Komaan hé... wanneer je van uw hart een steen kunt maken... ons HART is een steen. We laten elke 3 seconde wereldwijd 1 baby sterven van de honger (
https://www.hln.be/buitenland/de-he...rfte-in-afrika-te-wijten-aan-honger~a86b6093/). Maar ik zie ons daar ook niets om geven (want ze sterven nog altijd). Als het ons goed uitkomt omdat een kindje niet in de huidige constellatie past (kan het financieel niet aan, brengt ons in slechtere papieren door die xte geboren te laten worden, die is gehandicapt, etc...) dan aborteren we die zonder verpinken.
Maar stellen dat een familie 1 van zijn kinderen bereid is om op te offeren wanneer ze zich daarmee een betere leven kunnen garanderen voor de rest van hun gezin.
Never, NOOIT, of het in conradus zijn emobeladen termen te gooien : Ik ga er vanuit dat Jij geen kinderen hebt... FFS.
Dat noemt men nu eenmaal een discussie monddood maken tgv emotionele redenen. ergo de "denk aan onze kinderen retoriek".
Staat een meerderheid daarachter voor mij geen probleem. Maar dit is niet discussiëren. Aangezien discussiëren rede verwacht. En rede en hart gaan niet altijd samen neen.
Ik heb nergens gesteld dat ze de dood moeten vinden. En die agent had in mijn ogen de intentie ook niet om iemand te doden. Maar wordt nu wel gevierendeeld en opgeofferd omdat dit gebeurd is met een illegaal gezin met een kindje.
De fout ligt bij het gezin. Wil je België binnenkomen dan doe je dit via de legale wijze. Doe je dit niet, dan zijn de risico's voor hen. Of wij nu een beschaafd land zijn of niet.
Want voor hetzelfde geld lever je ook een signaal dat als je bereid bent om uw kinderen op te offeren bij een probleem met de politie dan kun je hier blijven als je de agenten uw kind maar laat neerschieten. En laat ons eerlijk zijn hé... er zullen mensen zijn die zo wanhopig zijn dat die afweging wanneer het fout gaat het hun waard is.
Om dan ook de morele joker te trekken van ocharme dat kindje, of ocharme die ouders. GEEN ENKELE OUDER WENST DAT TE OVERKOMEN is gewoon pure nonsens en nestvervuiling in de discussie.
Want er zullen WEL ouders zijn die dit een waardevolle afweging zullen achtten. En beschaving is voor mij meer dan alle ratio overboord gooien voor emotionele redenen. Beschaving is voor mij ook desondanks emotionele redenen (chantage) eenzelfde en juiste beslissing te nemen.
En mijn mening is hierin duidelijk. Ik vind het wel wenselijk dat men ze uitvoert. En als er dan onschuldigen tussen zitten, dan is dat de collateral damage om onze maatschappij zo te laten functioneren. Zoals we dit tolereren (maar altijd proberen naar 0 te brengen) in ALLES in onze maatschappij. Zelfs bij corona zitten we niet op 0, daar verkiezen wij ervoor om onschuldigen te laten sterven om onze maatschappij niet te laten economisch in te storten.