Kleine nieuwtjes

Weer een typische VLD stunt, 50.000 EUR neertellen voor een dubieuze politica (zonder enige ervaring) die dan nog eens amper 10k stemmen bijeen haalt. En nu blijkt er ook lang alle kanten gefraudeerd te zijn door die politica en/of haar organisatie. Knap gedaan ^^

Weer een typische VLD stunt, 50.000 EUR neertellen voor een dubieuze politica (zonder enige ervaring) die dan nog eens amper 10k stemmen bijeen haalt. En nu blijkt er ook lang alle kanten gefraudeerd te zijn door die politica en/of haar organisatie. Knap gedaan ^^
Och lager zakken die mannen niet meer, zitten zowa aan hun baseline van kiezers.
Dus kunnen knoeien zoveel ze willen.

En met heel de corona zien we ook dat ge als minister gerust de boel moogt verneuken, en rustig verder doen (last case in point: Beke)

Breng uw kind in een levensgevaarlijke situatie, leg de schuld van de dood bij alles en iedereen behalve jezelf en krijg een permanente verblijfsvergunning.

Breng uw kind in een levensgevaarlijke situatie, leg de schuld van de dood bij alles en iedereen behalve jezelf en krijg een permanente verblijfsvergunning.
Die beslissing gaat niet over schuld of onschuld, daar dient het proces voor (waar de ouders overigens niet terechtstaan - maar dat is een andere discussie). Imo heet dat gewoon menselijk zijn, dat kind ligt hier begraven. Als je dit als een overwinning voor de ouders ziet ontbreekt het je aan empathie.

Correctie, intussen is het al 103.000 EUR.

Dat is dan 10.3 euro per stem.

Correctie, intussen is het al 103.000 EUR.

Dat is dan 10.3 euro per stem.
Die overige 50k zijn prestaties voor andere VLD-leden, wat is daar het probleem mee?

Goh, in wezen is er inderdaad niets mis met zijn samenvatting, maar het is wel een zwaar cynische samenvatting. Zelfs iemand die zwaar verbitterd is zoals mezelf beseft toch wel dat géén enkele ouder die prijs zou willen betalen om in een "beter" land te wonen. Ze krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning omdat hun kind in dit land begraven ligt.

Ik ben wel nog de harde mening toegedaan dat die ouders mede-schuldige zijn in dit verhaal, minder dan de mensensmokkelaar zelf uiteraard, omdat ze hun dochter in die situatie gebracht hebben, maar ik vrees dat de ouders dat ook wel zullen voelen. Dat is een onmenselijk, zwaar kruis om te dragen. Die politie-agent... tja, ook die zal los van het oordeel van de rechter ermee moeten leven. Zelfs al kan je voor jezelf zeggen dat je naar je beste vermogen gehandeld hebt, is dat een last op je geweten, vraag maar aan mensen die ooit onbedoeld en nuchter iemand doodgereden hebben...

Niets hoor, dit is echt een topinvestering van de VLD met een geweldige return on investment ...
Sowieso had OpenVLD de slechtste return on investment in 2019:

De-uitgaven-van-de-Vlaamse-partijen-voor-federale-regionale-Eur.png

Goh, in wezen is er inderdaad niets mis met zijn samenvatting, maar het is wel een zwaar cynische samenvatting. Zelfs iemand die zwaar verbitterd is zoals mezelf beseft toch wel dat géén enkele ouder die prijs zou willen betalen om in een "beter" land te wonen. Ze krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning omdat hun kind in dit land begraven ligt.

Ik ben wel nog de harde mening toegedaan dat die ouders mede-schuldige zijn in dit verhaal, minder dan de mensensmokkelaar zelf uiteraard, omdat ze hun dochter in die situatie gebracht hebben, maar ik vrees dat de ouders dat ook wel zullen voelen. Dat is een onmenselijk, zwaar kruis om te dragen. Die politie-agent... tja, ook die zal los van het oordeel van de rechter ermee moeten leven. Zelfs al kan je voor jezelf zeggen dat je naar je beste vermogen gehandeld hebt, is dat een last op je geweten, vraag maar aan mensen die ooit onbedoeld en nuchter iemand doodgereden hebben...
Ik vind dit statement verkeerd.

We moeten gewoon terug kijken naar onze overgroot ouders. Zij hadden meerdere kinderen omdat ze wisten dat er een paar tgv natuurlijke redenen wegvielen. Om ervoor te zorgen dat ze op hun oude dag toch nog iemand hadden die voor hen kon zorgen.
Met de verbetering van onze gezondheidszorg is dat kinderen maken om die reden dan ook verminderd tot onbestaanbaar. Al zijn er ook andere redenen die hieraan kunnen contribueren.

Als ik dan moet kiezen tussen buitengesloten worden of n kinderen maken, er 1 van opofferen om in het beloofde land te mogen blijven dan denk ik wel dat er mensen zullen zijn die die afweging zullen maken. Mensen gaan ver voor hun gezin of hun eigen... als ik 10 kinderen had en 1tje moest ervoor sterven om de rest van het gezin een gegarandeerd ticketje te geven op een beter leven... dan zou ik dat doen. Al zou ik natuurlijk nog liever mijn eigen opofferen. Maar dat er niemand die afweging gaat maken als die garantie er is, dat geloof ik niet.

Daarnaast is zo’n reden voor mij geen reden om een verblijfsvergunning te krijgen. Als je die daarvoor niet krijgt moeten we hun verdriet ook niet afkopen met zo een papiertje..

Maar allé, wat je hier allemaal leest... Van mensen zonder kinderen veronderstel/hoop ik...

Dat je zo'n gezin tegenhoudt en terug de vlieger op zet, mij niet gelaten, maar Jezus het gaat hier niet over moordenaars, verkrachters of beroepscriminelen hé. De enige beroepscrimineel is de mensensmokkelaar

Een verblijfsvergunning is maar een schrale troost voor mensen die hun kind kwijt zijn. Raar dat mensen daar aan twijfelen.

Ik snap ook nog altijd niet waarom in zo'n situatie een wapen getrokken wordt en geschoten wordt, maar goed.

Maar allé, wat je hier allemaal leest... Van mensen zonder kinderen veronderstel/hoop ik...

Dat je zo'n gezin tegenhoudt en terug de vlieger op zet, mij niet gelaten, maar Jezus het gaat hier niet over moordenaars, verkrachters of beroepscriminelen hé. De enige beroepscrimineel is de mensensmokkelaar

Een verblijfsvergunning is maar een schrale troost voor mensen die hun kind kwijt zijn. Raar dat mensen daar aan twijfelen.

Ik snap ook nog altijd niet waarom in zo'n situatie een wapen getrokken wordt en geschoten wordt, maar goed.
Dat kind is uiteraard het slachtoffer, daar gaat niemand aan twijfelen. Zeer triest ook.
Maar die ouders hebben er imo zeker gedeelde schuld aan. Ze waren hier overduidelijk illegaal, maakten een illegale reis via een illegale weg en wisten dat er risico aan verbonden was. Nu worden ze "beloond" met een permanente verblijfsvergunning, terwijl ze nog niets anders gedaan hebben dan illegale zaken. Even de emoties rond dat kind aan de kant duwen en je kan niets anders vaststellen.
Enfin, als ouder kan je het je toch ook niet voorstellen dat je je kind als een soort van schil gebruikt? Toen het net gebeurd was, stonden de kranten vol over hoe de vader dat kind voor zich hield, maar dit lijkt al weer lang vergeten.

Allè de agent in kwestie is schuldig bevonden en èèn jaar met uitstel.

Ouders die dus bewust illegale praktijken deden krijgen en verblijfsvergunning + 60.000€ van de staat (Is dat de waarde van een mensenleven of ter compensatie van het misgelopen kindergeld en fiscaal voordeel?)

De chauffeur die weigerde te stoppen krijgt 4 jaar.
De vermoedelijke mensensmokkelaar gaat vrijuit

Welke zot gaat hier nog agent willen worden?
Een leven lang ermee leven dat hij/zij een kind doodschoot was precies nog niet voldoende

Hoe je de woorden "beloond" nog maar kan uitspreken, al is het met aanhalingstekens. Ik kan daar echt niet bij. Beste bewijs dat zelfs onder Vlamingen er geen gedeelde normen en waardenset is.

Tja het is rechtspraak hé.
Ik versta dat je die ouders nu moeilijk naar huis kan sturen.
Ik versta dat 't wrang is dat je gestraft wordt terwijl je zelf allicht genoeg afziet zoals de agent.

Maar dit is zo een uitzonderlijk geval dat ik er eigenlijk weinig gevolgen of conclusies aan wil/kan koppelen. Er zijn alleen maar verliezers in deze.

Terug
Bovenaan