Kleine nieuwtjes

Uit het artikel dat @808 State plaatste.

"Dat gaat van het begeleiden van hulphonden en jeugdbewegingen voor kinderen met een beperking tot hulp na de overstromingen in Wallonie en een reuzegrote tablet voor mensen met dementie."

En het artikel haalt inderdaad Corona aan als de grote boosdoener. Niet alleen kan je geen fysieke inzamelevenementen organiseren, ook heeft corona bij veel mensen in de portefeuille gesneden. Zeer veel verenigingen halen dat ook aan, dat ze sinds COVID-19 veel minder inkomsten halen uit giften of evenementen.

Dan vind ik het gewoon grappig (en niet een klein beetje verzuurd) dat @808 State zijn enige conclusie is dat de Vlaming triomfantelijk 'woke shit' heeft afgewezen.
Dat specifiek ondersteunde doel vind ik uiteraard ook de moeite waard, daar niet van.
Ik heb ook, ongewild, de hele week op de radio gevolgd op het werk, en ik kan gerust verstaan dat "de vlaming" daar zijn geld niet aan wou spenderen. Het was het slechtste jaar ooit imo.

Nu, sinds ik de warmste week in 2019 via het werk achter de schermen heb gevolgd, krijgen die geen halve cent. Een meer hypocriete "zaak" is er volgens mij niet meer hoor. Van directie over presentators tot medewerkers van VRT, StuBru en DWW. Nog nooit heb ik zo'n afkeer gekregen van mensen. Maar goed, dat staat hier los van denk ik.

Dat specifiek ondersteunde doel vind ik uiteraard ook de moeite waard, daar niet van.
Ik heb ook, ongewild, de hele week op de radio gevolgd op het werk, en ik kan gerust verstaan dat "de vlaming" daar zijn geld niet aan wou spenderen. Het was het slechtste jaar ooit imo.

Nu, sinds ik de warmste week in 2019 via het werk achter de schermen heb gevolgd, krijgen die geen halve cent. Een meer hypocriete "zaak" is er volgens mij niet meer hoor. Van directie over presentators tot medewerkers van VRT, StuBru en DWW. Nog nooit heb ik zo'n afkeer gekregen van mensen. Maar goed, dat staat hier los van denk ik.
Ja, ik vind dat het ook veel van zijn charme verloren heeft. Er hangt nu zo'n fake Ketnet sfeertje rond, bij gebrek aan betere beschrijving. Vroeger vond ik het supertof om de hele dag naar verzoeknummers te luisteren op Studio Brussel, meestal gewoon goeie alternatieve platen. Nu vooral pop hits met wat schlagers tussendoor. Of misschien ben ik gewoon oud aan het worden :confused2:

En er maar een uitleg aan geven... Misschien kunnen ze gewoon eens beseffen dat de Vlaming die opgedrongen woke shit niet moet hebben?
De vele (recente) schandalen en nieuwsberichten rond het misbruiken van giften en subsidies (vzw’s, goede doelen) doet er ook geen deugd aan natuurlijk.

Van elke 100 euro gaat er hoeveel naar het doel zelf? 20?
Mensen worden gelukkig iets minder naïef.

zouden die presentatoren ook een deel van de koek krijgen ?

dus het was hoe dat ze met het werkvolk omgaan tijdens die warmste week (en waarschijnlijk erbuiten ook)?
Ik moest er enkel bij zijn voor de warmste week. Ze vonden het om te beginnen al "raar" dat een West-Vlaamse firma dat moest doen voor hen, want ze kwamen wel uit Brussel he. Hoewel wij hun podia, studio en prive-ruimtes aan het opbouwen waren, moesten we elke 5 botten stoppen omdat ze een nieuw idee kregen. Enige tegenspraak hierin werd kort afgeblaft met denigrerende opmerkingen. Dit ging dan over de medewerkers.
Toen alles opgezet was, en de presentatoren toekwam, ons Linde en vriendjes, was werkelijk niets goed. De WC was te koud, de studio te warm, daarna de WC te warm en de studio te koud. De vestiaire was kleiner dan die in Brussel, de parking was te ver van de studio,. ... Noem maar op. Maar vooral de manier waarop. Zeer hautain en bijna agressieve manier van communicatie.
Ik heb hetzelfde werk gedaan voor grote namen waaronder Rammstein en George Michael, maar ik heb nooit zo'n dikkenekkerij ervaren. De entourage van Rammstein kon er ook wel iets van (de bandleden waren enorm sympathiek trouwens), maar ik heb geen 2e keer voor StuBru hun "warmste week" willen werken.

Toch jammer dat mensen nog altijd niet kunnen zijn wie ze willen zijn. Zo kunnen racisten en neonazi's nog altijd niet naar buiten komen uit angst om maatschappelijk niet aanvaard te worden :unsure:

Uit het artikel dat @808 State plaatste.

"Dat gaat van het begeleiden van hulphonden en jeugdbewegingen voor kinderen met een beperking tot hulp na de overstromingen in Wallonie en een reuzegrote tablet voor mensen met dementie."

En het artikel haalt inderdaad Corona aan als de grote boosdoener. Niet alleen kan je geen fysieke inzamelevenementen organiseren, ook heeft corona bij veel mensen in de portefeuille gesneden. Zeer veel verenigingen halen dat ook aan, dat ze sinds COVID-19 veel minder inkomsten halen uit giften of evenementen.

Dan vind ik het gewoon grappig (en niet een klein beetje verzuurd) dat @808 State zijn enige conclusie is dat de Vlaming triomfantelijk 'woke shit' heeft afgewezen.
Nu komen ze inderdaad af met de mededeling dat het ook zulke goede doelen betrof. Dat kon ik echter niet afleiden uit het spammen van Sam Bettens op het scherm.

Ik vraag me trouwens af hoe een thema met als naam "Kunnen zijn wie je bent" de lading dekt van hulp aan slachtoffers van overstromingen. Heel dat thema is opgezet in het licht van transfobie, xenofobie, homofobie, ... waarbij mensen die een andere geaardheid, opvattingen of religies hebben zich kunnen 'outen' zonder dat ze schrik moeten hebben. Dat was het volledige thema, vandaar ook het continue verschijnen van figuren zoals Sam Bettens.

In geen enkele van die spotjes heb ik iets gehoord of gezien dat er geld werd ingezameld voor de slachtoffers in Wallonië of voor blinde mensen, want zo een goed doelen zou ik uiteraard zonder twijfel steunen.

Laatst bewerkt:
Toch jammer dat mensen nog altijd niet kunnen zijn wie ze willen zijn. Zo kunnen racisten en neonazi's nog altijd niet naar buiten komen uit angst om maatschappelijk niet aanvaard te worden :unsure:
We hadden deze week op het werk gedacht om eens te bellen: "Hallo, wij zijn racist en we zijn blij dat we eindelijk mogen zijn wie we zijn, ..."
Maar aangezien ik weet dat zo'n "live" bellen nooit live is, hebben we het niet gedaan. :unsure:

De vele (recente) schandalen en nieuwsberichten rond het misbruiken van giften en subsidies (vzw’s, goede doelen) doet er ook geen deugd aan natuurlijk.

Van elke 100 euro gaat er hoeveel naar het doel zelf? 20?
Mensen worden gelukkig iets minder naïef.
Inderdaad. Zoiets is altijd een en-en verhaal maar de meest doorslaggevende faalfactoren van deze editie waren voor mij corona met op de tweede plaats ook een zeer slecht gekozen thema.
De warmste week zou bedoeld moeten zijn om concrete problemen in the picture te plaatsen die momenteel onvoldoende aandacht krijgen om mensen uit de miserie te helpen.
De overstromingslachtoffers in Wallonie vb. leven nog steeds in schrijnende toestanden, er is hier een politiek falen en een gevoel van machteloosheid wat het een perfect thema v9or burgerinitiatieven gemaakt had.

Maar nee, liever laat men ook hier weer diezelfde woke onzin het zoveelste evenement kapen om identity politics te promoten. Alsof een gans jaar media exposure aan regenboog zebrabaden en de UEFA beker verpesten nog niet genoeg aandacht was.
De slogan is passend slecht gekozen. 'Jezelf kunnen zijn' toont aan hoe vervreemd de organisatie is van de maatschappij. Men kaart hiermee een luxe probleem aan waar mensen die materieel geen eten of dak boven hun hoofd hebben niets aan hebben. Die mensen willen helemaal niet 'zichzelf kunnen zijn' maar juist kunnen veranderen. De boodschap roept niet op om aan andere mensen te denken maar louter naar je eigen navel te staren.

En zoals @Remake hierboven al vermelde, die smug air hing er al langer. De laatste keer dat ik (2018?) rondjes in de warmathon gelopen heb, zat er iemand om de 5 minuten door de microfoon te roepen hoe dit ons 'de allerallerwarmste mensen ter wereld' maakte. Het zegt veel over het narcisme gehalte van het doelpubliek dat van ego-strelerij een motivatie gemaakt wordt.
Weldoen voor anderen is een motivatie opzich. Het maakt je geen ubermensch. Het betekent simpelweg dat je geen volkomen egoistische klootzak bent. Bravo.

Laatst bewerkt door een moderator:
We hadden deze week op het werk gedacht om eens te bellen: "Hallo, wij zijn racist en we zijn blij dat we eindelijk mogen zijn wie we zijn, ..."
Maar aangezien ik weet dat zo'n "live" bellen nooit live is, hebben we het niet gedaan. :unsure:
Tjah, kan je daar dan nog woorden aan vuil maken aan die hypocrisie. Imo is het ganse concept van hulp voor goeie doelen vervangen door een rondje geweten sussen en laten we eens tonen hoe goed wij wel niet zijn. Gezien het feit dat men geen enkele rekening gehouden heeft met de kritiek dat er nu honderden andere goeie doelen een serieuze daling zien van inkomsten en ze gewoon maar verder deden met hun "grote probleem" toont voor mij al genoeg hun wereldvreemdheid aan.

Euh? Toch al enkele keren op de radio geweest en waar ze aangaven dat het live was, klopte het ook hoor. Tuurlijk zijn er veel fake-lives, maar dat zijn gewoon opgenomen interviews. Voor bvb spelletjes programma's of het meeste van dww is dat wel live hoor.

Kan men zomaar iemand laten oppakken voor wat internet-gefoefel? Het moet toch zijn dat hij de feiten in de VS gepleegd heeft?

Nadat er enkele zatte marginalen vorige week (zoals dat al jaren gebeurt) marginale dingen riepen in een voetbalstadion.
En dit naast de gewoonlijke belediging over de moeders van onze miljonairs op het plein er misschien ook wat racistisch werd geroepen, werd dat overal bestempeld als een racisme rel.
Harde maatregelen want ja wat zatte marginalen die nu wat anders zouden roepen qua belediging én plots schiet men wakker.

Om dan dit weekend een échte racismerel te zien in Genk.

Eentje waarbij overigens wel wat meer werd gedaan dan wat geroepen op miljonairs.
Er was bijna een dode gevallen.

Maar de pers neemt nergens het woordje racisme in de mond. Zelfs geen hint naar.
Helaas weet iedereen die een beetje wat volk kent in de buurt dat er al vaker wat frustraties zijn met al eens een racistische uitspatting over en weer.
Etnisch geweld dat ook in de asielcentra gebeurt overigens.
Om nog maar te zwijgen van het dagelijks racisme in onze grootsteden.

Het recht op asiel herzien vindt Mahdi heel moeilijk, want je kan die jongeren niet terugsturen naar Kaboel. “Je kan moeilijk bellen naar de taliban en vragen of ze een minderjarige willen overnemen”, zegt hij.

Lijkt me nochtans heel simpel. Één enkel ticketje richting Afghanistan en tirez votre plan.

Iemand die hier geweld komt plegen in een land dat ervoor wil zorgen dat je nieuwe kansen krijgt én waarvan de burgers waar je overlast aan veroorzaakt je verblijf betalen, wel die heeft zijn kansen verscheten.

Die kost ons geld. Geld dat beter gebruikt kan worden om brave burgers op te vangen die moeten vluchten.

Een miljonair beledigen doe je gewoon niet uiteraard :nono:
daarentegen wat paupervolk uit een godvergeten oord.. wie neemt daar nu aanstoot aan.

Lijkt me toch maar vreemd dat je je recht op asiel niet verliest met serieuze misdrijven zoals steekpartijen.

Je hebt dan een asielprocedure lopen om te mogen verblijven in een nieuw land om de gewelddadige situatie in je eigen land te ontlopen, maar nog tijdens die procedure ga je geweld plegen van een vrije zware graad in plaats van je zo goed mogelijk te gedragen.
Als je een messentrekker bent die geweld als enige oplossing kent om conflicten op te lossen, waarom ontvlucht je Afghanistan dan? Dan is dat toch precies jouw plek.

Lijkt me toch maar vreemd dat je je recht op asiel niet verliest met serieuze misdrijven zoals steekpartijen.

Je hebt dan een asielprocedure lopen om te mogen verblijven in een nieuw land om de gewelddadige situatie in je eigen land te ontlopen, maar nog tijdens die procedure ga je geweld plegen van een vrije zware graad in plaats van je zo goed mogelijk te gedragen.
Als je een messentrekker bent die geweld als enige oplossing kent om conflicten op te lossen, waarom ontvlucht je Afghanistan dan? Dan is dat toch precies jouw plek.
Ik dacht dat bij een veroordeling zo iemand het wel kon vergeten, of zo gaat dat toch voor een migrant. Waarschijnlijk ligt dat hier moeilijker omdat ze een aanvraag hebben lopen als vluchteling, en die mensen mag je niet zomaar terugsturen naar het land dat ze ontvluchten omdat hun leven in gevaar kan zijn.

Maar het is inderdaad een geval waar humaan beleid voor complicaties zorgt, aangezien dit niet echt een mentaliteit toont die in onze maatschappij past.

Terug
Bovenaan