Kleine reisvraagjes

Iemand al gevlogen met Transavia? Prijzen vallen zeer goed mee (niveau ryanair), maar hebben ze ook van die 'slimme' maniertjes om passagiers onverwacht meer te laten betalen zoals Ryanair? Is de service goed? Niet te veel vertragingen of vluchten die last minute geannuleerd worden?

Zou voor een vlucht zijn vanuit zaventem
Ik heb er één keer mee gevlogen van Dubai naar Amsterdam en heb geen verborgen kosten gehad. Er was ook geen vertraging.
De service aan boord was niet speciaal, vriendelijk personeel en (voor zover ik me herinner) was er water en een snackje voorzien.
Dit is natuurlijk mijn impressie van één vlucht, dus het kan zijn dat ik ook gewoon geluk heb gehad. Maar al bij al lijkt Transavia me toch veilige keuze voor een goedkope vlucht.

Iemand al gevlogen met Transavia? Prijzen vallen zeer goed mee (niveau ryanair), maar hebben ze ook van die 'slimme' maniertjes om passagiers onverwacht meer te laten betalen zoals Ryanair? Is de service goed? Niet te veel vertragingen of vluchten die last minute geannuleerd worden?

Zou voor een vlucht zijn vanuit zaventem

Twee keer gevlogen naar Spanje vanuit Zaventem en Eindhoven, ondertussen al wel 6 jaar geleden maar geen problemen gehad.

wat zijn die slimme maniertjes dan bij ryanair dat je overwacht meer moet betalen? zowat elke luchtvaartmaatschappij lijkt op elkaar tegenwoordig, bij transavia is handbagage ook bij te betalen. Die serviceverschillen merk je niet of amper bij europese vluchten.

wat zijn die slimme maniertjes dan bij ryanair dat je overwacht meer moet betalen? zowat elke luchtvaartmaatschappij lijkt op elkaar tegenwoordig, bij transavia is handbagage ook bij te betalen. Die serviceverschillen merk je niet of amper bij europese vluchten.
Kiezen van seats (voor alle seats, niet enkel degenen met meer beenruimte) en hoge meerkost voor handbagage zijn de voornaamste lijkt me.

Klopt wel dat je dat inderdaad meer en meer ziet tegenwoordig en niet enkel bij Ryanair, maar maakt wel dat de prijs die je op het eerste zicht ziet ruim kan verschillen van je finale prijs.

Er is bij RyanAir ook een extra kost van rond de 50 euro (per passagier) als je gaat inchecken op de luchthaven. Enkel als je online incheckt moet je niets bijbetalen (ok, de meeste zullen van zichzelf wel kiezen om online in te checken, maar je kan toch snel voor een verrassing komen te staan). En je kan er niks tegen doen want het staat uiteindelijk allemaal wel op hun website, maar uiteraard op een manier dat je het al eens mist. Punt is dat de, op het eerste zicht, zeer aantrekkelijke prijs uiteindelijk vaak niet de finale prijs is zoals @Racing_Genk aanhaalt.

Ik heb me zo eens laten vangen om bij Ryanair niet online in te checken. Terwijl ik bij elke andere maatschappij dat gewoon aan de balie kon doen, moest ik voor hen nog dat laten doen aan een aparte balie voor €50. Het lag aan mij, ik had natuurlijk beter moeten lezen dat het verplicht is, maar bon.. als het bij alle andere niet op die manier gebeurd, dan is het wel vrij slinks om zo nog wat extra geld te verdienen op de nietsvermoedende reiziger.
Handbagage, stoelkeuze, versnaperingen,... die zaken die je moet aanduiden voor je afrekent, zijn in mijn ogen niet echt onverwachte kosten. Je duidt het zelf aan en weet dus wat je moet betalen.

Ik heb me zo eens laten vangen om bij Ryanair niet online in te checken. Terwijl ik bij elke andere maatschappij dat gewoon aan de balie kon doen, moest ik voor hen nog dat laten doen aan een aparte balie voor €50. Het lag aan mij, ik had natuurlijk beter moeten lezen dat het verplicht is, maar bon.. als het bij alle andere niet op die manier gebeurd, dan is het wel vrij slinks om zo nog wat extra geld te verdienen op de nietsvermoedende reiziger.
Handbagage, stoelkeuze, versnaperingen,... die zaken die je moet aanduiden voor je afrekent, zijn in mijn ogen niet echt onverwachte kosten. Je duidt het zelf aan en weet dus wat je moet betalen.
Bij wizz air hebben ze mij vorig jaar ook zo liggen gehad. Ik was eigenlijk enkel gewoon om met grotere luchtvaartmaatschappijen te vliegen en laatste keer was in 2018.
Ik ging er dan ook vanuit dat ter plaatse in checken geen probleem zou zijn. Elk 45€ mogen dokken om een stom papiertje te laten afdrukken aan 1 balie om dan daarmee in te checken in een andere :angry:

airport vraagje.

ik zou een vlucht nemen van brussel naar istanbul , en connecting flight van istanbul naar kayseri (cappadocia in turkije).
(zelfde airline en dus PNR nummer)

Nu is mijn vraag: waar gebeurt de paspoort controle?
bij aankomst in istanbul , of eindbestemming kayseri cappadocia?

op tripadvisor forum las ik bij aankomst istanbul?
Dus als ik daar de "connecting flight route" zou nemen, ben ik verplicht daar al de passport controle te doorlopen?

Ergens toch niet logisch? ik dacht dat dit ging gebeuren in Kayseri (eindbestemming), want daar ga ik effectief het land in gaan...

Wel belangrijk voor me, want als het tijdens de connecting flight route gebeurt, dan moet ik zorgen dat ik minimaal 2 uur connrecting time heb...

Geen idee of het hier de juiste plaats is om deze vraag te stellen maar :
Zijn er hier mensen vanuit de omgeving Genk/Zutendaal/...

Wij gaan volgend weekend met vrienden naar Landal Mooi Zutendaal en een deeltje van ons zou graag zaterdagavond een stapje in de wereld zetten. Nu zijn we op zoek naar leuke feestjes/bars/... in de omgeving.
Mogen leuke cocktailbars zijn bv maar moest er ook een danske kunnen geplaceerd worden is dat mooi meegenomen.

Specifiek voor Turkije weet ik het niet, maar ik heb in mijn professioneel leven de wereld rondgereisd, en de paspoortcontrole/toegangsprocedure gebeurde altijd in de “Port of entry” in het land. Dit omdat je altijd toekomt in het internationale/ intercontinentale gedeelte van de luchthaven, en na de controle, doorgaat naar het lokale gedeelte (of regionale in het geval van bv Europa) van de luchthaven. Dus Tripadvisor heeft hoogst wss gelijk.

Specifiek voor Turkije weet ik het niet, maar ik heb in mijn professioneel leven de wereld rondgereisd, en de paspoortcontrole/toegangsprocedure gebeurde altijd in de “Port of entry” in het land. Dit omdat je altijd toekomt in het internationale/ intercontinentale gedeelte van de luchthaven, en na de controle, doorgaat naar het lokale gedeelte (of regionale in het geval van bv Europa) van de luchthaven. Dus Tripadvisor heeft hoogst wss gelijk.
hmm ok bedankt.

Heb dan maar een rechtstreekse vlucht geboekt bij SunExpress, beetje dubieuse reviews, maar de enige maatschappij die rechtstreeks van brussel op Kayseri (cappadocia) vliegt.

airport vraagje.

Ik heb bij al mijn overstappen 1 keer gehad dat ik een paspoortcontrole had bij de transit en dat was in Istanbul (in Sabiha Gökçen). Ik heb die luchthaven al een paar keer gehad voor een transit, maar het is bij die éne keer gebleven.
Als ik me goed herinner kwam ik toen van Beirut, dus misschien hangt het af van waar je vertrekt.

Een vraagje, wij willen met grote groep een vlucht boeken bij Ryanair, maar boven een x aantal personen, gaat de prijs omhoog. Zou het helpen om bijvoorbeeld met 2 verschillende gsm's tegelijkertijd te boeken? Of zijn er andere legale opties om dit te omzeilen?

Toen ik via Ierland naar de VS vloog was de controle al in Ierland. Scheelde ook wel wat tijd bij aankomst in NYC.

Een vraagje, wij willen met grote groep een vlucht boeken bij Ryanair, maar boven een x aantal personen, gaat de prijs omhoog. Zou het helpen om bijvoorbeeld met 2 verschillende gsm's tegelijkertijd te boeken? Of zijn er andere legale opties om dit te omzeilen?
Goh mss ook gewoon niet genoeg tickets aan dezelfde prijs beschikbaar?

Ik heb dat ook eens moeten doen voor 35man en als ik mij niet vergis hebben wij daar offertes voor gevraagd aan Ryanair zelf.

Was iets duurder dan de goedkoopste batch tickets maar we voelden ons toch wat veiliger en niet meer int zak gezet dan anders.

Ik heb dat ook eens moeten doen voor 35man en als ik mij niet vergis hebben wij daar offertes voor gevraagd aan Ryanair zelf.

Was iets duurder dan de goedkoopste batch tickets maar we voelden ons toch wat veiliger en niet meer int zak gezet dan anders.
Hebben we ook al gedaan, maar dat is wel een pak duurder. Toevallig 2 verschillende mensen die dat hadden aangevraagd en ene was rond de €50 p.p. duurder en de andere zelfs €100 p.p. .

Terug
Bovenaan