Kleine nieuwtjes

What the fuck? Als een volwassen Marco de billen aanraakt van een minderjarig kind is iedereen terecht verontwaardigd want aan een minderjarige kom je niet, zeker niet als volwassen man in een machtspositie. Maar als een nog jonger kind weerspanning doet is het ok voor een volwassen man in een machtspositie om dat kind eens goed in het gezicht te boksen ? :laugh: een kind is geen meerderjarige en we hebben als maatschappij collectief besloten dat ze, itt volwassenen, mentaal nog niet genoeg ontwikkeld zijn om volledig verantwoordelijk tenzijn voor hun daden. Dus is een volwassene die met zijn vuist het gezicht van dit kind streelt even goed machtsmisbruik als een volwassene die met zijn hand op de billen streelt hoor. Tis niet omdat dit geen automatische weerzin oproept dat dit ok is hoor. Een kind is een kind of het is het niet.

Ik moet ook geen kinderen beginnen in het gezicht boksen als ze eens op me tuffen, ik hoop dat dat fucking wordt geklasseerd als kindermishandeling.

Vanaf welke leeftijd/niveau van weerspanningheid is het ok om minderjarigen in het gezicht te beginnen boksen? Of is dat enkel ok voor politie? Die heeft van de staat het recht op geweld heeft toegekend gekregen om de rest van de maatschappij te beschermen. Met die extra macht komt ook extra verantwoordelijkheid. Waar is dit recht op geweld gerechtvaardigd gebruikt geweest? Het kindje was ambetant?
Zum kotsen, echt waar. Jesus christ.

Al vind ik dat je op sommige vlakken wel een punt hebt, maar den eerste puber die mij in mijn gezicht spuwt krijgt toch wel ne rechts directe eraan in se.

What the fuck? Als een volwassen Marco de billen aanraakt van een minderjarig kind is iedereen terecht verontwaardigd want aan een minderjarige kom je niet, zeker niet als volwassen man in een machtspositie. Maar als een nog jonger kind weerspanning doet is het ok voor een volwassen man in een machtspositie om dat kind eens goed in het gezicht te boksen ? :laugh: een kind is geen meerderjarige en we hebben als maatschappij collectief besloten dat ze, itt volwassenen, mentaal nog niet genoeg ontwikkeld zijn om volledig verantwoordelijk tenzijn voor hun daden. Dus is een volwassene die met zijn vuist het gezicht van dit kind streelt even goed machtsmisbruik als een volwassene die met zijn hand op de billen streelt hoor. Tis niet omdat dit geen automatische weerzin oproept dat dit ok is hoor. Een kind is een kind of het is het niet.

Ik moet ook geen kinderen beginnen in het gezicht boksen als ze eens op me tuffen, ik hoop dat dat fucking wordt geklasseerd als kindermishandeling.

Vanaf welke leeftijd/niveau van weerspanningheid is het ok om minderjarigen in het gezicht te beginnen boksen? Of is dat enkel ok voor politie? Die heeft van de staat het recht op geweld heeft toegekend gekregen om de rest van de maatschappij te beschermen. Met die extra macht komt ook extra verantwoordelijkheid. Waar is dit recht op geweld gerechtvaardigd gebruikt geweest? Het kindje was ambetant?

De boks even buiten beschouwing gelaten.
Maar als je als 14-jarige al flikken nodig hebt om uw gedrag te temperen en u heel weerspanning opstelt tegen 2 agenten, dan verdient je het om met uw "volwassen manieren" als volwassen behandelt te worden.

Waar is de tijd naartoe dat wij als 14-jarige half in ons broek deden omdat Mr. de agent ons passeerde?

Ik denk dat weinigen hier verdedigen dat de politie nodeloos minderjarigen in het gezicht slaat. Maar ik vind het nu ook wel gemakkelijk om uit zo'n kort filmpje zonder context die agent als een soort boosaardig persoon af te schilderen hoor, zeker als je dat doet omdat je vindt dat de wet niet correct is. Ik denk dat daardoor hier wel wat sterkere reacties zijn geplaatst dan standaard.

Er loop een (terecht) intern onderzoek uiteindelijk.

Dat kinderen nog niet genoeg ontwikkeld zijn om te weten dat je geen agenten aanvalt gaat misschien op voor een 5-jarige maar van iemand van 14 mag je toch verwachten dat ze zoiets al wel beseffen, binnen amper 4 jaar is ze volwassen dus zo heel veel tijd heeft ze niet meer om zich mentaal te ontwikkelen.

Al vind ik dat je op sommige vlakken wel een punt hebt, maar den eerste puber die mij in mijn gezicht spuwt krijgt toch wel ne rechts directe eraan in se.

Gij zijt dan ook geen agent die van de staat het recht op geweld heeft gekregen. Dat recht hoor je met verantwoordelijkheidszin te gebruiken. Niet om wraak te nemen op een kind. Nog altijd niet ok voor mij, maar minder problematisch dan machtsmisbruik van een agent.

Dat de agent mogelijks in de kliniek beland met corona terwijl die ook maar zijn werk uitoefent en eerst vriendelijk geprobeerd heeft de situatie op te lossen, dat zullen we gewoon negeren.

Als 14jarige moet ge : sorry meneer de agent, ik zal het niet meer doen!
En dan komt ge quasi met alles zonder gevolgen vanaf. Het voordeel van de 'onschuldigheid'.
Als je het ettertje wil spelen, dan mag je ook geen wederzijds respect verwachten. En die agent heeft nog duidelijk braafkes een tik gegeven, zeer bewust van wat hij deed.

fking pampermaatschappij

Ik zeg helemaal niet dat dat kind er zomaar moet vanaf komen maar het is niet aan die agent om dat kind eens goed tussen te pakken omdat hij zicht gekrenkt voelt.

En haja de agent heeft 'braafkes een tik gegeven'. Dus het is omdat het een 'brave tik' was dat het ok is? Waar is voor u de grens? Als die agent was rechtgestaan en met zijn hiel eens goed op het gezicht gestamp en dat kind haar kaak verbrijzeld, dan was het niet meer ok, of dat kan voor u ook nog? Of als hij een neus had gebroken? Een blauw oog of gebroken lip, mag dat nog? Of zolang er geen fysieke schade is?

Voor mij is het een simpel principe: als agent hoor je niet onnodig en/of buitensporig geweld te gebruiken naar eigen goeddunken. Zeker niet op kinderen.

Ik zag trouwens dit weekend een 12 jarige zonder mondmasker in de winkel die potentieel corona kon verspreiden. Aangezien mondmaskerplicht vanaf 6 jaar verplicht is ga ik in het vervolg alle 12 jarigen die ik zonder masker zie lopen eens een goeie muilpeer geven. Wanneer de ouders me er op aanspreken zal ik zeggen: "jama ik lig mogelijks in het ziekenhuis met corona door uw kind". en die ouders er beiden ook eentje geven omdat ze hun kind niet konden opvoeden.

De boks even buiten beschouwing gelaten.
Maar als je als 14-jarige al flikken nodig hebt om uw gedrag te temperen en u heel weerspanning opstelt tegen 2 agenten, dan verdient je het om met uw "volwassen manieren" als volwassen behandelt te worden.

Waar is de tijd naartoe dat wij als 14-jarige half in ons broek deden omdat Mr. de agent ons passeerde?

Een kind is een kind of het is het niet. Als een 14 jarige zich seksueel als een volwassene wilt gedragen dan blijf je daar nog altijd af want het is een kind en we hebben besloten dat kinderen niet goed beseffen wat ze doen. Ik zie niet in waarom dat met geweld minder het geval zou zijn en je dat dan gewoon mag laten varen.

Ik denk dat weinigen hier verdedigen dat de politie nodeloos minderjarigen in het gezicht slaat. Maar ik vind het nu ook wel gemakkelijk om uit zo'n kort filmpje zonder context die agent als een soort boosaardig persoon af te schilderen hoor, zeker als je dat doet omdat je vindt dat de wet niet correct is. Ik denk dat daardoor hier wel wat sterkere reacties zijn geplaatst dan standaard.

Er loop een (terecht) intern onderzoek uiteindelijk.

Ik zeg helemaal niet dat die agent boosaardig is. En ik zal zelfs meer zeggen: ik begrijp zijn reactie goed genoeg en ik vind ook niet dat die ontslaan moet worden oid hoor. Maar zelfs met context was dit zuiver een revanche actie van die agent en dat is niet ok. Als agent heb je de macht van leven en dood over gewone burgers dus ik vind dat je als agent aan hogere standaarden moet gehouden worden als die gewone burger. Dat er meer context zal zijn en dat dat kind misschien verschrikkelijk irritant is kan goed zijn, maar er zijn genoeg opvoeder voor kinderen met problemen of verzorgers voor bejaarden met dementie waar al eens naar wordt gespuwd, ik mag hopen dat die niet op de kinderen/bejaarden in hun zorg beginnen kloppen wanneer het hun eens teveel wordt, want dat zal zo goed als constant zijn. Ik mag voor agenten minstens evenveel verantwoordelijkheidszin vragen als voor verplegers en opvoeders.

Dit.

Die beelden komen keihard binnen bij mij. Zelfs ik vanachter mijn schermpje voel al een enorm onrechtvaardigheidsgevoel en een enorme onmacht. Laat staan als je daar voor de leeuwen wordt geworpen. Ik word agressief van ernaar te kijken. Dus die politieagenten (a.k.a. publieke boksballen) krijgen betonblokken en nadarhekkens van 5 meter hoog op hun hoofd gesmeten en het enige waarmee ze zich mogen verweren is een onnozel pepperspraytje?! Terwijl de helft van dat crapuul verdomme een gasmasker draagt. Is dat om te lachen?

En als er dan eens cavalerie of een hond wordt ingezet en er wordt een onnozele gans onder de voet gelopen omdat ze de stoere van de hoop wil uithangen zoals afgelopen zomer in het Terkamerenbos, dan gaan het verontwaardigde vingertje al in de lucht. Of wanneer een politiehond doet waarvoor hij opgeleid is: een mongool te pakken hebben. Of overjaarse puber-skateboy arresteren. Altijd weer ocharme si, en ocharme la.

In wat voor maatschappij zijn we eigenlijk terecht gekomen? Een maatschappij waarin de agressor en de arrogantie regeert. Wat is er mis met die pogingen tot moord op die politie-agenten te beantwoorden met rubberen kogels? Bij herhaaldelijke pogingen tot moord en bij wijze van wettige zelfbescherming, vind ik het zelfs logisch dat er met scherp wordt geschoten. Zoals in Nederland onlangs nog op een Corona-betoging.

Maar neen. Onze maatschappijen blinken uit in zwakheid. Internationaal tegen agressors als Rusland. En zelfs intern tegen een bende marginalen willen en durven we blijkbaar niet langer optreden. Bang van onze eigen schaduw. Wie geen respect afdwingt moet ook niet denken het spontaan te krijgen.

En de onschuldige Brusselaar? Die moest weer toezien hoe hun stad andermaal naar de kl*ten werd geholpen door een hoop marginalen die hun frustraties mochten uiten op kosten van de belastingbetaler.

Het is nochtans simpel om dit te vermijden hoor:
- Meer cavalerie
- Meer politiehonden
- Rubberen kogels toelaten
- Minder gezeik over "politiegeweld" die totaal geen politiegeweld is
- Berechten als poging tot moord
Ik snap de frustratie volledig, en ik ben ook compleet gedegouteerd als ik die beelden zie vanuit Brussel. Maar het geweld moet, alle frustraties ten spijt, altijd proportioneel.

Zo zou het bijvoorbeeld zeker en vast proportioneel geweest zijn om de criminelen die met betonblokken en nadarhekkens aan het gooien waren te chargeren. Het chargeren van een halfnaakte vrouw die wat stoer staat te doen, is dat niet.

Het geweld moet ook altijd doelgericht en efficiënt zijn. Dat wil zeggen: je moet er als agent steeds over waken dat jouw acties de boel niet doen escaleren. De agenten uit dat filmpje zouden proportioneel zwaar uit de hoek zijn kunnen komen, maar waren met veel te weinig om de boel daar zelfs met meer geweld te managen. De kans is groot dat ze daardoor het gewoon nog erger zouden gemaakt hebben.

Ik vind het stukje over respect afdwingen ook nogal lachwekkend eerlijk gezegd. Ja, volkomen mee eens dat we als maatschappij te weinig respect meer hebben voor politie en gezag, maar respect dwing je niet af met geweld. Kijk even naar de VS, waar men wel stukken sneller naar dodelijk geweld grijpt, zelfs voor kleine vergrijpen, hoeveel respect heeft de maatschappij daar voor de politie? Of willen we naar de politiekorpsen uit autoritaire regimes?

In het geval van dat 14-jarig meisje ... ik blijf er toch bij dat we altijd héél erg voorzichtig moeten zijn met minderjarigen. Als er een situatie is waar je nog veel meer op proportionaliteit moet letten is het daar. Dat je een minderjarige met geweld neerhaalt wanneer die een gevaar is voor anderen, en er geen andere oplossing is, dan moet het. Maar omwille van het niet dragen van een mondmasker, lak aan gezag en weerspannigheid? Dan verwacht ik toch niet de beelden die we gezien hebben.

Ik heb hier ook al geschreven dat de berichten hier over dat meisje wel heel voortvarend zijn. De berichten "moest het mijn dochter zijn, ik zou ze nog een paar kletsen bij geven" heb ik al verschillende keren gelezen. Maar wij weten niets over de situatie, over dat meisje. Misschien is ze zo respectloos en weerspannig, net omdat ze thuis met de regelmaat van de klok slaag krijgt? Misschien heeft ze een gedragsstoornis? Misschien ... ik weet het ook niet he. Maar om er een whataboutisme bij te halen: ik heb hier over Jurgen Conings, een militair die wapens gestolen had en doodsbedreigingen had geuit, verschillende pleidooien gelezen om niet te snel te oordelen en te beschuldigen, maar een 14-jarig meisje dat spuwt naar een agent wordt wel probleemloos met pek en veren afgevoerd.

Om terug te keren naar de rellen in Brussel: het is absoluut zo dat er grote nood is aan meer agenten, aan betere opleiding, aan betere omkadering en vooral aan een veel betere strafopvolging. Het is vooral de straffeloosheid achteraf die tenenkrommend is in dit land. Maar simpel om zo'n rellen te vermijden met wat je daar oplijst? Dat is een illusie, tenzij je China wil gaan emuleren.

En om af te sluiten, ik leef liever in een "maatschappij die uitblinkt in zwakheid", dan eentje waarbij we hardhandige arrestaties van 14-jarigen die geen onmiddellijk gevaar voor hun omgeving vormen als normaal zouden moeten beschouwen.

Zonet in het journaal gehoord dat vrijwel alle opgepakte relschoppers van gisteren al terug vrij zijn. Daarmee geef je toch ook geen deftig signaal?

Zonet in het journaal gehoord dat vrijwel alle opgepakte relschoppers van gisteren al terug vrij zijn. Daarmee geef je toch ook geen deftig signaal?
Het probleem is altijd dat je de persoon moet linken aan iets, gewoon rondlopen op een betoging is niet voldoende..... Probleem is dat ze allemaal rondlopen met dezelfde kleren en masker op, waardoor het moeilijk is om achteraf te kunnen zeggen van persoon X heeft dit of dat effectief gedaan.

Er zal zeker genoeg beeldmateriaal zijn, maar dat kan pas allemaal achteraf geanalyseerd worden. Hierna kijkt men dan dat dit overeenkomt met personen die zijn aangehouden (bestuurlijk) om dan ze later te vervolgen. Natuurlijk als dat volk uit buitenland is, veel chance om ze te identificeren en te vervolgen.....

En als je ze dan kunt vervolgen hangt het nog van justitie af, bij de grote vakbondsbetogingen die uit de hand liepen kreeg het merendeel een werkstraf van 100-200 uren en dat was het, de verdachte die tijdens de rellen in Anderlecht paar jaar geleden een vuurwapen uit een combi kon bemachtigen en hierna in de lucht schoot kreeg eerst pas een werkstraf....

Om terug te keren naar de rellen in Brussel: het is absoluut zo dat er grote nood is aan meer agenten, aan betere opleiding, aan betere omkadering en vooral aan een veel betere strafopvolging. Het is vooral de straffeloosheid achteraf die tenenkrommend is in dit land. Maar simpel om zo'n rellen te vermijden met wat je daar oplijst? Dat is een illusie, tenzij je China wil gaan emuleren.

Er zijn manieren om efficiënter op te treden, maar alles hangt af van de politiek. Al die beschadigingen konden gemakkelijk beperkt zijn, als men niet telkens de betogingen op hetzelfde punt laat eindigen. Het Jubelpark is een ramp om te ontruimen/af te sluiten, veel te groot en je gaat er altijd miserie hebben. Toch wordt het telkens toegelaten. Men ziet ook altijd al de groepen zich voorbereiden, maar toch mag er nooit ingegrepen worden tot het einde van een betoging, want ohhwee dat je te agressief over komt. Dan heb je het risico dat het al te laat is om te reageren.

Alle bestuurlijke aanhoudingen, direct een administratieve boete geven van 250 euro... sommige steden hebben een zogenaamde "combitaks" voor als ze u met uw zatte kloten van straat moeten pikken of als je voor overlast zorgt. Directe bestraffing en je raakt ze in de portefeuille. Sommigen zullen hier al wat meer over beginnen nadenken en je straft tenminste al enkelen direct voor hun gedrag. Zijn het buitenlanders? Geen probleem direct betalen of niet vrijgelaten worden.

Gaat dit bij alles helpen? natuurlijk niet, maar al kan je hiermee 10% van de relschoppers tot bedaren brengen, het scheelt de maatschappij misschien al een paar tienduizenden euro's aan schade aan het openbaar domein...

Laatst bewerkt:
Nja en diegene die ze dan oppakken zijn volgens mij de ongelukkigen of meelopers. Diegene die doelbewust daar opdagen om keet te schoppen die zijn onherkenbaar en kan je dus totaal niet identificeren. De Brusselse en nationale overheid lijkt me hier een grote verantwoordelijkheid te hebben in te hebben. Het loopt keer op keer fout en men leert hun les nog altijd niet. Die relschoppers moeten keihard aangepakt worden: gooien met stenen en andere projectielen moeten beantwoord worden met rubberkogels en desnoods schieten met scherp.

De politie vakbond spreekt ook van georganiseerd geweld tegen politie. En dat dit toeneemt.
Ook terug te vinden in extremistische organisaties die opriepen tot geweld want ACAB.

Niet moeilijk natuurlijk dat dit meer en meer toeneemt.
Brussel is een hellhole waar geweld tegen de politie al decennialang gebeurt.
En we halen de extremistische "defund the police" met de gekende rellen daar in hun zog gaat hier ook nog meer voet aan de grond zetten.
De corona betogingen lijken een gedroomd excuus om anti-politie geweld te kunnen tentoonspreiden met de grote groepsanonimiteit als manier om arrestatie te proberen ontlopen.

Het is wachten op de eerste dode. Niet dat de daders veel te vrezen hebben. De moordenaars van Kitty lopen ondertussen ook al terug vrij rond.

De politie vakbond spreekt ook van georganiseerd geweld tegen politie. En dat dit toeneemt.
Ook terug te vinden in extremistische organisaties die opriepen tot geweld want ACAB.

Niet moeilijk natuurlijk dat dit meer en meer toeneemt.
Brussel is een hellhole waar geweld tegen de politie al decennialang gebeurt.
En we halen de extremistische "defund the police" met de gekende rellen daar in hun zog gaat hier ook nog meer voet aan de grond zetten.
De corona betogingen lijken een gedroomd excuus om anti-politie geweld te kunnen tentoonspreiden met de grote groepsanonimiteit als manier om arrestatie te proberen ontlopen.

Het is wachten op de eerste dode. Niet dat de daders veel te vrezen hebben. De moordenaars van Kitty lopen ondertussen ook al terug vrij rond.
Het opsporen, vervolgen en hopelijk zwaar straffen van die daders is vrijwel utopisch in België. De politie op het moment zelf meer slagkracht geven is het enige wat effectief kan afschrikken, want wat heb je te vrezen als relschopper?

Het opsporen, vervolgen en hopelijk zwaar straffen van die daders is vrijwel utopisch in België. De politie op het moment zelf meer slagkracht geven is het enige wat effectief kan afschrikken, want wat heb je te vrezen als relschopper?
In een maatschappij waarin je meer kans hebt op een straf (boete) bij verkeerd/te lang parkeren of (licht) te snel rijden, hoeft het niet te verwonderen dat het respect voor de politie afneemt (en ja ik weet ook wel dat het gerecht de schuldige is in heel het verhaal).

In een maatschappij waarin je meer kans hebt op een straf (boete) bij verkeerd/te lang parkeren of (licht) te snel rijden, hoeft het niet te verwonderen dat het respect voor de politie afneemt (en ja ik weet ook wel dat het gerecht de schuldige is in heel het verhaal).
Het constante online plaatsen van uit de context getrokken videos over politieoptredens zal ook wel bijdragen aan het antipolitie sentiment. Ik vraag me af wat er kan aan gedaan worden. Trouwens als je dan hoort dat vrouwonvriendelijke uitspraken tot celstraf leiden maar je er voor het molesteren van een agent goedkoop vanaf komt.

De echte schuldige is natuurlijk de politiek die zowel justitie als politie laat spartelen.

De echte schuldige is natuurlijk de politiek die zowel justitie als politie laat spartelen.
Spreken politici vonnissen uit of bepalen die of er vervolgd wordt? Als je het hebt over tekort aan plaatsen in de gevangenissen of de verantwoordelijkheid voor wetten die bepaalde acties onmogelijk maken dan is het uiteraard wel de schuld van de politiek.

Maar vervroegde vrijlatingen, seponeringen, te lichte straffen,... Dat zijn toch zaken die 100% bij justitie zitten.

Spreken politici vonnissen uit of bepalen die of er vervolgd wordt? Als je het hebt over tekort aan plaatsen in de gevangenissen of de verantwoordelijkheid voor wetten die bepaalde acties onmogelijk maken dan is het uiteraard wel de schuld van de politiek.

Maar vervroegde vrijlatingen, seponeringen, te lichte straffen,... Dat zijn toch zaken die 100% bij justitie zitten.

In een groot deel van de gevallen hangt de beslissing om te seponeren af van de capaciteit. Voor vervroegde vrijlatingen allicht ook voor een deel, al zou dat echt niet mogen. Maar vervroegde vrijlating as such hoeft ook niet problematisch te zijn, als er voldoende wordt ingezet op reïntegratie, rehabilitatie en opvolging. En dat is budgettair niet haalbaar. De strafmaten waarin rechters kunnen oordelen, de criteria voor vervroegde vrijlating, ... dat is aan de wetgever om vast te leggen. Budget voor justitie voor extra personeel en vooral eindelijk een deftige digitalisatie en modernisering is pijnlijk hard nodig. Dat is aan de uitvoerende macht. Net als de capaciteit van de gevangenissen, budget (en visie!) voor reïntegratie, rehabilitatie en opvolging na de straf.

Als we kijken naar die kindermoordenaar. Die heeft de maximumstraf gekregen. Je kan zeggen dat justitie indertijd een fout heeft gemaakt om hem niet voor moord te straffen, maar het is uiteindelijk aan de politiek om de criteria voor en mogelijke duurtijd van strafmaten te bepalen.

Ik wil ook nog toevoegen, en dit is puur buikgevoel, dat ik vermoed dat door een totaal gebrek aan visie (en budget) op straffen, rehabilitatie en reïntegratie veel "kleine" criminelen de gevangenis buiten gaan als (potentieel) grote criminelen. Nog minder perspectief op een normale plek in onze maatschappij als voor ze in de cel zijn beland, en ondertussen 24/7 tussen collega-gangsters en extremisten geleefd.

Ik kan mij dan inbeelden dat je als rechter bij bijvoorbeeld jonge delinquenten los van de capaciteitsproblemen op zoek gaat naar alternatieve straffen. Dat lijkt dan op straffeloosheid, maar tenzij je elke crimineel levenslang geeft of voor het vuurpeloton zet, is het uiteindelijke doel dat ze na hun straf op het rechte pad blijven. En dan durf ik me zeer te betwijfelen of je dat in België met een gevangenisstraf gaat bereiken. Ik maak me tegelijk geen illusies over de alternatieve straffen. Ik vrees dat ook daar de recidive hoog zal liggen. Geen idee of er in België betrouwbare cijfers over recidive zijn?

En sowieso is strafrecht zowat het moeilijkste om "juist" te krijgen. De balans vinden tussen rechtvaardigheid voor het slachtoffer, eventuele reïntegratie van daders en vermijden van een onrechtvaardigheidsgevoel bij familie en vrienden van daders ... da's echt geen evidentie.

Want in principe ben ik er 100% van overtuigd dat we onze kijk op strafrecht veel meer moeten focussen op rehabilitatie en reïntegratie, maar moest een klootzak mijn kinderen iets aandoen ik zou hem proberen terug te pakken al moet ik het fucking gerechtsgebouw opblazen. Om maar te zeggen, ik wijs met de vinger naar de politiek, maar ik zou in deze zelf niet aan het roer willen staan.

Laatst bewerkt:
Allè de woorden van Torfs zijn nog niet koud.
De organisatie is al uitgenodigd in de afspraak. Verlinden zit er ook (na haar optreden in het VTM nieuws was die ook beter naar huis gegaan)

Terug
Bovenaan