Pieterjan94
Well-known member
Ik heb geen onbegrip voor het oppakken van die man, ik heb onbegrip voor de situatie waarin hij verkeert dat je in dit land de beslissing dat je je goederen en bezit met geweld wilt verdedigen tegen wat duidelijk diefstal is, niet mag maken. Ook al zou ik hem zelf niet per se maken, de huidige situatie is er één op maat van criminelen, die sowieso al vaak zonder een stevige straf met hun misdaden wegkomen.
Andermaal om op dit forum toch eens aan te tonen dat dit géén extreem-rechtse mening is, in Nederland mag je bijvoorbeeld wél je goederen beschermen met geweld, Nederlands strafwetboek (met dank aan De Standaard):
Ah oké. Mijn posts waren dus in de context van het onbegrip, dus geen idee waarom je er dan vanuit een andere context op wilde reageren.
Op jouw reactie: ik weet niet waar je je assumptie vandaan haalt? Wie zegt dat je je bezittingen niet mag verdedigen? Er moeten wettelijke vermoedens zijn tot wettige verdediging, een inbreker verjagen lijkt mij daar perfect onder te vallen. Is gewoon perfect vergelijkbaar met de situatie in NL.