Het komt overal de veiligheid ten goede. Opnieuw: hou u gewoon aan de regels, da's echt niet zo moeilijk. Ze noemen de lotto een belasting voor dommeriken, meervoudig geflitst worden (op dezelfde plek/via trajectcontrole) is een belasting voor idioten die eigenlijk gewoon van de weg geweerd zouden moeten worden. Want als je het niet erg vindt om systematisch sneller te rijden dan toegelaten (wat altijd onveilig is, ongeacht wat je jezelf probeert wijs te maken of goed te praten), dan is het maar een kleine stap om andere regels ook "een beetje" te gaan overtreden. Neen, nul compassie mee. Moest het aan mij liggen, het zou niet bij boetes van 60 euro blijven.Dat die marges etc er zijn ben ik me van bewust, dat ge als chauffeur zelf op uw gas drukt te bijgevolg te hard gaat ook.
Ik vraag me gewoon af of dit nodig is.
De politie dient zich bezig te houden met verkeersveiligheid, doe dat dan ook waar er (potentieel) gevaarlijke situaties zijn.
Flitsen op een kaarsrechte baan met amper zijstraten of huizen is gewoon cashen, voor wie maak je het zo veiliger?
Stuur dan een extra patrouille naar het centrum om daar de gevaarlijke situaties aan te pakken, brengt minder op, maar kan wel levens redden.
Vrachtwagens eruit halen die daar niet horen, optrekken gelijk een Johny, parkeren op het fietspad - stoep, fietsers die verkeersregels negeren, in school omgevingen flitsen, ...
Hier is onlangs een baan van 70 naar 70-50-70 gegaan. Liggen ook geen huizen (1 bedrijf en 1 horeca zaak). Heel waarschijnlijk zijn er daar mensen die te hard rijden hè, maar sinds het 50 is staat die flitsauto er bijna wekelijks. En niet ene keer daar of ene keer daar, nope altijd waar het nu 50 is.
Geen probleem met flitsen of trajectcontrole, maar doe het waar het de veiligheid ten goede komt.
Dat ze die trajectcontroles maar zoveel mogelijk uitbreiden, en overtreders zwaarder bestraffen. Gedaan met pamperen.