Kleine nieuwtjes

Niks 'alors', zij zeggen dat als dat geoorloofd wordt, zij zich daar niet meer achter kunnen zetten. En dan is dat zo. Ik vind dat niet slecht, dat je als partij een grens hebt waarvan je zegt: zodra die overschreden wordt, kan ik niet meer meedoen.

Ik kwam hier eigenlijk een ander nieuwsfeitje posten. Een zoveelste opmerking die onmogelijk goed te praten is, maar toch weer geen gevolgen zal krijgen: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220816_95147544
Et alors? Een tweet waarin hij verkondigt wat iedereen weet dat hij voor staat, namelijk dat het multiculturele experiment misschien toch niet zo'n verrijking was. "... Wat er zou gebeuren moesten we enkel etnische Vlamingen toelaten ... en de multiculturele verrijking dus terugdraaien?". Dat is niet meer of niet minder dan immigratie in vraag stellen.

Welke gevolgen zou dit moeten krijgen voor jou?

Ik begrijp het ook niet.

Goed, hoor nu wel dat de beslissing is gemaakt om de vergunning terug in te trekken. Enige juiste keuze, maar wel triest dat ze in de eerste plaats gewoon gegeven is.

Inlichtingsdiensten van de VS en Europa trokken al aan de alarmbel.
Eigl moet Stad Ieper nu de gemaakte kosten betalen , los van het feit of dat nu neonazistisch is of niet . Eerst goedkeuren om dan een week op voorhand toch af te blazen is not done .

Laatst bewerkt:
Ik kwam hier eigenlijk een ander nieuwsfeitje posten. Een zoveelste opmerking die onmogelijk goed te praten is, maar toch weer geen gevolgen zal krijgen: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220816_95147544

Zie hier de enige echte bedreiging voor onze maatschappij, onze cultuur, onze normen en waarden, onze manier van leven. Wat ook een "interessant experiment" zou zijn: al die geradicaliseerde VB'ers het land uit en kijken wat er zou gebeuren met ons land zonder die door en door rotte appels in ons midden.

Laatst bewerkt:
Et alors? Een tweet waarin hij verkondigt wat iedereen weet dat hij voor staat, namelijk dat het multiculturele experiment misschien toch niet zo'n verrijking was. "... Wat er zou gebeuren moesten we enkel etnische Vlamingen toelaten ... en de multiculturele verrijking dus terugdraaien?". Dat is niet meer of niet minder dan immigratie in vraag stellen.

Nee, dat is niet louter immigratie in vraag stellen. Dat is pleiten voor de deportatie van niet blanken en mensen wiens voorouders niet in Vlaanderen geboren zijn.

Dat is niet meer blazen op de hondenfluit, dat is in ganzenpas met gestrekte arm marcheren.

Ook wil ik graag even de mensen hier eraan herinneren dat Dries Van Langenhove parlementslid is van Vlaams Belang en lijsttrekker is van deze partij in Vlaams Brabant. Dit zijn de waarden die zij uitdragen. Toch het nadenken waard vooraleer je een je m'en fous proteststem uitbrengt.

Dit is geen rotonde in Hasselt: https://www.google.be/maps/@50.9277...4!1sAbrHHXcutoX0ggEzDYsP0w!2e0!7i16384!8i8192
En er staan ook borden, toch zal je hier elke dag minstens 1 fietser omrijden als je je voorrang neemt

Gewoon een mentaliteitsprobleem.
En als je vanuit die view naar links kijkt, zie je een fietspad waar je voorrang hebt op de automobilisten die uit Singelbeekstraat komen. Nochtans word je als fietser iedere dag doodgereden wanneer je daar je voorrang neemt (ik kom er 4/6 keer per week voorbij)
Gewoon een mentaliteitsprobleem

En als je vanuit die view naar links kijkt, zie je een fietspad waar je voorrang hebt op de automobilisten die uit Singelbeekstraat komen. Nochtans word je als fietser iedere dag doodgereden wanneer je daar je voorrang neemt (ik kom er 4/6 keer per week voorbij)
Daar inderdaad wel en het lijkt me overdreven wat je zegt want om daar uit te rijden sta je praktisch altijd stil want te druk op de Maastrichterstraat.

Wel chapeau hoe jij altijd de nadruk kan verleggen op de rest ipv ook toe te geven dat er veel fietsers in de fout gaan, heel vaak bewust dan nog.

Ik heb het eerder over het principe dat wanneer je verder dan één afslag moet je de binnenste band moet nemen en dat je voorrang hebt op mensen op de buitenste band. Dat is iets wat veel mensen niet snappen en waardoor veel rotondes dus niet maximaal benut worden en bottlenecks zijn.
Dat is niet van niet snapppen. Veel automobilisten hebben op rotondes schrik dat ze niet terug naar de buitenrand geraken om hun afslag te halen en nog een rondje te moeten rijden.

Daar inderdaad wel en het lijkt me overdreven wat je zegt want om daar uit te rijden sta je praktisch altijd stil want te druk op de Maastrichterstraat.

Wel chapeau hoe jij altijd de nadruk kan verleggen op de rest ipv ook toe te geven dat er veel fietsers in de fout gaan, heel vaak bewust dan nog.
Omdat er evenveel auto's in de fout gaan. En op de ogenblikken dat ik daar voorbij kom, is er daar NOOIT file (07h00 's ochtends en 18h00 's avonds).
En mijn reactie dient gewoon om jouw totale biased view proberen bij te stellen.

Via de Singelbeekstraat rijd ik 's morgens meestal de straat in om zo via Katarinaplein naar de Kunstlaan te rijden. Veel auto's doen dat. Eigenlijk zie ik daar zelden een fietser op dat stuk. Meesten fietsen via de tunnel aan de rechterkant de Maastrichterstraat in en dan steken ze daar de straat over zonder te stoppen. Net zoals Silence schrijft.

Nee, dat is niet louter immigratie in vraag stellen. Dat is pleiten voor de deportatie van niet blanken en mensen wiens voorouders niet in Vlaanderen geboren zijn.

Dat is niet meer blazen op de hondenfluit, dat is in ganzenpas met gestrekte arm marcheren.

Ook wil ik graag even de mensen hier eraan herinneren dat Dries Van Langenhove parlementslid is van Vlaams Belang en lijsttrekker is van deze partij in Vlaams Brabant. Dit zijn de waarden die zij uitdragen. Toch het nadenken waard vooraleer je een je m'en fous proteststem uitbrengt.
Waar exact lees jij dit pleiten dan? Hij vraagt zich enkel af of de multiculturele samenleving een verrijking is door te stellen dat je bij wijze van experiment eens een gewone stad zonder deze verrijking zou opvolgen (kan niet, want bestaat niet). Dan zou je moeten zien dat dit dan beter zou zijn (volgens hem dan).

Maar ja, kap dat eens een korte tweet en heel links Vlaanderen ziet de bruinhemden reeds letterlijk marcheren door de straten.

Via de Singelbeekstraat rijd ik 's morgens meestal de straat in om zo via Katarinaplein naar de Kunstlaan te rijden. Veel auto's doen dat. Eigenlijk zie ik daar zelden een fietser op dat stuk. Meesten fietsen via de tunnel aan de rechterkant de Maastrichterstraat in en dan steken ze daar de straat over zonder te stoppen. Net zoals Silence schrijft.
Wel ik dus niet. Maar het feit dat daar weinig fietsers rijden is nog geen reden om ze geen voorrang te geven.

Waar exact lees jij dit pleiten dan? Hij vraagt zich enkel af of de multiculturele samenleving een verrijking is door te stellen dat je bij wijze van experiment eens een gewone stad zonder deze verrijking zou opvolgen (kan niet, want bestaat niet). Dan zou je moeten zien dat dit dan beter zou zijn (volgens hem dan).

Maar ja, kap dat eens een korte tweet en heel links Vlaanderen ziet de bruinhemden reeds letterlijk marcheren door de straten.
Het is dan ook een bruinhemd. Hij laat hier gewoon zijn ware aard zien.

Wel ik dus niet. Maar het feit dat daar weinig fietsers rijden is nog geen reden om ze geen voorrang te geven.

Dat doe ik ook. Omdat daar net weinig fietsers zijn. Vrijwel iedereen fietst door die tunnel naar de PXL of andersom. Alternatief is links aan de Casterstraat. Dat is een ramp met al die fietsers om daar binnen te rijden. Aan die kant staan dan ook nog altijd auto's geparkeerd waardoor je ze van links nauwelijks ziet afkomen.

Eigl moet Stad Ieper nu de gemaakte kosten betalen , los van het feit of dat nu neonazistisch is of niet . Eerst goedkeuren om dan een week op voorhand toch af te blazen is not done .
Je kan niks afkeuren wat niet onwettelijk is' er was tot op de dag van de eerste beslissing geen enkel negatief advies. Je kan geen festival verbieden omdat de organisatie vol (ex?)-vb'ers zit, he.

Een racistische uitspraak doen, klagen dat men je verkeerd begrepen heeft en vervolgens de slachtofferrol opeisen. Klassieker uit het Vlaams Belang draaiboek.

Nee, ik denk niet dat politici vandaag de dag met voorstellen voor etnische experimenten moeten afkomen. En als dat een politicus als Van Langenhove is, met een lange geschiedenis aan racistische uitspraken en gedweep met autoritarisme, dan ben je ofwel enorm naïef of moedwillig blind om dat als onschuldig te beschouwen.

Nee, dat is geen tweet om immigratie in vraag te stellen, dat is is racistische en populistische kul. Potje roeren om wat in het nieuws te komen en en passant nog eens een paar bevolkingsgroepen nog meer beschimpen zonder reden. Ook nog eens puur getroll, want zijn vriendin was hij al kwijt in dit geval, of mis ik? Zo zou ik het benoemen voor gewone mensen, laat staan voor volksvertegenwoordigers waarvan ik een hogere standaard verwacht.

Terug
Bovenaan