Kleine nieuwtjes

Ik denk nu niet dat je plots gaat mogen gokken in een treinstation? Toch de plaats waar ik al die Relays tegenkom.
Waarom niet?
Dit is legaal bij dagbladhandels, sommige hebben zelfs een aparte ruimte vol met dit soort toestellen:
fmE4qWT.jpg

Geen idee of er al een beperking op staat, ik weet dat get vorig jaar op een ministerraad gekomen is om het probleem van schijndagbladhandels tegen te gaan (er zijn effectief "dagbladhandels" die vooral sigaretten, drank & kansspelen verkopen en "dagbladhandel" zijn voor de gunstige openingsuren terwijl ze geen dagbladen verkopen).

De overheid moedigt gokken niet aan voor alle duidelijkheid.
Ze nemen in deze kwestie gewoon een veel passieve houding aan. Beter zouden ze ervoor zorgen dat deze verkoop niet doorgaat of onder zeer strenge voorwaarden.

Als je winkels die zéér centraal gelegen zijn, gaat verkopen aan een gokkantoor... dan komt dat toch zo dicht bij aanmoedigen dat ik het verschil niet meer zie. Die gokkantoren liggen tegenwoordig zo ook dichter en dichter bij scholen, etc. hé.

Was het hele oorspronkelijke opzet achter een Nationale Loterij eigenlijk ook niet om gokken onder controle te houden?

Nu goed, enerzijds denk ik: mensen doen met hun geld wat ze willen, maar de trieste realiteit is dat de samenleving uiteindelijk weer moet tussenkomen omdat die gokkantoren wél met de winsten gaan lopen, maar de lasten en kosten (mensen die aan lager wal geraken door gokverslaving) doorschuiven naar de samenleving. Vooral niet verder aanmoedigen denk ik dan.

Waarom niet?
Dit is legaal bij dagbladhandels, sommige hebben zelfs een aparte ruimte vol met dit soort toestellen:
fmE4qWT.jpg

Geen idee of er al een beperking op staat, ik weet dat get vorig jaar op een ministerraad gekomen is om het probleem van schijndagbladhandels tegen te gaan (er zijn effectief "dagbladhandels" die vooral sigaretten, drank & kansspelen verkopen en "dagbladhandel" zijn voor de gunstige openingsuren terwijl ze geen dagbladen verkopen).

Ik zou het gewoonweg heel vreemd vinden dat je in een Relay binnen in een treinstation Gent-Sint-Pieters plots zo'n automaten te zien krijgt. Ik hoop het niet want dat trekt marginaal volk tot en met aan. Ik zou toch hopen dat dat ergens in de concessie staat tussen Relay en het treinstation dat die toestellen verboden zijn.

Haha, dit is toch echt te zot voor woorden... een overheidsbedrijf dat gokken nog eens extra gaat aanmoedigen, alsof de Nationale Lotterij nog niet genoeg was... Niet oké, echt niet oké.
Hahah De Sutter , "ich habe es nicht gewusst" 🤷‍♂️

Lachen om niet te blèten eigenlijk

Ik zou het gewoonweg heel vreemd vinden dat je in een Relay binnen in een treinstation Gent-Sint-Pieters plots zo'n automaten te zien krijgt. Ik hoop het niet want dat trekt marginaal volk tot en met aan. Ik zou toch hopen dat dat ergens in de concessie staat tussen Relay en het treinstation dat die toestellen verboden zijn.
In hoeveel krantenwinkels ben je al binnengeweest? :p
Die bakjes staan toch in veel krantenwinkels waar ik kom. Ook 9/10 dat als ik er eens kom dat er iemand daar ook krasloten koopt of een ticket voor de Lotto.

Die bakjes staan toch in veel krantenwinkels waar ik kom. Ook 9/10 dat als ik er eens kom dat er iemand daar ook krasloten koopt of een ticket voor de Lotto.

Is dat al niet voldoende of zelfs te veel? Denk je dat dat beperkt blijft als een gokkantoor deze "dagbladhandels" overneemt?

Wie moet er nog in een krantenwinkel zijn anno 2022 :p?

Pakje afhalen of een blikje frisdrank zou de enige reden zijn dat ik nog in een krantenwinkel zou stappen.

Als ik perse aan de lotto zou willen meedoen, dan kan dat ook online :p.

Wie moet er nog in een krantenwinkel zijn anno 2022 :p?

Pakje afhalen of een blikje frisdrank zou de enige reden zijn dat ik nog in een krantenwinkel zou stappen.

Als ik perse aan de lotto zou willen meedoen, dan kan dat ook online :p.
Kranten en dagbladen? Toch niet onbelangrijk lijkt me :P

In de buurt van het Agnetencollege in Peer is donderdagnamiddag een wijkagent die het verkeer stond te regelen neergestoken. De dader is een 12-jarige jongen. Samen met zijn broer en moeder is hij gearresteerd.
What.the.fuck
12!jaar

Kranten en dagbladen? Toch niet onbelangrijk lijkt me :p
Wie onder de 40 koopt er nog een papieren krant?

Zijn krantenwinkels niet gewoonweg tabakshops geworden?

In 2020 werden er gemiddeld dagelijks 88.000 nederlandstalige papieren kranten verkocht per dag.

Er waren +-4.500 verkooppunten voor papieren media in 2018.
Met 2.293 verkooppunten in 2018 blijft het Belgische netwerk van onafhankelijke dagbladhandels het grootste van het land en vertegenwoordigt het nog steeds bijna één op de twee persverkooppunten op de Belgische markt (44,6%).

Pak dat 60% van hen Nederlandstalige kranten verkoopt. (een wilde inschatting)

Als het aantal verkooppunten hetzelfde zou geweest zijn in 2020, werden er 33 kranten verkocht per Nederlandstalig verkooppunt.
En in die verkooppunten zitten de supermarkten, de tankstations,... ook in.

Dat is boeken toe. Maar best dat Bpost die winkels verkoopt. Nu krijgen ze er nog geld voor. Binnen 10 jaar is heel dat boeltje niets meer waard.

Laatst bewerkt:
Wie onder de 40 koopt er nog een papieren krant?

Zijn krantenwinkels niet gewoonweg tabakshops geworden?

In 2020 werden er gemiddeld dagelijks 88.000 nederlandstalige papieren kranten verkocht per dag.

Er waren +-4.500 verkooppunten voor papieren media in 2018.
Met 2.293 verkooppunten in 2018 blijft het Belgische netwerk van onafhankelijke dagbladhandels het grootste van het land en vertegenwoordigt het nog steeds bijna één op de twee persverkooppunten op de Belgische markt (44,6%).

Pak dat 60% van hen Nederlandstalige kranten verkoopt. (een wilde inschatting)

Als het aantal verkooppunten hetzelfde zou geweest zijn in 2020, werden er 33 kranten verkocht per Nederlandstalig verkooppunt.
En in die verkooppunten zitten de supermarkten, de tankstations,... ook in.

Dat is boeken toe. Maar best dat Bpost die winkels verkoopt. Nu krijgen ze er nog geld voor. Binnen 10 jaar is heel dat boeltje niets meer waard.

Ben 32 en ik lees graag een papieren krant of magazine :unsure:

Niet dat ik er veel van weet, maar ben je als lid van de Navo sowieso niet verplicht om op militair vlak aan bepaalde verwachtingen te voldoen?
Uiteraard dien je wel een duit in het zakje te doen.
Wat ook niet meer dan logisch is. Het budget nog optrekken daar ben ik in principe niet tegen, maar dan moet het wel correct besteedt worden, en net daar wringt het schoentje.
Kans is groot dat het weer zal verdwijnen zonder een merkbare verbetering van de werking.

Terug
Bovenaan