Kleine nieuwtjes

Het maakt het wel een pak gemakkelijker om de gegevens te achterhalen als ze open en bloot op YouTube, Instagram en Twitter staan.
Ik zou nu zelf niet weten op 1-2-3 hoe eraan te geraken, mits wat opzoekwerk zal dat wel lukken maar dan moet je weer door een rationele gedachtegang die mogelijks afremmend werkt.
Beetje waarom geweren niet zomaar te kopen vallen in de supermarkt hier bv (afin, nog andere redenen ook natuurlijk maar goed).
Ieder voordeel heet zijn nadeel zeker.

De bal ligt in het kamp van Groen. Zij promoten zichzelf als de klimaatpartij. Als er nog een anti-nucleaire achterban bestaat, dan is het nu het moment om daarmee te breken in het belang van het klimaat. Want anders kunnen ze straks alweer een nieuwe partijnaam verzinnen.
U vraagt, zij draaien.

En de bocht betreffende kernenergie is ingezet : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220826_96906136

We zullen maar zeggen chapeau zeker.

Nasleep van de vergiftigde geschenken die we kregen.

Tot een vennootschap in Mauritius toe.

U vraagt, zij draaien.

En de bocht betreffende kernenergie is ingezet : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220826_96906136

Dus ... Nu zitten we met een kernuitstap waarvan de partij die ze perse heeft doorgevoerd zegt dat het geen goed idee is...
Dat is niet chapeau maar vijgen na Pasen...

U vraagt, zij draaien.

Na meer dan 20 jaar fulmineren tegen kernenergie beginnen ze nu eindelijk in te zien dat het niet de baarlijke duivel is die ze er altijd al van gemaakt hebben. Niet dat we daar nu iets aan hebben, maar goed, het is toch al een stap vooruit dat ze de realiteit eindelijk beginnen te erkennen.

Dus ... Nu zitten we met een kernuitstap waarvan de partij die ze perse heeft doorgevoerd zegt dat het geen goed idee is...
Dat is niet chapeau maar vijgen na Pasen...
Mja, het is nog niet vijgen na Pasen. Het is wel rijkelijk laat. Maar het positieve punt waar ik op alludeerde was het feit dat ze hun ongelijk toch kunnen toegeven. Al is er een voorzitterswissel nodig geweest om het te doen.

Nu nog zien in welke wijze ze dit effectief menen, en of ze nu effectief bereid zijn om de kernuitstap effectief via wetgeving ook terug te draaien. En het dus niet meer is dan een platitude. Indien ik BdW was, had ik op basis hiervan onmiddellijk een voorstel gelanceerd om gezamenlijk het zogezegd juiste te doen. Aangezien we toch effectief niet kunnen zonder kernenergie.

Eens zien wat er dan nog van overblijft maar zeker om indien ze het niet doen, effectief te kunnen blijven steken op die gevoelige flank bij de vooraanloop van 2024...

Mja, het is nog niet vijgen na Pasen. Het is wel rijkelijk laat. Maar het positieve punt waar ik op alludeerde was het feit dat ze hun ongelijk toch kunnen toegeven. Al is er een voorzitterswissel nodig geweest om het te doen.

Nu nog zien in welke wijze ze dit effectief menen, en of ze nu effectief bereid zijn om de kernuitstap effectief via wetgeving ook terug te draaien. En het dus niet meer is dan een platitude. Indien ik BdW was, had ik op basis hiervan onmiddellijk een voorstel gelanceerd om gezamenlijk het zogezegd juiste te doen. Aangezien we toch effectief niet kunnen zonder kernenergie.

Eens zien wat er dan nog van overblijft maar zeker om indien ze het niet doen, effectief te kunnen blijven steken op die gevoelige flank bij de vooraanloop van 2024...

De cynicus in mij denkt dan gewoon dat uit de analyses van hun consultants gebleken is dat het electoraal publiek voor de kernuitstap ondertussen disproportioneel klein is geworden. De moeite niet waard.

Ik weet niet waarom dit nu moet gebeuren in deze periode. Maar als iedereen zijn achtergestelde rekeningen gaat moeten betalen, gaan we niet ver komen. Ik denk dat dit bijna elk West-Europees land enorm criminele dingen heeft gedaan. Enkele voorbeelden: het VK met de Opiumoorlogen in China, Duitsland met de nazigeschiedenis, ons koninklijke familie met Congo, Spanje met de kolonisatie en uitroeien van verschillende native American bevolkingen, en bijna elk land met een kolonisatie-achtergrond.

Ik ga er wel akkoord mee dat er niet genoeg verantwoordelijkheid wordt genomen en dat het dan hypocriet is als diezelfde landen achtere landen gaan terechtwijzen, zeker omdat er nog altijd praktijken gaande zijn die eigenlijk niet kunnen (Israëls apartheidsstaat) en het niet respecteren van mondelinge akkoorden met Rusland en dus een gebrek aan respect initieel aan Rusland toe (al moet Rusland dan ook maar met herstelbetalingen komen voor al het leed zij hebben bezorgd). Maar ik vind niet dat we de geschiedenis achter ons kunnen laten, zeker door het huidige buitenlandse beleid dat gevoerd wordt dat dan niet samengaat met een eventuele spijtbetuiging aan dat land. Tevens vind ik ook dat als een westers land terechtgewezen wordt door een ander westers land, het vaak hypocriet is, zo kom ik vaak verwijzingen naar België en Leopold II tegen, kent men niet het volledige verhaal en als er dan met afschuw naar ons gekeken wordt, moet ik altijd denken: "en uw land dan?". Zo geraak je natuurlijk ook niet verder en het is bovendien in de meeste gevallen hypocriet.

Ik weet niet waarom dit nu moet gebeuren in deze periode. Maar als iedereen zijn achtergestelde rekeningen gaat moeten betalen, gaan we niet ver komen. Ik denk dat dit bijna elk West-Europees land enorm criminele dingen heeft gedaan. Enkele voorbeelden: het VK met de Opiumoorlogen in China, Duitsland met de nazigeschiedenis, ons koninklijke familie met Congo, Spanje met de kolonisatie en uitroeien van verschillende native American bevolkingen, en bijna elk land met een kolonisatie-achtergrond.

Ik ga er wel akkoord mee dat er niet genoeg verantwoordelijkheid wordt genomen en dat het dan hypocriet is als diezelfde landen achtere landen gaan terechtwijzen, zeker omdat er nog altijd praktijken gaande zijn die eigenlijk niet kunnen (Israëls apartheidsstaat) en het niet respecteren van mondelinge akkoorden met Rusland en dus een gebrek aan respect initieel aan Rusland toe (al moet Rusland dan ook maar met herstelbetalingen komen voor al het leed zij hebben bezorgd). Maar ik vind niet dat we de geschiedenis achter ons kunnen laten, zeker door het huidige buitenlandse beleid dat gevoerd wordt dat dan niet samengaat met een eventuele spijtbetuiging aan dat land. Tevens vind ik ook dat als een westers land terechtgewezen wordt door een ander westers land, het vaak hypocriet is, zo kom ik vaak verwijzingen naar België en Leopold II tegen, kent men niet het volledige verhaal en als er dan met afschuw naar ons gekeken wordt, moet ik altijd denken: "en uw land dan?". Zo geraak je natuurlijk ook niet verder en het is bovendien in de meeste gevallen hypocriet.
De Polen vragen daar al lang achter. héél lang

De Polen vragen daar al lang achter. héél lang
Oké dat wist ik niet. Ze hebben ook wel recht om er achter te vragen, ik weet gewoon niet hoe dat in de praktijk kan uitgevoerd worden. Probleem is dat Duitsland (buiten Polen) nog aan veel landen herstelbetalingen zal mogen betalen, als ze daar allemaal om vragen. Wij kunnen dat in feite ook doen. Of heeft Duitsland dat enkel niet gedaan aan communistische landen?

Oké dat wist ik niet. Ze hebben ook wel recht om er achter te vragen, ik weet gewoon niet hoe dat in de praktijk kan uitgevoerd worden. Probleem is dat Duitsland (buiten Polen) nog aan veel landen herstelbetalingen zal mogen betalen, als ze daar allemaal om vragen. Wij kunnen dat in feite ook doen.
Ehrrrrrrrr... have you ever met ... Eupen ? :p

Polen heeft daar nooit recht op gehad omdat de Russen daar de plak zwaaiden en dan dat land hebben geneukt.
De polen willen dus waar ze historisch recht op hadden

Polen heeft daar nooit recht op gehad omdat de Russen daar de plak zwaaiden en dan dat land hebben geneukt.
Oké, dan zijn ze in hun recht, maar waarom is Duitsland daar dan tegen om Polen terug te betalen?

Oké, dan zijn ze in hun recht, maar waarom is Duitsland daar dan tegen om Polen terug te betalen?
Goh in detail ken ik het ook niet maar basically toen duitsland restitutie aan het betalen was zei Stalin "nahhh fuck it" en de Polen hadden toen niets te zeggen because ... Oostblok

en dus die hebben dat nooit kunnen vragen

De polen hebben ongeveer een kwart van Duitsland gekregen na de oorlog, 3-4 keer de oppervlakte van België, alleen hebben de Russen nog meer afgepakt aan de oostkant.

Ik weet niet waarom dit nu moet gebeuren in deze periode.
Typisch is dat iets dat wordt opgerakeld wanneer er verkiezingen aankomen (volgend jaar) en om mensen af te leiden, in dit geval van de hoge inflatie neem ik aan.

Dit is geen waardeoordeel over de claim zelf trouwens.

Ik weet niet waarom dit nu moet gebeuren in deze periode. Maar als iedereen zijn achtergestelde rekeningen gaat moeten betalen, gaan we niet ver komen.

Zodat je nog altijd kan zeggen: "tis de schuld van de Duitsers" in plaats van eigen verantwoordelijkheid te nemen.

De Grieken doen het ook nog altijd. Die brengen dat ook met regelmaat op.
Schulden niet afbetalen => Schuld van de Duitsers
Waanzinnige corruptie in het land => Schuld van de Duitsers
Gebrekkige infrastructuur => schuld van de Duitsers

Ik garandeer je. Over 30 jaar gaan sommige landen dat excuus nog altijd gebruiken

Iemand iets vernomen over de schadevergoedingen voor de familieleden van de andere 7 slachtoffers bij deze crash?
Los ervan dat het moreel volledig fout is dergelijke foto's te nemen en in beperkte kring te verspreiden, $ 31 miljoen dollar schadevergoeding voor een familie die al zwemt in het geld?! Toch wat uit proportie lijkt me.
Dit ruikt imo eerder naar 'nog snel wat geld uit de dood van mijn familieleden slaan'.

Ik vraag me bij zo'n zaken steeds af, moest je in Amerika wonen, wat je kan eisen als je een kleine, onbekende familie bent, er sterven familieleden in bijv. een auto-ongeluk en er worden foto's genomen/verspreid. Is dit dan ook kassa kassa? :unsure:

On January 30, 2012, the CHP reached a settlement with the Catsouras family, under which the family received around $2.37 million in damages.
Das een regeling, geen uitspraak.

My god, foto’s maken van een 16 jarig onthoofd kind en die dan verspreiden, met nog valse info. 🤦‍♂️ Hoe komen ze erbij.

overheidsbedrijf De Vlaamse Waterweg loosde giftig afval, waaronder uranium en kobalt, in de Schelde

Topjes, ijsberg en zo.

Zwijndrecht die kanten, straks geen populaire plaats meer om te wonen. Tenzij je per sé kanker wilt.
Is het geen pfos, is het zwaar vervuild slib.

(mac-b ik mis u. Unleash the mac-b. )

overheidsbedrijf De Vlaamse Waterweg loosde giftig afval, waaronder uranium en kobalt, in de Schelde

Topjes, ijsberg en zo.

Zwijndrecht die kanten, straks geen populaire plaats meer om te wonen. Tenzij je per sé kanker wilt.
Is het geen pfos, is het zwaar vervuild slib.

(mac-b ik mis u. Unleash the mac-b. )

Het zit overal jong.

Hoeveel Leuvenaars weten dat er op een scheet buiten de ring een ondergrondse stortplaats zit met afbraakmateriaal afkomstig van gebouwen van Union Minière te Brussel. Radium en Uraniumresten die tot in de drinkwaterwinning van de Abdij Van Park (500 meter buiten de ring) te traceren zijn. Onder de geldende normen voor drinkwater. Maar wat betekenen normen nog in dit land.

Terug
Bovenaan