Kleine nieuwtjes

Wacht, de senaat zit in hetzelfde gebouw als de kamer van volksvertegenwoordigers:
Ik vraag me dan wel af of die onderhoudskost voor heel dat gebouw is dan of enkel een deel.

Lijkt me wel redelijk historisch en beschermd om af te breken :)
Offers moeten gemaakt worden!

Laten we dan idd alvast hopen dat het 30 miljoen is voor het ganse gebouw (en zijn omgeving)... wat nog altijd veel klinkt voor mij, maar goed, ik ken er dan ook niets van.

Offers moeten gemaakt worden!

Laten we dan idd alvast hopen dat het 30 miljoen is voor het ganse gebouw (en zijn omgeving)... wat nog altijd veel klinkt voor mij, maar goed, ik ken er dan ook niets van.
Het zal, België kennende, nu ook wel niet de meest transparante en meest efficiënte kostenstructuur zijn.

Nu goed, als je wil besparen kan je de senaat toch wel afschaffen, zelfs als het gebouw er blijft staan zal er toch iets van die 30 miljoen af kunnen vermoed ik. En personeel kan je dan gewoon niet meer vervangen. Het zijn misschien "kleine" bedragen, maar als signaal zou het al iets zijn.

Met dank aan de Belgische belastingbetaler kunnen onze media op veroveringstocht in het buitenland, hoerah!

Geen wonder dat de pers hier zo lief is voor de heren en dames politici, misschien.

Strategische sectoren zoals energie die verkopen we wél aan het buitenland, want ook daar is de factuur uiteindelijk voor de burger, nietwaar? Vanochtend weer twee Youtube-adds van "onze" irritante, achterwaartse miskleun van een federale minister van Energie moeten doorspoelen.

Meteen beter ook een brief rondsturen naar de ganse bevolking om te vragen of ze een moord hebben begaan.

:')

Meteen beter ook een brief rondsturen naar de ganse bevolking om te vragen of ze een moord hebben begaan.

Gohja, als je een ESTA-formulier invult om naar de VS te reizen is dat even belachelijk hoor. Maar het is wel een mooie stok achter de deur in principe, er staat zwart op wit een leugen op papier zo.

Waarom? Je beseft toch waarom deze brief wordt verstuurd?
Alle personeelsleden bij ons op het bedrijf moeten ieder jaar een test afleggen mbt de compliance/antifraude regels. Daar krijg je 40-tal multiple choice tests waarop je moet antwoorden en bewijzen dat je die regels perfect kent.
Dat geeft het bedrijf gewoon de kans om mensen die die regels overtreden te ontslaan, en aansprakelijkheid bij dat individu te leggen, omdat ze de regels duidelijk kenden.

Hier dus net hetzelfde, met die brief zijn al die huurders op de hoogte van de regels. Indien ze betrapt worden op een overtreding staats niets een (terechte) harde financiële straf in de weg. Behalve de PS misschien :rolleyes:

Hier dus net hetzelfde, met die brief zijn al die huurders op de hoogte van de regels. Indien ze betrapt worden op een overtreding staats niets een (terechte) harde financiële straf in de weg. Behalve de PS misschien :rolleyes:

Voor mij komt dit over als een kinderachtige manier om ze te kunnen betrappen tbh ...

Ik weet hoe een bevriend agent ook zei dat ze verkrachters toch ook vaak bewust wat lappen gaven tijdens hun arrestatie.
Dat is natuurlijk erg jammer voor mensen die onterecht van verkrachting beschuldigd worden en daar de dupe van zijn natuurlijk.
En het is absoluut niet aan de agenten om ook rechter te spelen.
Tja, dan kan ik die mensen dat niet kwalijk nemen.
Dat laatste is nogal contradictorisch met de vorige statements hé...

Kinderachtige manier om fraudeurs te betrappen, neen dus, mensen waarschuwen en daarna straffen. Dat zijn mensen die misbruik maken van steunsystemen.
Het systeem zit wel nogal onlogisch in elkaar.

Krot van 10.000 euro op het platteland in Marokko? Geen recht op sociale huurwoning in België.
Beleggingsportefeuille van 7 miljard euro in Berkshire Hathaway aandelen? Wel recht op sociale huurwoning, want je hebt geen "inkomen" noch vastgoed.

Laatst bewerkt:
Dat laatste is nogal contradictorisch met de vorige statements hé...

Ik bedoel daarmee dat sommige agenten op de duur een dwang voelen om zelf een bepaalde vorm van gerechtigheid af te dwingen omdat ze vinden dat die er te weinig is.

Is dat de manier waarop het zou moeten gaan? Of zouden ze dat mogen doen? Natuurlijk niet.
Maar ik kan hen tegelijk ook verstaan dat ze soms hun boekje te buiten gaan als hun werk iedere keer amper resultaat oplevert. Als zij de slachtoffers van verkrachting moeten zien en dan weten dat de daders amper gestraft worden.

Ik bedoel daarmee dat sommige agenten op de duur een dwang voelen om zelf een bepaalde vorm van gerechtigheid af te dwingen omdat ze vinden dat die er te weinig is.

Is dat de manier waarop het zou moeten gaan? Of zouden ze dat mogen doen? Natuurlijk niet.
Maar ik kan hen tegelijk ook verstaan dat ze soms hun boekje te buiten gaan als hun werk iedere keer amper resultaat oplevert. Als zij de slachtoffers van verkrachting moeten zien en dan weten dat de daders amper gestraft worden.

Maar dat eindigt dus met "per ongeluk" eens de hoofd doen botsen tegen de combi bij iedere lastige arrestatie of "een noodstop" in de combi zodat een opgepakte zatlap die stond wild te plassen eens zijn hoofd stoot.

Dat zijn bedragen waar ik, als gewone sterveling, toch echt niet bij kan. Hoe kan het onderhoud van een gebouw nu jaarlijks 30 miljoen euro kosten?

Ik ken het gebouw niet en al zeker de grootte ervan niet, maar dat klinkt toch als een waanzinnig bedrag. Breek het af en zet een nieuw, modern, energiezuinig gebouw in de plaats, denk je dan al snel...
Ik vond dit wel een interessante aflevering over de Senaat: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/-weetikveel/1/-weetikveel-s1a7/

Met dank aan de Belgische belastingbetaler kunnen onze media op veroveringstocht in het buitenland, hoerah!

Geen wonder dat de pers hier zo lief is voor de heren en dames politici, misschien.

Strategische sectoren zoals energie die verkopen we wél aan het buitenland, want ook daar is de factuur uiteindelijk voor de burger, nietwaar? Vanochtend weer twee Youtube-adds van "onze" irritante, achterwaartse miskleun van een federale minister van Energie moeten doorspoelen.

uBlock Origin installeren.

Zotte mensen... ik heb op een maat zijn brommerke eens gereden die hij had opgefokt tot 60 - 70km/h... ik heb daar opgezeten, gas gegeven, en dat begon te daveren dat het niet normaal was... kheb nog nooit zo snel van een brommerke afgeweest als toen... Al ging dat nu ook niet zo snel als je rekening hield met hoe slecht die remmen waren om van dergelijke snelheden naar 0 te geraken. Dat mist echt de kwaliteit van wat je bij een motto aantreft...

En dan zit men hier steps op te voeren tot 120 km/h.... een bloody step... met prulremmen... en noegabollen houvast of vering als je tegen 120 km/h over een oneffendheid vlamt...

Zotte mensen... ik heb op een maat zijn brommerke eens gereden die hij had opgefokt tot 60 - 70km/h... ik heb daar opgezeten, gas gegeven, en dat begon te daveren dat het niet normaal was... kheb nog nooit zo snel van een brommerke afgeweest als toen... Al ging dat nu ook niet zo snel als je rekening hield met hoe slecht die remmen waren om van dergelijke snelheden naar 0 te geraken. Dat mist echt de kwaliteit van wat je bij een motto aantreft...

En dan zit men hier steps op te voeren tot 120 km/h.... een bloody step... met prulremmen... en noegabollen houvast of vering als je tegen 120 km/h over een oneffendheid vlamt...
darwin awards-waardig...

Terug
Bovenaan