Kleine nieuwtjes

Volgens Justitieminister Van Quickenborne (Open Vld) worden 23.000 mensen in ons land uitgebuit. “Een vertienvoudiging in enkele jaren”, zegt advocaat Jan Buelens die slachtoffers verdedigt. Hoe komt dat? En hoe worden ze dan onder de knoet gehouden? “Hoe dieper je zakt in die netwerken, hoe dichter je bij het criminele circuit komt.”

Ga al de bouwwerven af en je vindt al een groot deel.
Er iets tegen doen zal men ook niet, of werken komen stil te liggen, wilt men helemaal niet.

Zeewater rondom Europa is ook veel warmer dan normaal, wat in het najaar kan leiden tot meer neerslag en stormen. Maar ach, "klimaathysterie" hé!

Zelfdestructie gegarandeerd. Zinloos om dat feit nog te ontkennen.
Tot dan maximaal opleven, berustend op voldoende slavernij uiteraard.

Mja, het is niet alsof dat die werkzoekende verplicht aangenomen worden natuurlijk (logisch natuurlijk)... als de werkgever er geen goed gevoel bij heeft, dan neemt die die niet aan. Als de vacature al niet een vacature is die er enkel is voor de uitzonderlijke werkkracht en anders liefst niet ingevuld wordt.

Dus ik blijf het allemaal een beetje meh vinden zulke uitlatingen.

Mja, het is niet alsof dat die werkzoekende verplicht aangenomen worden natuurlijk (logisch natuurlijk)... als de werkgever er geen goed gevoel bij heeft, dan neemt die die niet aan. Als de vacature al niet een vacature is die er enkel is voor de uitzonderlijke werkkracht en anders liefst niet ingevuld wordt.

Dus ik blijf het allemaal een beetje meh vinden zulke uitlatingen.
Maar in de onmringende landen ligt dit cijfer veel lager, dus volgens jouw redenering zijn de bedrijven in België en dan vooral in Wallonië en Brussel veel kieskeurigers qua personeel. Ik denk persoonlijk dat er toch andere oorzaken aan de basis liggen.

Maar in de onmringende landen ligt dit cijfer veel lager, dus volgens jouw redenering zijn de bedrijven in België en dan vooral in Wallonië en Brussel veel kieskeurigers qua personeel. Ik denk persoonlijk dat er toch andere oorzaken aan de basis liggen.
Ik kan het artikel niet lezen, maar afgaand op de titel: wordt Nederland niet vaak als voorbeeld gezien? Wat doen zij dan nog slechter dan wij?

Mja, ik acht de kans groter dat ze kieskeuriger zijn. Geen kennis van het Nederlands, Frans en Engels, ja neen dan wachten wij wel ipv iemand die enkel Nederlands of enkel Frans goed spreekt. Terwijl in Frankrijk, Nederland of Duitsland dit minder een probleem zou lijken te zijn dat ze maar 1 taal kennen (of 1 taal aangevuld met Engels).

Daarnaast heeft ook de kost van de werknemer een invloed. Als een werknemer van bij ons ook duurder is dan in de ons omringende landen, dan ben je natuurlijk kieskeuriger voor je iemand aanneemt.
En ik hoor toch altijd dat onze werknemers duur zijn in verhouding van die in het buitenland. Dus ...

Al zal ik niet ontkennen dat het gemak van een uitkering en het behoud ervan ook een impact heeft. En ervoor zal zorgen dat minder aangename of super flexibele werkomstandigheden dan minder snel ingevuld zullen worden. Maar ik vind dan niet dat je hen dat kunt kwalijk nemen...

Mja, ik acht de kans groter dat ze kieskeuriger zijn. Geen kennis van het Nederlands, Frans en Engels, ja neen dan wachten wij wel ipv iemand die enkel Nederlands of enkel Frans goed spreekt. Terwijl in Frankrijk, Nederland of Duitsland dit minder een probleem zou lijken te zijn dat ze maar 1 taal kennen (of 1 taal aangevuld met Engels).

Daarnaast heeft ook de kost van de werknemer een invloed. Als een werknemer van bij ons ook duurder is dan in de ons omringende landen, dan ben je natuurlijk kieskeuriger voor je iemand aanneemt.
En ik hoor toch altijd dat onze werknemers duur zijn in verhouding van die in het buitenland. Dus ...

Al zal ik niet ontkennen dat het gemak van een uitkering en het behoud ervan ook een impact heeft. En ervoor zal zorgen dat minder aangename of super flexibele werkomstandigheden dan minder snel ingevuld zullen worden. Maar ik vind dan niet dat je hen dat kunt kwalijk nemen...
Maar je hebt in België enorme verschillen per regio. In Vlaanderen is 26.3% werklozen meer dan een jaar werkzoekend, terwijl dit in Brussel en Wallonië respectievelijk 55.1% en 48.4%, dus ik denk niet dat taal of dure werknemerskosten daar voor iets tussen zitten.

Ik moest mijn cliënt zelfs uitleggen wat jonassen is.
Advocaat Schönfeld
"jonassen" heb ik toch moeten googelen, nog nooit van gehoord.

De Belgische 'Middeleeuwse' cel is duidelijk een nieuw trucje die de advocaten toepassen om een uitlevering aan te vechten.

Niet de eerste keer dat dat passeert

De Belgische 'Middeleeuwse' cel is duidelijk een nieuw trucje die de advocaten toepassen om een uitlevering aan te vechten.

Niet de eerste keer dat dat passeert
Aangezien België al een paar keer veroordeeld is voor de inhumane behandeling van gevangenen is dat niet zo’n raar argument

Borealis die eerst zit te roepen van geschokt te zijn dat een onderaannemer mensen illegaal en onderbetaald aan het werk zet en nu komt aan het licht dat ze al sinds mei ingelicht waren dat er zulke zaken op hun werf gebeurden maar ze waren meer ongerust over de impact op de vooruitgang van hun werf dan over het menselijk welzijn. Van mij mogen zo'n bedrijven echt monsterboetes krijgen. Wat een rotwereld.

Die subcontractorcultuur waarbij het moederbedrijf keer op keer haar handen in onschuld wast, is toch echt om misselijk van te worden.

Ik word eerder misselijk van de houding van de overheid/stad Antwerpen dat nu op eieren loopt om Borealis toch maar niet te bruskeren.
In zo'n zaak moet de werf onmiddelijk verzegeld worden en de bedrijfsleider 's avonds uit zijn bed gelicht om het te komen uitleggen bij de politie.
Dit is niet aan het bedrijf om te onderzoeken, dit is het werk van het parket.

Dat heet dan het deksel lichten van de beerput. Borealis zal lang niet het enige bedrijf zijn dat zo'n praktijken door de vingers ziet.

Topjes, ijsbergen en zo.

Niet getreurd.
Al dat ijs smelt wel.

Enige bedrijf niet maar het enige sevesobedrijf in de haven van Antwerpen zal er niet ver naast zitten.
Als Europeaan geraak je amper, in niet urgente momenten, op de site zonder de juiste limosa/id/e.d.
Niet-Europeanen zijn meestal een heel huzarenstukje.
Dit is van dergelijk zwaar niveau dat moeilijk te vatten valt.
Dat je je daar als werknemer (want de werkgever mag dan wettelijk verantwoordelijk zijn, het is een werknemer die dit operationeel coördineert) je op dergelijke belachelijk manier verbrand is onbegrijpelijk. Dit is echt oerdom.
Ik weet niet waar de werf effectief is, misschien buiten de site.

Ik word eerder misselijk van de houding van de overheid/stad Antwerpen dat nu op eieren loopt om Borealis toch maar niet te bruskeren.
In zo'n zaak moet de werf onmiddelijk verzegeld worden en de bedrijfsleider 's avonds uit zijn bed gelicht om het te komen uitleggen bij de politie.
Dit is niet aan het bedrijf om te onderzoeken, dit is het werk van het parket.

Enige bedrijf niet maar het enige sevesobedrijf in de haven van Antwerpen zal er niet ver naast zitten.
Als Europeaan geraak je amper, in niet urgente momenten, op de site zonder de juiste limosa/id/e.d.
Niet-Europeanen zijn meestal een heel huzarenstukje.
Dit is van dergelijk zwaar niveau dat moeilijk te vatten valt.
Dat je je daar als werknemer (want de werkgever mag dan wettelijk verantwoordelijk zijn, het is een werknemer die dit operationeel coördineert) je op dergelijke belachelijk manier verbrand is onbegrijpelijk. Dit is echt oerdom.
Ik weet niet waar de werf effectief is, misschien buiten de site.
Die hebben een vijftal sites in de Antwerpse haven, blijkbaar. Ook in Beringen. Zoals je zegt inderdaad wel frappant en beangstigend dat een Sevesobedrijf daar zo laks mee omgaat. Je wil niet weten wat er kan gebeuren als iemand een opzettelijke lek of brand veroorzaakt in zo'n omgeving.

Hommeles aan de grens tussen Servie en Kosovo. Volgens Twitter zegt de Servische president dat Kosovo lastig gaat doen, en Kosovo zegt dat Servie lastig gaat doen.
Luchtalarmen voorlopig aan het afgaan en enkele grensovergangen geblokkeerd ondertussen.

Hommeles aan de grens tussen Servie en Kosovo. Volgens Twitter zegt de Servische president dat Kosovo lastig gaat doen, en Kosovo zegt dat Servie lastig gaat doen.
Luchtalarmen voorlopig aan het afgaan en enkele grensovergangen geblokkeerd ondertussen.
Naar aanleiding van het protest in Kosovo sprak de Servische president de media toe. "Ik roep iedereen op om de vrede te allen prijze te bewaren", zei de Servische president Aleksandar Vucic. "Ik vraag de Albanezen om tot inkeer te komen en ik vraag de Serviërs om niet geprovoceerd te worden en niets te doen wat tot een conflict zou kunnen leiden."

Vucic vraagt daarnaast "aan de grote landen die de onafhankelijkheid van Kosovo erkend hebben om niet toe te staan dat hun beschermeling een conflict uitlokt". "We vragen vrede en willen alleen maar vrede, maar als ze Serviërs vervolgen, mishandelen of doden, dan gaan we ons niet overgeven en dan gaat Servië winnen."
Waar hebben we dat nog gehoord...

Lekker subtiel.

Drinkwater van Farys was al het duurste van heel Vlaanderen en de komende zes jaar wordt het nog eens 20 procent duurder. Dat is de grootste stijging van alle watermaatschappijen. “Om de bevoorrading veilig te stellen, moeten we investeren.”

Maar tegelijk wordt het wel niet toegestaan om een regenwaterput van meer dan 10 000 liter te plaatsen.

Toch absurd dat men klaagt over inflatie en dat de facto overheidsinstellingen de inflatie de hoogte injagen door met een gemiddelde inflatie van 8% desondanks een prijsstijging van 20% door te voeren (op een factuur die al zéér oneerlijk berekend wordt met dank aan Joke Schauvliege), m.a.w. 12% extra om de gemiddelde inflatie omhoog te trekken.
Ik moet mijn water niet van Farys halen gelukkig, maar toch.

Mij lijkt:
  • Dat het volstrekt onnodig is dat we in een klein land als België, laat staan Vlaanderen, verschillende watermaatschappijne hebben.
    Fuseren graag.
  • Het mes zetten in alle overbodige postjes in de raad van bestuur, enkel nog betaalde postjes voor mensen met effectieve technische expertise, géén betaalde postjes meer voor eender wie een politiek mandaat heeft of heeft bekleed in de laatste 5 jaar.
  • Farys lijkt me dan nog één van de ergste maatschappijen op het vlak van overbodige, niet-kerntaken, van alle watermaatschappijen in Vlaanderen. Zwembaden of voetbalstadia dienen niet betaald te worden via de waterfactuur, wat voor een klucht is dat nu weer... Daar hoort een watermaatschappij zich niet mee bezig te houden, in dat eerste geval lijkt me dat zelfs belangenvermenging.
Nu goed, gegeven de droogte en waterproblematiek kan ik me gerust inbeelden dat investeringen in de waterinfrastructuur wel degelijk nodig zijn. Maar eerst of minstens tegelijkertijd toch eens naar die overbodige administratieve waterhoofden - pun intended - en een kerntakendebat voeren.

Terug
Bovenaan