Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge kunt u van veel zaken afvragen waarom ze in de krant staan.ok, maar wat voor een signaal zenden ze hiermee uit? Bevolking, go nuts, we "controleren" niet want het staat in de gazet nu hé!!
Dat niet ELK expert advies een nieuwe wet is zou er nog aan ontbreken en betekent niet dat er geen probleem is.Een kritische houding is belangrijk, maar in dit tijdperk is "kritisch" zijn gewoon makkelijk en vrijblijvend, zeker als het inhoudsloos gebeurt op twitter. En alle respect voor Vuye, maar een Professor staatsrecht is voor mij in deze ook wel gewoon de zoveelste jurist met een mening, waarvan we er ook al genoeg hebben. Zelfs geen expert met aanhalingstekens dus. Het toejuichen dat die wat schamper doet op twitter om aan te klagen wat je aanhaalt, ik weet het niet.
Dat niet elk advies van de experten een soort nieuwe wet is geworden lijken velen ook te vergeten, al dan niet omdat de kranten moesten gevuld worden met "nieuws", waarin ik je trouwens helemaal gelijk geef.
Dat wat niet meer gebeurt? Moord?![]()
Na alweer dubbele moord, de hallucinante cijfers: “Om de twee weken pogingen tot doodslag of moord door (ex-)partners in ons land”
<a href="https://www.hln.be/kinrooi/marly-s-omgebracht-door-ex-partner-uit-wraak-voor-stukgelopen-relatie-terwijl-neef-haar-probeerde-te-beschermen~ac98ffcd/" target="_blank">Marly S. (35), de vrouw die in Kinrooi samen met haar neef om het leven werd gebracht door haar ex-vriend</a>, is slechts...www.hln.be
Ik heb het altijd raar gevonden dat dat niet meer gebeurd.
Als ik zie hoe hoog de emoties oplaaien in scheidingen. Waar dat er een aantal stranden in vechtscheidingen. Het principe dat trouwen, het principe was tot de dood ons scheidt.Dat wat niet meer gebeurt? Moord?
Er is een reden waarom men stelt dat haat / liefde kort bij elkaar liggen.Ik snap niet hoe je iemand die je graag ziet of gezien hebt, zo pijn zou kunnen willen doen. Zelfs al eindigt je relatie met een ruzie.
Zelfmoord is een andere discussie, niet meer willen leven nadat de liefde van iemand die je zielsgraag zag is weggevallen, zelfs een relatiebreuk, dat snap ik maar al te goed.
Mja, ik vind dat wat kort door de bocht. In andere gevallen heeft men anders de mond vol van mensen een 2de kans te geven. En hier zou die persoon gewoon aan de kant moeten gezet worden?![]()
Na snoeiharde kritiek mag topvrouw Kind en Gezin toch aanblijven: “Mevrouw Verhegge is een vastbenoemd ambtenaar die altijd positieve evaluaties heeft gehad”
Katrien Verhegge, de topvrouw van het Agentschap Opgroeien, mag toch aanblijven na snoeiharde kritiek. Tijdens hoorzittingen werd haar positie door parlementsleden in vraag gesteld. Verhegge krijgt de komende tijd crisismanagers naast zich om het vertrouwen in Kind en Gezin te herstellen...www.hln.be
15 jaar een department leiden waarvan tijdens een parlementaire onderzoekscommissie het catastrofale falen wordt vastgesteld, maar gewoon haar job behouden.
Fuck deze wereld, en fuck de politiek in het bijzonder.
Mja, ik vind dat wat kort door de bocht. In andere gevallen heeft men anders de mond vol van mensen een 2de kans te geven. En hier zou die persoon gewoon aan de kant moeten gezet worden?
Ik zou mij eerder de vraag stellen als die persoon al 15 jaar goede reviews heeft gehad... hoe goed hebben die haar bazen, de politiekers of de door de politiek aangestelde managers, dan hun werk gedaan...
In ieder geval, heeft die nu een negatieve beoordeling. Waarbij haar nu conform de procedure hulp aangereikt wordt om de problemen aan te pakken en haar functioneren te verbeteren. Over een jaar wordt die dus geherevalueerd. Indien dat niet beter is, vliegt die zonder pardon buiten.
Is het wel beter, dan sleept die voor een zekere termijn van haar carrière die negatieve beoordeling mee (binnen 1 van de 10 eerstvolgende evaluaties - dus 10j lang).
Uiteindelijk is kritiek zeer makkelijk te spuien.![]()
Ontslag door werkgever
Er bestaan verschillende ontslagsituaties binnen de diensten van de Vlaamse overheid. De wijze van ontslag en de gevolgen verschillen naargelang het type arbeidsovereenkomst en wie het initiatief neemt. Op deze webpagina lees je wat er gebeurt als je werkgever je als statutair personeelslid…www.vlaanderen.be
Dit is nonsens hé. Het is niet dat je iemand ontslaat dat dit de enigste manier is om een kat een kat te noemen.Een parlementaire onderzoekscommissie, het summierste onderzoeksinstrument van een parlementaire democratie, maakt absoluut brandhout van de ambtenaar in kwestie en komt met maar liefst 75 aanbevelingen om het functioneren van dat department recht te trekken.
Als dat volgens jou makkelijk kritiek spuien is, ja, dan weet ik niet hoe rampzalig het moet zijn alvorens men in de ambtenarij een kat een kat kan noemen.

![]()
Na snoeiharde kritiek mag topvrouw Kind en Gezin toch aanblijven: “Mevrouw Verhegge is een vastbenoemd ambtenaar die altijd positieve evaluaties heeft gehad”
Katrien Verhegge, de topvrouw van het Agentschap Opgroeien, mag toch aanblijven na snoeiharde kritiek. Tijdens hoorzittingen werd haar positie door parlementsleden in vraag gesteld. Verhegge krijgt de komende tijd crisismanagers naast zich om het vertrouwen in Kind en Gezin te herstellen...www.hln.be
15 jaar een department leiden waarvan tijdens een parlementaire onderzoekscommissie het catastrofale falen wordt vastgesteld, maar gewoon haar job behouden.
Fuck deze wereld, en fuck de politiek in het bijzonder.

Mja, ik vind dat wat kort door de bocht. In andere gevallen heeft men anders de mond vol van mensen een 2de kans te geven. En hier zou die persoon gewoon aan de kant moeten gezet worden?
Ik zou mij eerder de vraag stellen als die persoon al 15 jaar goede reviews heeft gehad... hoe goed hebben die haar bazen, de politiekers of de door de politiek aangestelde managers, dan hun werk gedaan...
In ieder geval, heeft die nu een negatieve beoordeling. Waarbij haar nu conform de procedure hulp aangereikt wordt om de problemen aan te pakken en haar functioneren te verbeteren. Over een jaar wordt die dus geherevalueerd. Indien dat niet beter is, vliegt die zonder pardon buiten.
Is het wel beter, dan sleept die voor een zekere termijn van haar carrière die negatieve beoordeling mee (binnen 1 van de 10 eerstvolgende evaluaties - dus 10j lang).
Uiteindelijk is kritiek zeer makkelijk te spuien.![]()
Ontslag door werkgever
Er bestaan verschillende ontslagsituaties binnen de diensten van de Vlaamse overheid. De wijze van ontslag en de gevolgen verschillen naargelang het type arbeidsovereenkomst en wie het initiatief neemt. Op deze webpagina lees je wat er gebeurt als je werkgever je als statutair personeelslid…www.vlaanderen.be
Voor het eerst geen ruiters op nationaal defilé op 21 juli? “De cavalerie is loyaal, maar die loyaliteit is niet oneindig”
![]()
Voor het eerst geen ruiters op nationaal defilé op 21 juli? “De cavalerie is loyaal, maar die loyaliteit is niet oneindig”
De kans bestaat dat er dit jaar voor het eerst geen cavalerie zal paraderen voor de koninklijke familie, op het nationaal defilé op 21 juli. De ruiters van de federale politie hebben een stakingsaanzegging ingediend, en dreigen ermee om volgende week het werk neer te leggen. Ook op de nationale...www.nieuwsblad.be
Dit is nonsens hé. Het is niet dat je iemand ontslaat dat dit de enigste manier is om een kat een kat te noemen.
Ik acht het gewoon perfect mogelijk dat als een parlementaire onderzoekscommissie op uw werk zou langskomen, ik echt niet ga durven zeggen dat daar onmogelijk 75 aanbevelingen uit zouden komen of dat die geen brandhout zouden maken van de CEO in kwestie.
ik weet gewoon hoe makkelijk het is van aan de zijlijn een document op te stellen met verbeterpunten en aanbevelingen om dat te verbeteren.
Hoe goed die voorgestelde punten zijn ter verbetering laat ik dan liefst serieus in het midden. En ik acht niet noodzakelijk meer gewicht aan een parlementaire onderzoekscommissie dan aan een audit of...
Enigste dat ik wel weet is dat een parlementaire onderzoekscommissie soms wel eens gebruikt wordt als politiek afrekeningstool of een manier om een specifieke minister ermee uit de wind te zetten waarna de ambtenaren de effectieve ... mogen eten.
En je bent weer aan het overdrijven.Als je als ambtenaar, en zeker als statutair ambtenaar, niemand de kop hebt ingeslaan het afgelopen jaar dan krijg je een positieve beoordeling. Dat heeft werkelijk niets te betekenen. Als ik zag wie er allemaal een "positieve beoordeling" kreeg, dan vraag je je af waarom je überhaupt nog je laptop zou opendoen 's morgens. De enige motivatie is zelfrespect en je collega's niet in de steek laten. Wie daar niet gevoelig voor is, die kan doen wat hij wil.
Ik haal mij die miserie op mijn hals. Maar het is geen miserie, maar je moet het natuurlijk wel een beetje stofferen en er zelf uw werk in steken. Niet gewoon awel Mac-bc zijne kop staat mij niet aan, of die springt niet snel genoeg, eraus met hem.Waarom zou je je ook die miserie op de hals halen om iemand in uw team te hebben waarvan duidelijk is dat je er vanaf wil maar je niet buiten krijgt? Dan bewaar je liever de lieve vrede en geef je die een positieve beoordeling, zo krijg je er misschien nog iéts van gedaan.
En wie wordt leidinggevende? De meest competente? Neen, opnieuw de weg van de minste weerstand: diegene met de meeste anciënniteit. Absurd gewoon. En tegenwoordig: als je een vrouw bent en/of buitenlandse roots hebt, dan is dat alvast mooi meegenomen voor de statistieken.
Ugh, je kunt niet verwachten dat in een individualistische maatschappij, dat je een fenomeen gaat zien zoals in Japan... waar dat het eerste is wat er zou gebeuren.Uiteraard is het ontslag een belangrijk element van de katharsis die dat department zal moeten ondergaan. Beter nog, je zou van enig schuldbesef of verantwoordelijkheidszin kunnen spreken indien die bestuurder de eer aan haarzelf hield. Maar dat zijn kwaliteiten die je in de ambtenarij niet echt moet verwachten als daartegenover staat dat mensen gewoon vast benoemd worden en nagenoeg onmogelijk de laan uit kunnen worden gestuurd.
Ik zie niet in wat de dood van een kleuter te maken heeft met de hervorming van het ambtenarenapparaat.Noem jij dat dan maar nonsens. Wat mij betreft is dit symptomatisch voor het ambtenarenapparaat in dit land. En blijkbaar is zelfs de dood van een kleuter niet genoeg om de broodnodige vernieuwing daarin door te voeren. Het zal je kind maar zijn.
Als men tegen u 15 jaar zegt "good job Avi" terwijl het kot eigenlijk in brand staat.Een parlementaire onderzoekscommissie, het summierste onderzoeksinstrument van een parlementaire democratie, maakt absoluut brandhout van de ambtenaar in kwestie en komt met maar liefst 75 aanbevelingen om het functioneren van dat department recht te trekken.
Als dat volgens jou makkelijk kritiek spuien is, ja, dan weet ik niet hoe rampzalig het moet zijn alvorens men in de ambtenarij een kat een kat kan noemen.