Kleine nieuwtjes

Maar verdient iedereen en tweede kans of niet?
Hangt imo van de feiten af. In dit geval kan je uiteraard stellen van "ja". Gekend bij de politierechter voor drank of snelheid en straf uitgezeten is genoeg. Als dat feit natuurlijk het enige op zijn strafblad is, maar dat weten we nog niet. Er rijden er genoeg rond met 10 of meer veroordelingen die nog steeds licht gestraft worden.
Ik denk dat andere zaken betrekken nu niet aan de orde is, maar een tweede kans hangt dus, naar mijn mening, 100% af van de ernst van de eerste feiten.

Hangt imo van de feiten af. In dit geval kan je uiteraard stellen van "ja". Gekend bij de politierechter voor drank of snelheid en straf uitgezeten is genoeg. Ik denk dat andere zaken betrekken nu niet aan de orde is, maar het hangt dus 100% af van de ernst van de eerste feiten.
Ja, maar nee. @Biljart zegt dat iedereen een tweede kans verdient, en tegelijk dat hij het zo beu gehoord is dat iemand al gekend is voor feiten. Als iedereen een tweede kans verdient, is dat een gevolg daarvan. Voor mij een terecht gevolg. Als je het dan nog wilt beperken afhankelijk van de ernst van de feiten, dan valt deze hier ook onder, hè.

Ja, maar nee. @Biljart zegt dat iedereen een tweede kans verdient, en tegelijk dat hij het zo beu gehoord is dat iemand al gekend is voor feiten. Als iedereen een tweede kans verdient, is dat een gevolg daarvan. Voor mij een terecht gevolg. Als je het dan nog wilt beperken afhankelijk van de ernst van de feiten, dan valt deze hier ook onder, hè.
Ik antwoordde gewoon even op je vraag, los van biljart.
Ik begrijp echter zijn frustratie wel volledig. Als je ziet hoeveel keer een dader al gekend is bij het gerecht, zitten we toch met een probleem van recidive. Daar moet hoogdringend op ingespeeld worden.

Maar verdient iedereen en tweede kans of niet?
In dit geval, of algemener, een tweede kans om met de wagen te rijden: nee.
Ik wil die iedereen graag downsizen tot de mensen die wél effectief schuldinzicht hebben getoond, een langdurige straf hebben afgelegd, en opnieuw zijn geslaagd op alle rijproeven en indien nodig onderworpen aan psychologische tests.

Er zijn gewoon té vaak artikelen over incidenten in het verkeer met recidivisten. Dan ontbeert toch absoluut een minimum aan schuldinzicht in je fouten uit het verleden? Het stuurwiel in de verkeerde handen is gewoon levensgevaarlijk voor omstaanders en toevallige passanten.

Er is toch altijd minstens ene bij die interessant moet doen bij zo'n drama's.

Ik vind het een terechte opmerking van @Silence .

Ik heb de camera beelden gezien en dat was eigenlijk ook het eerste dat in mij op kwam. Het is 5u 's nachts en je gaat zonder signalisatie in het midden van de baan wandelen. Why?

Ik vind het een terechte opmerking van @Silence .

Ik heb de camera beelden gezien en dat was eigenlijk ook het eerste dat in mij op kwam. Het is 5u 's nachts en je gaat zonder signalisatie in het midden van de baan wandelen. Why?
omdat meeste mensen niet verwachten dat er een gek tegen hoge snelheid door de bebouwde kom raast.
Als je de beelden gezien hebt dan heb je ook de snelheid gezien. Dit was zeker +100km/h in bebouwde kom

Ik vraag me eigenlijk af wat 2022 voor ons nog in petto heeft. Ik heb er al genoeg van.

Laatst bewerkt:

Ik vraag me eigenlijk af wat 2022 voor ons nog in petto heeft. Ik heb er al genoeg van.
Wat is de taalkundige tegenhanger van "sexy"?

Ik lees die post als in @Biljart die nog erkent dat er nog iets mag zijn als een tweede kans, maar dat we die nu véél te gemakkelijk geven.
Zowel voor die dickpick Nederlander die nu probleemloos bij de Antwerp aan de slag kan als deze recidivist roekeloze chauffeur die nu gepromoveerd is tot wat ik een moordenaar zou noemen, ook al besef ik dat de juridische kwalificatie anders is.

Rijden met de auto is wat mij betreft geen recht, maar een privilege waar we gerust véél strenger en zuiniger op mogen zijn.
Zo een gast z'n patserbak of zelfs een patserbak op iemand anders zijn naam bij gevaarlijke overtredingen véél sneller aanslaan (als hij rijdt met de eigendom van iemand, dan krijgt die persoon de auto terug, maar mag de chauffeur een boete ter waarde van de waarde van die wagen verwachten).

Mensen die het lijf of het leven van anderen in gevaar brengen staan wat mij betreft helemaal achteraan in de rij wanneer het op tweede kansen aankomt, sommigen verdienen er wat mij betreft zelfs helemaal geen (pedofielen en moordenaars). We hebben in onze samenleving geen dergelijke mensen te kort.

moderne slavernij he. En niemand die er iets aan doet
Vraag & Aanbod, niemand wordt verplicht om er te gaan werken. Als er genoeg kandidaten zijn die het tegen een lager loon willen doen, waarom zou je daar dan niet op mogen ingaan? De loonkost is hier in het Westen al langer onhoudbaar aan het worden.

Vraag & Aanbod, niemand wordt verplicht om er te gaan werken. Als er genoeg kandidaten zijn die het tegen een lager loon willen doen, waarom zou je daar dan niet op mogen ingaan? De loonkost is hier in het Westen al langer onhoudbaar aan het worden.
Allez straddle. De grenzen van het fatsoen en wat wettelijk mag en kan worden hier toch opgezocht?

omdat meeste mensen niet verwachten dat er een gek tegen hoge snelheid door de bebouwde kom raast.
Als je de beelden gezien hebt dan heb je ook de snelheid gezien. Dit was zeker +100km/h in bebouwde kom
Auto reed te snel

Voetgangers liepen op straat (zonder licht?)

Gedeelde verantwoordelijkheid dus

Terug
Bovenaan