon dan ?
Wel al eventjes geleden , maar toen jaarlijks weg met corendon (nooit problemen gehad).

Enigste dat ik kan aanraden is niet ingaan op de daguitstappen die corendon organiseert, maar deze zelf boeken lokaal.
Normaal een stuk goedkoper voor hetzelfde. Tenzij je je veel veiliger voelt door het met corendon te doen (aangezien ze dan wel de eindverantwoordelijkheid hebben).

Iemand de cyber security problemen al ondervonden in Zaventem? Vertrekken normaal donderdag en zag dat dezelfde vlucht vandaag al geannuleerd was.
Hopelijk is het tegen donderdag min of meer opgelost wel in ieder geval.

Iemand de cyber security problemen al ondervonden in Zaventem? Vertrekken normaal donderdag en zag dat dezelfde vlucht vandaag al geannuleerd was.
Hopelijk is het tegen donderdag min of meer opgelost wel in ieder geval.
Ik ben zaterdag vertrokken naar Antalya. Vlucht was normaal om 16u, maar was eerst uitgesteld naar 18u. Bon, op zich nog ca va dachten we, maar dan moesten we opeens van het vliegtuig vanwege operationele redenen. Niemand wist waarom of wat exact. Om 22u konden we dan uiteindelijk terug boarden en zijn we vertrokken.

Vervolgens komen we om 3u 's nachts aan in Antalya om dan te beseffen dat alle ruimbagage in Brussel is gebleven. Ondertussen hebben we die nog steeds niet en niemand lijkt precies te weten wat er exact aan de hand is en wanneer deze zou toekomen...

Al meerdere keren gaan horen bij de receptie/via TUI maar vooralsnog nog zonder resultaat.

Ik ben al een keer of 3-4 met Sunweb op reis geweest en dat is eigenlijk altijd goed verlopen.
In feite is het net hetzelfde als een pakketreis op Tui.be boeken.

Wij gaan al een aantal jaar naar dezelfde hotels, dan heeft een reisbureau geen toegevoegde waarde meer.

Ik heb soms 3% korting bij Sunweb, moest het van pas komen wil ik wel eens zien of het op dit moment ook zo is.

Nu we het over luchthavens hebben, iemand deze week/vorig weekend nog in Charleroi geweest. We vliegen zaterdag. Nu staat op de website van luchthaven 2,5-3u op voorhand aanwezig te zijn. In mei kreeg ik ook dezelfde waarschuwing maar dan van Ryanair, al viel het toen wel goed mee op de luchthaven. is het nu wel druk?

Hier was het als volgt.
Bogota - Salento - Medellin - Guatape - Santa Marta - Cartagena - Eilanden voor cartagena - Bogota
Te zien wat je zoekt natuurlijk, Medellin en Cartagena zijn no brainers uiteraard.
Bij mij Bogota-Salento-Medellin-Santa Marta-Palomino-Cartagena.

Ik zou in Bogota niet te lang blijven hangen, ik vond dat het minste van de reis, de kanten rond Santa Marta/Minca/Palomino waren top, ik zou daar zeker mijn tijd nemen. Salento ook dik de moeite, ben blij dat ik daar ben langs geweest.

Bij mij Bogota-Salento-Medellin-Santa Marta-Palomino-Cartagena.

Ik zou in Bogota niet te lang blijven hangen, ik vond dat het minste van de reis, de kanten rond Santa Marta/Minca/Palomino waren top, ik zou daar zeker mijn tijd nemen. Salento ook dik de moeite, ben blij dat ik daar ben langs geweest.
Palomino ook gedaan idd, top aan het strand vertoeven. Met zo’n opblaasbare band die rivier afgegaan dat in de zee uitkomt ook.
En idd zelfde gedacht over bogota, ook wel te zien welk deel misschien. In begin zaten we eerder in oud gedeelte en grafitti tour gedaan enzo was wel tof, maar op einde meer nieuwe deel en dat viel echt tegen na zoveel mooie dingen gezien te hebben.

Terug
Bovenaan