Kleine nieuwtjes

Ik volg de hele soap op Twitter. Want zo kan je het noemen…
Een directeur bij fedasil gebruikt haar privé Twitteraccount om politici met rechtse signatuur vol met de voeten vooruit aan te vallen. Het onvermijdelijke gebeurt en de politici geven een repliek erop, want als je anoniem wilt zijn dan is het gebruiken van uw eigen foto niet zo verstandig.

Het is dan dubbel jammer dat je enkele jaren geleden gesolliciteerd hebt bij het kamerlid die je nu met beide voeten vooruit aanvalt. Getuigt van weinig inzicht, vreemd voor een hoge ambtenaar binnen de federale overheid, maar goed.

Het onvermijdelijke gebeurt en een medium als T’scheldt krijgt er notie van en zij publiceren een artikel.

Wat volgt is een pingpong en shitload aan tweets vanuit alle hoeken en strekkingen die haar gelijk geven, ongelijk geven en alles ertussen. Dat terwijl er maar drie vragen zijn die belangrijk zijn
1) waarom hou je u als ambtenaar mee die functie bezig met zulke onzin tegenover de wetgevende macht. Waarom ga je in tegen de deontologische code en waarom ga je openlijk zulke kritiek geven en vol in de aanval.
2) waarom doe je zulke uitlatingen duidelijk tijdens de diensturen.
3) waarom blijf je volharden en uzelf belachelijk maken als je al vanaf moment 1 merkt dat je enkel maar dingen te verliezen hebt en niks te winnen.

Die mevrouw reageerde op een tweet van Theo Francken en schreef: "De debatfiches zijn klaar".
Dit heeft iets getriggered bij Francken want die kwam een rant opsteken waarbij die ook zei dat ze nog gesolliciteerd had bij zijn kabinet (zeer deontologisch). Die mevrouw krijgt nu spam en bedreigingen op haar werkmailadres.

Ik kan me dus niet helemaal volgen in jouw relaas.

Ik herinner me trouwens nog vaag een instantie waarbij Francken ook per abuis een ambtenaar had genamedropped op twitter. Die man kreeg vervolgens ook doodsbedreigingen. Kan nu niet meteen teruglinken op zijn twitterpagina gezien dat ook al een paar jaar geleden is en Francken 250 tweets per dag uitstuurt ondanks burgermeester, parlementslid, schrijver etc te zijn.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Ambtenaar of niet, ze is vrij om kritiek te hebben. Ze had ook niet in haar profiel staan dat ze ambtenaar was, ik denk niet dat iemand dat ook wist voor dit gedoe.
En met dit gedoe bedoel ik Theo Francken die even naam + famnaam van de vrouw post samen met een kleine professionele biografie, goed wetende welke gevolgen dat kan hemmen. Hij kon het ook gewoon negeren, want hij krijgt van zoveel mensen nog meer bagger, maar nee, hier moest hij toch efkes weer de spierballen laten rollen.

Francken is gewoon absoluut uitschot, onbegrijpelijk dat er burgers zijn dat die mens willen verdedigen. Dit is gewoon een zuiver voorbeeld van intimidatie tgo een ambtenaar. Het is door dit soort van voorbeelden dat je de meerwaarde van een statutair ambtenaar kan verdedigen.

Ik volg de hele soap op Twitter. Want zo kan je het noemen…
Een directeur bij fedasil gebruikt haar privé Twitteraccount om politici met rechtse signatuur vol met de voeten vooruit aan te vallen. Het onvermijdelijke gebeurt en de politici geven een repliek erop, want als je anoniem wilt zijn dan is het gebruiken van uw eigen foto niet zo verstandig.

Het is dan dubbel jammer dat je enkele jaren geleden gesolliciteerd hebt bij het kamerlid die je nu met beide voeten vooruit aanvalt. Getuigt van weinig inzicht, vreemd voor een hoge ambtenaar binnen de federale overheid, maar goed.

Het onvermijdelijke gebeurt en een medium als T’scheldt krijgt er notie van en zij publiceren een artikel.

Wat volgt is een pingpong en shitload aan tweets vanuit alle hoeken en strekkingen die haar gelijk geven, ongelijk geven en alles ertussen. Dat terwijl er maar drie vragen zijn die belangrijk zijn
1) waarom hou je u als ambtenaar mee die functie bezig met zulke onzin tegenover de wetgevende macht. Waarom ga je in tegen de deontologische code en waarom ga je openlijk zulke kritiek geven en vol in de aanval.
2) waarom doe je zulke uitlatingen duidelijk tijdens de diensturen.
3) waarom blijf je volharden en uzelf belachelijk maken als je al vanaf moment 1 merkt dat je enkel maar dingen te verliezen hebt en niks te winnen.
mah what the actual fuck man. Dat artikel van tscheldt. Dat is toch geen satire meer.

Enfin, misschien komt het omdat ik normaal op zo een shit niet klik, is blijkbaar dagelijkse kost bij die site.

Inderdaad. Ambtenaar of niet, ze is vrij om kritiek te hebben. Ze had ook niet in haar profiel staan dat ze ambtenaar was, ik denk niet dat iemand dat ook wist voor dit gedoe.
En met dit gedoe bedoel ik Theo Francken die even naam + famnaam van de vrouw post samen met een kleine professionele biografie, goed wetende welke gevolgen dat kan hemmen. Hij kon het ook gewoon negeren, want hij krijgt van zoveel mensen nog meer bagger, maar nee, hier moest hij toch efkes weer de spierballen laten rollen.

Francken is gewoon absoluut uitschot, onbegrijpelijk dat er burgers zijn dat die mens willen verdedigen. Dit is gewoon een zuiver voorbeeld van intimidatie tgo een ambtenaar. Het is door dit soort van voorbeelden dat je de meerwaarde van een statutair ambtenaar kan verdedigen.

Je moet wel de volledige historie bekijken. Het is meer dan enkel maar die tweet van "de debatfiches zijn klaar".
Het is al al een polemiek die al even loopt. Al is polemiek wel een verkeerde term om het te beschrijven.
Het is vooral een bashing en in feite directe aanvallen op bepaalde politici.

Je kan zeggen dat kritiek moet kunnen, tot daaraan toe dan nog. Maar de manier waarop mevrouw dat doet is gewoon van een zeer bedenkelijk niveau.
Als je zo uithaalt op dit forum dan heb je onmiddellijk een infraction aan uw been, en sta je niet ver af van een tijdelijke ban.
Waar ze zelfs insinueert dat Dries Van Langenhoven zou moeten migreren, dat is toch echt van een zeer bedenkelijk niveau.
Dit is geen kritiek uiten of iets onderbouwd zeggen, nee het is puur provocern, bruskeren en aanvallen met beide voeten naar voor. En terecht komt er daar, wel degelijk onderbouwde, kritiek op.
Het gros van haar tweets zijn gewoon pure shitposts.
Zeker als je in acht neemt dat ze een topambtenaar is als directeur van fedasil, van zo iemand verwacht je gewoon meer. Een hoger niveau en meer inzicht vooral. Zo iemand schat je hoger in qua intelligentie.
Van zo iemand verwacht je toch een bepaalde voorzichtigheid en onpartijdigheid.

Zeker als je dan kijkt dat ze tweets van fedasil retweet waarin ze zich op de schouder kloppen en bepaalde linkse politici steunt en met bepaalde overtuigingen heult.
Zo anoniem is haar profiel ook niet want iedereen die iet of wat in aanraking komt met federale topambtenaren of bezig is met zaken gerelateerd aan fedasil kent haar natuurlijk.

Pas op daarmee zeg ik dat Theo hier ook niet een stap te ver gaat. Laat staan T’scheldt, dat is gewoon van een zeer laag niveau.

De bestuurskunde is duidelijk hierover. Een ambtenaar moet neutral comptence hebben.
Je moet dus los van uw eigen standpunten en overtuigingen met de uitvoerde macht kunnen samenwerken en uit kunnen voeren wat de wetgevende macht bepaalt.
Het is heel moeilijk samenwerken als jij als kopstuk openlijk leden van die wetgevende macht gaat aanvallen en ronduit dwaze zaken gaat zeggen.
man what the actual fuck man. Dat artikel van tscheldt. Dat is toch geen satire meer.

Enfin, misschien komt het omdat ik normaal op zo een shit niet klik, is blijkbaar dagelijkse kost bij die site.
Soms is het satire.
Maar soms is het ook zulke totale onzin en puur persoonlijke aanvallen onder het mom van satire.
Het niveau is heel wisselvallig. Soms zijn zij de stem van mensen die niet openlijk kunnen zeggen wat zij wel kunnen, en dat is een meerwaarde want slaat de nagel op de kop.
Ze trachten ook soms te zijn voor rechts wat Apache voor links is.
Maar als het zo een shit als dit is dan vervalt al het leuke en positieve.

Als dat doorbreekt, hebben die Chinezen een giga voorsprong.

En? Het zou wenselijk zijn dat het doorbreekt omdat we dan goedkopere klimaatvriendelijkere energie hebben in 2040. :p

Voorspellingen zijn economische rendabele thoriumcentrales in 2060 dus dat betekent dat er wel een testcentrale van een degelijke MW wel moet marcheren in 2030-2040 of er is heel deel hoop verdwenen :p.

Ze trachten ook soms te zijn voor rechts wat Apache voor links is.
bedoel je dan een hotspot voor deurwaarders met onterechte kortgedingen verzonden door politici van linkse signatuur? Dat is het enige wat mss nog gelijkaardig zou zijn mss = nog nooit geclaimd), gezien alle andere gelijkenissen al vaak genoeg naar de prullenbak verwezen zijn.

bedoel je dan een hotspot voor deurwaarders met onterechte kortgedingen verzonden door politici van linkse signatuur? Dat is het enige wat mss nog gelijkaardig zou zijn mss = nog nooit geclaimd), gezien alle andere gelijkenissen al vaak genoeg naar de prullenbak verwezen zijn.
Vooral hun modus operandi waar ze specifiek zoeken naar journalisten met dezelfde kijk om de maatschappij.
En dan krijg je een nieuwssite die artikels publiceert die allemaal dezelfde ondertoon hebben. Mijn zus is zeer nauw betrokken bij de journalisitieke wereld en het meest kwalijke wat je kan doen is geen gevarieerde poule van journalisten hebben.
Twee allumi’s uit haar jaar uit de journalistiek hebben zich aangeboden maar werden niet weerhouden omdat hun “stijl” niet bij de algemene lijn van de site paste.

Laat ons nu nog maar simpel kijken naar hun artikel over de Antwerpse handelsbeurs, vanaf de tweede zin is het met de vinger wijzen.
De vraag die je u moet stellen is of met een andere burgemeester of schepencollege de handelsbeurs er anders had uitgezien, en of vriend en vijand niet de handelsbeurs zou moeten roemen. Volgens progressief Apache niet.

Vooral hun modus operandi waar ze specifiek zoeken naar journalisten met dezelfde kijk om de maatschappij.
je ziet dus één gelijkheid, maar vergeet even voor het gemak dat Apache wel degelijk aan onderzoeksjournalistiek doen, terwijl scheldt zoveel als mogelijk anoniem schrijft en geen deftig redactioneel statuut heeft.

je ziet dus één gelijkheid, maar vergeet even voor het gemak dat Apache wel degelijk aan onderzoeksjournalistiek doen, terwijl scheldt zoveel als mogelijk anoniem schrijft en geen deftig redactioneel statuut heeft.
Vaak wel vrij eenzijdig onderzoek maar bon.

Ik zeg ook niet dat ze te vergelijken zijn. Wat ik zei was dat ze soms trachten ze zijn wat Apache is, een medium waar je vrolijk van wordt als het in uw kraam past.

Ik denk ook wel dat het duidelijk is waarom ze veel anoniem schrijven. Sommige zaken hebben gewoon 0,0 ethiek en zijn in feite op of over het randje.
Maar dat neemt niet dat ze soms de nagel op de kop slaan of de duim op de wonde leggen.

Ik denk ook wel dat het duidelijk is waarom ze veel anoniem schrijven. Sommige zaken hebben gewoon 0,0 ethiek en zijn in feite op of over het randje.
Maar dat neemt niet dat ze soms de nagel op de kop slaan of de duim op de wonde leggen.
Dat zal ook wel heel hard afhangen van de vooroordelen van wie dat leest. En gohja, een kapotte klok is ook 2 keer per dag juist hé, als je een hoop stront naar een muur gooit zal er ooit wel eens iets blijven plakken.

Heb toch de indruk dat je harder wakker ligt van hoe een (hoge) ambtenaar in haar vrije tijd tweet dan hoe een zelfverklaarde nieuwsoutlet "artikels" schrijft. Wat voor een drek is dat zeg.

Heb toch de indruk dat je harder wakker ligt van hoe een (hoge) ambtenaar in haar vrije tijd tweet dan hoe een zelfverklaarde nieuwsoutlet "artikels" schrijft. Wat voor een drek is dat zeg.

Dat was de insteek van heel het verhaal ja.
En de vraag is of dit in haar vrije tijd is, hoogst twijfelachtig. En de manier waarop dan getweet wordt.
Als dat de nieuwe standaard is en we dit normaal gaan vinden…

Dat van T’scheldt was enkel maar hoe zoiets dan escaleert en gewoon los over de schreef gaat.

Dat was de insteek van heel het verhaal ja.
En de vraag is of dit in haar vrije tijd is, hoogst twijfelachtig. En de manier waarop dan getweet wordt.
Als dat de nieuwe standaard is en we dit normaal gaan vinden…
Maar allez, commentaarsecties en twitter staan vol van drek die mensen posten tijdens de werkuren. Maar omdat mevrouw ambtenaar is bij fedasil moet zij zichzelf aan een hogere standaard houden dan verkozen politici ofzo? Ik snap niet goed hoe dit plots het alarmsignaal is, het verontrustende nieuwe feit lijkt me eerder de reactie van Francken.

Laatst bewerkt:

Ik begin toch meer en meer mijn hart vast te houden voor deze winter als je ziet hoeveel mensen al in het voorjaar in de problemen kwamen. Hopelijk is deze winter zoals deze zomer en is de algemene temperatuur wat hoger dan normaal, ik denk dat dat voor veel mensen niet zou miskomen.

Ik begin toch meer en meer mijn hart vast te houden voor deze winter als je ziet hoeveel mensen al in het voorjaar in de problemen kwamen. Hopelijk is deze winter zoals deze zomer en is de algemene temperatuur wat hoger dan normaal, ik denk dat dat voor veel mensen niet zou miskomen.
Gelukkig nog een vast tarief voor 2 jaar kunnen nemen, maar dat vond ik toch ook al zotte prijzen. En nu maar hopen dat de leverancier niet kopje onder gaat.

Gelukkig nog een vast tarief voor 2 jaar kunnen nemen, maar dat vond ik toch ook al zotte prijzen. En nu maar hopen dat de leverancier niet kopje onder gaat.
Idem, een vast tarief is hier ook een meevaller gebleken maar hoe mensen die hoge facturen kunnen blijven betalen is me toch een raadsel. Als je pakweg 150 euro gewend bent en je moet plots 400 euro ophoesten ... dat is voor velen toch onbetaalbaar tenzij je post in het BG brutoloontopic?

Ik begrijp dat niet hoor. Kinderen die twee jaar lang geen fysiek lessen mogen volgen, terwijl zij amper tot een risicogroep horen. Die twee jaren geen fysiek onderwijs gaat echt zijn tol geëisd hebben. We kunnen wel klagen over de coronamaatregelen, maar over het algemeen waren ze in Oost-Azië nog veel erger.

Gemiddelde leeftijd van de Filipijnen is verdorie maar 25.7 jaar, dus het is nu niet dat het een land is dat te kampen heeft onder "vergrijzing". Vergelijk dat eens met de 41.9 van België.

Zien we de laatste tijd nu niet veel meer van dit soort geweld tov vroeger? Het precies elke paar dagen wel ergens prijs. Of komt het gewoon sneller in het nieuws...

Terug
Bovenaan