Kleine nieuwtjes

Man man, wat is er nu mis met een pedagogische mep?
Als ge op uw 14e al moet worden vastgehouden door 2agenten en die moeten u hardhandig aanhouden EN ge gaat dan nog spuwen.

Dan mag die kleine thuis nog wat pedagogische tikken krijgen wat mij betreft

Als ge op uw 14e al moet worden vastgehouden door 2agenten en die moeten u hardhandig aanhouden EN ge gaat dan nog spuwen.

Dan mag die kleine thuis nog wat pedagogische tikken krijgen wat mij betreft

Tja, misschien is ze zo omdat ze thuis wat te vaak tikken gekregen heeft. Ik spreek dat gedrag niet goed, uiteraard niet, maar het blijft een kind en dan mag je toch wat voorzichtiger zijn met oordelen.

Ik begrijp ook niet waarom de VRT een permanente correspondent in de VS moet hebben. Soenens brengt toch geen enkele meerwaarde boven wat de VRT van een bureau als Reuters of AP kan halen.
Ik begrijp je vraag wel. Het is ook niet dat we een vaste correspondent in laten we zeggen, China hebben ofzo.

Benieuwd of die ooit vervangen gaan worden. Ik denk dan nog aan een Greet de Keyser voor VTM. Of is dat ondertussen al iemand anders?

VRT had vroeger wel meer vaste correspondenten, ook in China (Van de Weghe, Blommaert). Ironisch genoeg is Soenens degene die ze had afgeschaft. Maar met de verkiezingen vonden ze het toch relevant om een vaste contact ter plekke te hebben en hadden ze ook een manier om Soenens zijn macht over de redactie te breken zonder hem effectief buiten te moeten sjotten en waarbij ze wisten dat hij ook niet zou protesteren. Win win, al blijft het qua budget eigenlijk onverantwoord voor een bedrijf dat fel moet besparen.

VRT had vroeger wel meer vaste correspondenten, ook in China (Van de Weghe, Blommaert). Ironisch genoeg is Soenens degene die ze had afgeschaft. Maar met de verkiezingen vonden ze het toch relevant om een vaste contact ter plekke te hebben en hadden ze ook een manier om Soenens zijn macht over de redactie te breken zonder hem effectief buiten te moeten sjotten en waarbij ze wisten dat hij ook niet zou protesteren. Win win, al blijft het qua budget eigenlijk onverantwoord voor een bedrijf dat fel moet besparen.

Oeh wat is hier het sappig verhaal achter?

Oeh wat is hier het sappig verhaal achter?

Hoh, is niet zo super sappig hoor. Soenens had voor-en tegenstanders binnen de VRT met zijn constructieve journalistiek. In 2016 is er schoon schip gemaakt binnen de nieuwsdienst (nieuw algemeen hoofd, nieuwe eindredacteur Journaal), en dan is het wel handig als je de voormalige eindredacteur met veel invloed een elegante (al dan niet tijdelijke) "exit" kan bezorgen.

Slimste zet ooit.
Met foto en naam in de gazet gaan staan dat je getuige was en 1 van de 2 gezien hebt....

Buurtbewoners geschrokken van executie op straat: “Ik heb dader zien weglopen met wapen in zijn hand”

En morgen in de gazet.

Buurtbewoners geschrokken van tweede executie op straat: “Ik heb het slachtoffer zien weglopen met de hln app in zijn hand”

Slimste zet ooit.
Met foto en naam in de gazet gaan staan dat je getuige was en 1 van de 2 gezien hebt....

Buurtbewoners geschrokken van executie op straat: “Ik heb dader zien weglopen met wapen in zijn hand”

"Het slachtoffer is volgens het parket niet meteen een echt gekende. Hij liep in 2018 wel een veroordeling op voor diefstal."

Vanaf wanneer ben je dan wel een gekende?

Die beelden van die rellen in Bxl :headshake:

Met hekkens en brandende vuilbakken van boven de roltrap naar onder gooien op terugtrekkende agenten. Ik zou met scherp beginnen schieten als wettelijke zelfverdediging.

Met hekkens en brandende vuilbakken van boven de roltrap naar onder gooien op terugtrekkende agenten. Ik zou met scherp beginnen schieten als wettelijke zelfverdediging.
En weeral staat de politie erbij als schapen.
Voer daar toch charges uit met paarden en de wapenstok.
De enigste taal dat die idioten begrijpen is geweld. Kom hen dan tegemoet met geweld.

Maar allez Lakigar ik snap je echt niet meer hoor. Je loopt eerst allerhande zaken te orakelen en dan geef je hier gewoon grif toe dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dit staat echt compleet haak op de onderbouwde posts die je maakt in Natuur en Wetenschappen of P&A...
Duidelijk problemen in de bovenkamer als je dergelijke uitspraken doet

Dit.

Die beelden komen keihard binnen bij mij. Zelfs ik vanachter mijn schermpje voel al een enorm onrechtvaardigheidsgevoel en een enorme onmacht. Laat staan als je daar voor de leeuwen wordt geworpen. Ik word agressief van ernaar te kijken. Dus die politieagenten (a.k.a. publieke boksballen) krijgen betonblokken en nadarhekkens van 5 meter hoog op hun hoofd gesmeten en het enige waarmee ze zich mogen verweren is een onnozel pepperspraytje?! Terwijl de helft van dat crapuul verdomme een gasmasker draagt. Is dat om te lachen?

En als er dan eens cavalerie of een hond wordt ingezet en er wordt een onnozele gans onder de voet gelopen omdat ze de stoere van de hoop wil uithangen zoals afgelopen zomer in het Terkamerenbos, dan gaan het verontwaardigde vingertje al in de lucht. Of wanneer een politiehond doet waarvoor hij opgeleid is: een mongool te pakken hebben. Of overjaarse puber-skateboy arresteren. Altijd weer ocharme si, en ocharme la.

In wat voor maatschappij zijn we eigenlijk terecht gekomen? Een maatschappij waarin de agressor en de arrogantie regeert. Wat is er mis met die pogingen tot moord op die politie-agenten te beantwoorden met rubberen kogels? Bij herhaaldelijke pogingen tot moord en bij wijze van wettige zelfbescherming, vind ik het zelfs logisch dat er met scherp wordt geschoten. Zoals in Nederland onlangs nog op een Corona-betoging.

Maar neen. Onze maatschappijen blinken uit in zwakheid. Internationaal tegen agressors als Rusland. En zelfs intern tegen een bende marginalen willen en durven we blijkbaar niet langer optreden. Bang van onze eigen schaduw. Wie geen respect afdwingt moet ook niet denken het spontaan te krijgen.

En de onschuldige Brusselaar? Die moest weer toezien hoe hun stad andermaal naar de kl*ten werd geholpen door een hoop marginalen die hun frustraties mochten uiten op kosten van de belastingbetaler.

Het is nochtans simpel om dit te vermijden hoor:
- Meer cavalerie
- Meer politiehonden
- Rubberen kogels toelaten
- Minder gezeik over "politiegeweld" die totaal geen politiegeweld is
- Berechten als poging tot moord

Ze zouden beter ook met een soort van barometer werken bij rellen.
Code geel -> geen rellen & ook geen interventies politie.
Code oranje -> onrust & verhoogde waakzaamheid politie
Code rood -> Waterkanon , rubberkogels, matrakken & directe respons politie als je maar in de buurt ervan komt

Zo weet iedereen wat men kan verwachten als men de politie aanvalt & moet er niet geweend worden als er een rubber kogel op de smoel terecht komt.

In NL ondertussen vorig jaar een echte explosie van de woningprijzen: + 15.2%
En in bepaalde regio's zelf meer dan 20%.

What the fuck? Als een volwassen Marco de billen aanraakt van een minderjarig kind is iedereen terecht verontwaardigd want aan een minderjarige kom je niet, zeker niet als volwassen man in een machtspositie. Maar als een nog jonger kind weerspanning doet is het ok voor een volwassen man in een machtspositie om dat kind eens goed in het gezicht te boksen ? :laugh: een kind is geen meerderjarige en we hebben als maatschappij collectief besloten dat ze, itt volwassenen, mentaal nog niet genoeg ontwikkeld zijn om volledig verantwoordelijk tenzijn voor hun daden. Dus is een volwassene die met zijn vuist het gezicht van dit kind streelt even goed machtsmisbruik als een volwassene die met zijn hand op de billen streelt hoor. Tis niet omdat dit geen automatische weerzin oproept dat dit ok is hoor. Een kind is een kind of het is het niet.

Ik moet ook geen kinderen beginnen in het gezicht boksen als ze eens op me tuffen, ik hoop dat dat fucking wordt geklasseerd als kindermishandeling.

Vanaf welke leeftijd/niveau van weerspanningheid is het ok om minderjarigen in het gezicht te beginnen boksen? Of is dat enkel ok voor politie? Die heeft van de staat het recht op geweld heeft toegekend gekregen om de rest van de maatschappij te beschermen. Met die extra macht komt ook extra verantwoordelijkheid. Waar is dit recht op geweld gerechtvaardigd gebruikt geweest? Het kindje was ambetant?
Zum kotsen, echt waar. Jesus christ.

Terug
Bovenaan