Een grotere put zal wss de rooilijn overschreden hebben, de afstand tot de woning of een vooraf opgelegde regel van de gemeente.
Ik heb nog nooit tegengekomen dat de inhoud van een regenwaterput gelimiteerd is.
Er is een regel voor maximaal 10.000 liter bij gebouwen met een functie anders dan een residentieel gebouw maar die regel is eerder om de kost wat te drukken bij de bouwheer.
Pas op ik ben ook niet echt pro grote regenwaterputten. Correct gedimensioneerd dat wel. Het ophopen van regenwater voor toiletspoeling /douches/wasmachine zorgt indirect ook wel voor verspilling van regenwater tbv de maatschappij. Uw regenwater wordt via de droogweerafvoer afgescheiden ipv de regenwaterafvoer.
Onlangs nog in brussel een project gedaan met geen regenwateraansluiting naar de straat.
Stormbekken 20.000liter naar regenwaterbuffer 20.000liter (met herbruik voor toiletten) en dan de overloop naar een wadi. Stormbekken wordt constant vertraagd afgevoerd naar wadi . Das 40.000 liter en daar is naar mijn weten toch geen openbaar onderzoek voor gekomen (of het moet via de architect verlopen zijn)