Kleine nieuwtjes

Al veel inkt zien vloeien over het kottekort in Gent. Zeer jammer voor de studenten die geen betaalbaar kot kunnen vinden. Alleen vind ik de reflex een beetje te eenvoudig, namelijk dat er meer koten moeten komen. Zijn er misschien niet gewoon te veel studenten daar? Een stad met de grootste unief en dan ook nog twee hogescholen daarbij, is dat uberhaupt feasible? Om nog maar te zwijgen van het aandeel bissers/trissers dat de koten van potentieel beloftevolle studenten bezet houden.

Misschien eens een analyse maken van de vraag, ipv enkel het aanbod.

Geldverspilling :(.

akkoord havengebouw wel maar provinciehuis toch niet? :unsure: Dat is nu eenmaal de toekomst willen we deze planeet niet naar de kloten helpen. Het oude provinciehuis hing met haken en ogen aan elkaar.
https://www.pzc.nl/antwerpen/antwerps-provinciehuis-scoort-uitstekend-op-duurzaamheid-nu-ook-wereldwijd-bevestigd-dat-gebouw-neusje-van-de-zalm-is~a7491737/?referrer=https://www.google.com/

Waarom een speciale app, waarom is WhatsApp geen optie?

Mij kost een sms versturen niks, bizar dat het de overheid miljoenen kost.

arom een speciale app, waarom is WhatsApp geen optie?

Omdat je de burger niet kan verplichten akkoord te gaan met het privacybeleid van Facebook?

Allez ik ben de eerste om voor efficiënte overheid te pleiten. Maar dat is toch zonneklaar.

1) Jij stuurt ook geen miljoen sms'en op een paar dagen :p.
2) Je (of je werkgever) betaalt er toch voor? Je moet toch nog altijd een abonnement afsluiten, een prepaid kopen,... Die kostprijs zit daar in vervat?

Omdat je de burger niet kan verplichten akkoord te gaan met het privacybeleid van Facebook?

Allez ik ben de eerste om voor efficiënte overheid te pleiten. Maar dat is toch zonneklaar.
Maar je kan de mensen toch ook niet verplichten om uiteindelijk die nieuwe app te downloaden?
Uit een enquête blijkt dat 83% van de respondenten aangeeft Whatsapp te gebruiken. Dan lijkt het mij gewoon veel pragmatischer om eventueel WhatsApp te gebruiken, aangezien die gebruikers toch ook gewoon het privacybeleid accepteren?

Op zich gaat het me ook niet zozeer over de efficiëntie van de overheid, ik begrijp gewoon oprecht niet waarom ze niet gewoon gebruik kunnen maken van bestaande dingen, ipv weer iets nieuws te ontwikkelen.

Maar je kan de mensen toch ook niet verplichten om uiteindelijk die nieuwe app te downloaden?
Uit een enquête blijkt dat 83% van de respondenten aangeeft Whatsapp te gebruiken. Dan lijkt het mij gewoon veel pragmatischer om eventueel WhatsApp te gebruiken, aangezien die gebruikers toch ook gewoon het privacybeleid accepteren?

Op zich gaat het me ook niet zozeer over de efficiëntie van de overheid, ik begrijp gewoon oprecht niet waarom ze niet gewoon gebruik kunnen maken van bestaande dingen, ipv weer iets nieuws te ontwikkelen.

Omdat men die bestaande app niet controleert noch kan garanderen wat er met je private informatie gebeurd.

Nu goed; als je kijkt hoe sommige van onze effectieve overheidsapplicaties werken is dat geen garantie als de overheid het zelf in handen neemt.

Uw telecom operator heeft wel een kost als dat berichtje naar een andere operator gaat. Net zoals een telefoongesprek naar een ander netwerk meer kost als op het eigen netwerk. Als dat sms'je op hun eigen netwerk blijft is er geen kost inderdaad. Zoals @DogFacedGod al zei, jij betaalt daarvoor in je bundel. En er is een fair usage limiet qua usage op je bundel, als je de kleine lettertjes leest is dit geloof ik een 10.000 sms per maand.

Nu voor dit geval, die miljoenen sms'en tegelijkertijd is een ander systeem, waar de eindklant wel per sms een minuscuul bedrag gaat betalen. Als je dan miljoenen sms'en gaat versturen, dan gaat je dat idd wel wat kosten. Ook tijdens covid, al die testresultaten via sms hebben de telecoms serieus wat geld opgebracht

Omdat men die bestaande app niet controleert noch kan garanderen wat er met je private informatie gebeurd.

Nu goed; als je kijkt hoe sommige van onze effectieve overheidsapplicaties werken is dat geen garantie als de overheid het zelf in handen neemt.
Maar de vraag is wat het ontwikkelen van zo een app door de overheid dan wel niet kost.
Is dit te verantwoorden? Is er een garantie dat die app volledig waterdicht is? Of is dit zo lek als een zeef en liggen uw persoonsgegevens ook makkelijk op straat?

Maar de vraag is wat het ontwikkelen van zo een app door de overheid dan wel niet kost.
Is dit te verantwoorden? Is er een garantie dat die app volledig waterdicht is? Of is dit zo lek als een zeef en liggen uw persoonsgegevens ook makkelijk op straat?

Security is maar één aspect. Van een app gecontroleerd door de overheid kan je nog redelijk ervan uitgaan dat je private gegevens niet worden geharvest om een advertentieprofiel op te stellen dat vervolgens aan de hoogste bieder wordt verkocht.

Het eerlijkste zou zijn dat er enerzijds een overheids app is voor zij die willen maar ook dat de overheid een aantal gekende privé apps zou opnemen in haar communicatie strategie

EINDELIJK!
Top. Zeker in het voetbal is dit een echte pest en dit gaat ongetwijfeld ploegen in de problemen brengen, maar op maatschappelijk vlak is het niet meer dan een logische maatregel.

Bij Bouchez hebben de financiële belangen van voetbalclubs natuurlijk voorrang op het destructieve gedrag dat gokadvertenties aanmoedigen. Wat een verrassing!

Top. Zeker in het voetbal is dit een echte pest en dit gaat ongetwijfeld ploegen in de problemen brengen, maar op maatschappelijk vlak is het niet meer dan een logische maatregel.

Bij Bouchez hebben de financiële belangen van voetbalclubs natuurlijk voorrang op het destructieve gedrag dat gokadvertenties aanmoedigen. Wat een verrassing!

Het artikel gaat over reclame en Bouchez spreekt over een algemeen verbod op kansspelen op zich?

Heeft hij het niet goed begrepen of is hij bewust oneerlijk hier? Of ben ik degene die iets mis?

Terug
Bovenaan