Kleine nieuwtjes

echt waar, is dit normaal ofzo aan het worden???
Ik zou hier een heel betoog kunnen neerpennen maar soms is het gewoon simpel.

Ja…

In before jamaar de ouderen sakkeren altijd op de jongere generatie

Ik zou hier een heel betoog kunnen neerpennen maar soms is het gewoon simpel.

Ja…

In before jamaar de ouderen sakkeren altijd op de jongere generatie
Jammer dat ik te laat ben voor een in before we mogen er weer niets over zeggen zeker. :sarcastic:

Natuurlijk is dit compleet intriest, en een falen van onze maatschappij dat kinderen van die leeftijd al zo diep in de criminaliteit belanden en wapens hanteren. Al gaat het om een marginaal verschijnsel, elk kind in die situatie is er één te veel.

Jammer dat ik te laat ben voor een in before we mogen er weer niets over zeggen zeker. :sarcastic:

Natuurlijk is dit compleet intriest, en een falen van onze maatschappij dat kinderen van die leeftijd al zo diep in de criminaliteit belanden en wapens hanteren. Al gaat het om een marginaal verschijnsel, elk kind in die situatie is er één te veel.
Niet over het feit dat het vroeger ook zo was.
Face it. Onze steden zijn al decennialang een een urban jungle aant worden waar het survival of the fittest is. Gedreven door armoede, cultuurclashes en een totaal gebrek aan normen en waarden. Dat begint nu denk ik door te sijpelen naar de kleinere steden en gemeentes.

Hoeveel percent van de straathangende jeugd zou feitelijk dagelijks een wapen dragen?

Face it. Onze steden zijn al decennialang een een urban jungle aant worden waar het survival of the fittest is. Gedreven door armoede, cultuurclashes en een totaal gebrek aan normen en waarden. Dat begint nu denk ik door te sijpelen naar de kleinere steden en gemeentes.

Hoeveel percent van de straathangende jeugd zou feitelijk dagelijks een wapen dragen?
Een ding is zeker: het is alvast geen gevolg van de ongebreidelde massa immigratie

I'll bite.

Wat is uw definitie van een wapen dragen? Want technische gezien draag ik dagelijks een wapen: een zakmes. Al ben ik geen straathangende jeugd, maar gewoon ter illustratie.

En "vroeger" was dat niet zo vreemd dat kinderen een zakmes kregen, en bijgevolg dus op 13jarige leeftijd ook geregeld meesleurden. En bij mijn weten is een zakmes momenteel ook nog steeds vrij normaal bij de scouts.

I'll bite.

Wat is uw definitie van een wapen dragen? Want technische gezien draag ik dagelijks een wapen: een zakmes. Al ben ik geen straathangende jeugd, maar gewoon ter illustratie.

En "vroeger" was dat niet zo vreemd dat kinderen een zakmes kregen, en bijgevolg dus op 13jarige leeftijd ook geregeld meesleurden. En bij mijn weten is een zakmes momenteel ook nog steeds vrij normaal bij de scouts.
En kan het lemmet geblokkeerd worden? Waardoor het als steekwapen gebruikt kan worden?
Indien niet is het toch vooral gevaarlijk voor jezelf om als wapen te gebruiken.

En kan het lemmet geblokkeerd worden? Waardoor het als steekwapen gebruikt kan worden?
Indien niet is het toch vooral gevaarlijk voor jezelf om als wapen te gebruiken.
Nee, dat kan het niet. Dus correct. Maar het artikel dat de discussie in gang gezet heeft, specifieert niks en zegt ook enkel dat er een mes getrokken is ;)

Ik vind dit een nogal alarmistische post eerlijk gezegd, "survival of the fittest" in onze steden en massale wapendracht bij de jeugd, okay.

Is dit niet wat dramatisch, ik krijg het gevoel dat als ik buitenga in een Escape From NY/LA situatie terechtkom als ik dit lees :tongue:

Ja excuseer mijn beeldspraak maar wie herinnert zich nog Joe. De jongen van 17 die in 2006 doodgestoken is voor zijn ipods. Dit voorval leek me toch iets meer beroering te geven. Nu lijkt het gewoon weer een fait divers. Iets waar we maar aan gewoon dienen te geraken. Een 12 jarige die een agent neersteekt. Oh das erg. Twee dagen later spreekt niemand er nog over.
Bendes die als battleground de stations uit kiezen om een robbertje te vechten en mensen neer te steken. Business as usual buiten de Vlaams Belanger die hier toch wel aanstoot aan neemt.
London kreunt onder wapengeweld trouwens.
Ik zou graag hebben dat we dat sterk veroordelen en uit alle macht proberen tegen te houden dat we verzeilen in een situatie waar de jeugd een fatalistische visie heeft op de maatschappij.

In Nederland stijgen de cijfers. In België nog niet

Edit
Fenomeen drill rap. Het is een cultureel fenomeen die niet enkel bij minderheden hip en trendy is.
Parket maakt zich grote zorgen om ‘drillrap’: “Jongeren zetten elkaar aan tot diefstallen, plunderingen en zelfs mesaanvallen”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_95172997

Laatst bewerkt:

Nieuwjaarsbrief aan minister De Sutter en de regering​

In februari 2020 nodigde Minister De Sutter ons uit onze verwachtingen aan haar te bezorgen en kondigde mevrouw de minister aan tegen midden 2021 een sectoraal akkoord te willen afsluiten.

In mei en juni van dit jaar hadden wij intensieve gesprekken en werden er voor een aanzienlijk aantal aspecten heel concrete fiches opgesteld, onder andere over de eindejaarspremie en maaltijdcheques.
Sindsdien is het met betrekking tot de onderhandelingen over een sectoraal akkoord windstil.

Maatregelen die de koopkracht van de ambtenaren versterken blijven uit.

Concreet eisen wij:

• Een herwaardering van de weddeschalen. De laatste verhogingen dateren van de Copernicushervormingen, bijna 20 jaar geleden.
  • Een volwaardige 13de maand. Reeds meer dan 10 jaar terug werden hierover politieke beloftes gedaan die echter nooit werden gerealiseerd.
  • Het invoeren van de maaltijdcheques.

Tot nu toonde de regering geen bereidheid om de nodige budgettaire middelen vrij te maken.
Om onze eisen kracht bij te zetten en met het oog op de budgettaire controle die voorzien is in februari 2022 diende het gemeenschappelijk vakbondsfront ACV-VSOA vandaag voor het volledig federaal openbaar ambt een stakings- en actieaanzegging indienen die zal ingaan vanaf 14 januari 2022 vanaf om 22u voor onbepaalde tijd.

Ik ben eens benieuwd

In februari 2020 nodigde Minister De Sutter ons uit onze verwachtingen aan haar te bezorgen en kondigde mevrouw de minister aan tegen midden 2021 een sectoraal akkoord te willen afsluiten.

In mei en juni van dit jaar hadden wij intensieve gesprekken en werden er voor een aanzienlijk aantal aspecten heel concrete fiches opgesteld, onder andere over de eindejaarspremie en maaltijdcheques.
Sindsdien is het met betrekking tot de onderhandelingen over een sectoraal akkoord windstil.

Concreet eisen wij:

• Een herwaardering van de weddeschalen. De laatste verhogingen dateren van de Copernicushervormingen, bijna 20 jaar geleden.
  • Een volwaardige 13de maand. Reeds meer dan 10 jaar terug werden hierover politieke beloftes gedaan die echter nooit werden gerealiseerd.

Tot nu toonde de regering geen bereidheid om de nodige budgettaire middelen vrij te maken.
Om onze eisen kracht bij te zetten en met het oog op de budgettaire controle die voorzien is in februari 2022 diende het gemeenschappelijk vakbondsfront ACV-VSOA vandaag voor het volledig federaal openbaar ambt een stakings- en actieaanzegging indienen die zal ingaan vanaf 14 januari 2022 vanaf om 22u voor onbepaalde tijd.

Ik ben eens benieuwd
Akkoord als de pensioenen genivelleerd worden? :unsure:

Het federaal Planbureau gaat ervan uit dat ook in april de spilindex zal worden overschreden, en dat dus de uitkeringen en de weddes van ambtenaren opnieuw omhoog gaan.
Voor februari verwacht men hetzelfde trouwens.

Dat is dan opslag in (als de voorspelling juist zijn)
oktober 2021
februari 2022
April 2022
Juni 2022

8% opslag op 9 maand voor federale ambtenaren

Met die werkbonus:

Al die junior IT'ers en juniors bij de BIG 4 krijgen dus een loonsverhoging :p.
Dat was direct het eerste publiek waar ik aan dacht bij "verhoging werkbonus" :p

Concreet eisen wij:

Ik ben eens benieuwd
Ik denk dat men gaat stellen dat de ambtenaren niet te veel moeten eisen. En dat ze mogen blij zijn dat ze, ook al moesten ze hun werk voortzetten, dat ze doorbetaald werden terwijl er andere belgen waren die zwarte sneeuw zagen.
Wij ambtenaren hebben namelijk tijdens de coronacrisis kunnen genieten van de gegarandeerde werkzekerheid.

Nu wat betreft de verhoging van de weddeschalen ben ik niet tegen een evaluatie. Maar ik acht de kans klein dat voor niveau B of A er een verhoging zal inzitten. En voor niveau C en D, die worden tegenwoordig niet meer aangeworven waardoor de kans dat die verhoogd zullen worden beperkt is.

Wat betreft de volledige 13de maand. Waarom niet, maar ik acht opnieuw de kans klein.
En wat betreft de maaltijdcheques. Dat is er vroeger niet doorgekomen omdat men de sociale restaurants wilden behouden.

FKhLLQEWQAsCh2f

De foto bij dit artikel van De Tijd

Ge-ni-aal 😂😂

Ik geef toe, het is grappig, maar dit hoort wel totaal niet voor een krant die neutrale en objectieve berichtgeving nastreeft.

Terug
Bovenaan