Kleine nieuwtjes

In Bilzen gaat het om gas boetes omwille van snelheidsovertredingen.
Dus de privé firma maakt de foto's maar "Enkel de lokale en federale politie krijgt rechtstreeks toegang tot de gegevens. De stad ontvangt enkel de strikt noodzakelijke data over voertuigen die nodig is om GAS-boetes uit te schrijven." volgens de website van de gemeente.

De privé firma zal dus geen administratief werk hierrond doen volgens mij.
Ze rekenen op een 6,9 miljoen euro extra inkomsten op deze manier
Trajectcontrole in zone 30, veel zotter moet het niet meer worden
Dan zit die incentive inderdaad anders. Ik had een artikel gelezen waarin het ging over een uitbreiding van de administratie van GAS snelheidsovertredingen en dat privatisering een alternatief was voor de uitbreiding van het aantal werknemers.

Maar dan krijg je weer de omgekeerde incentive natuurlijk, dan wil dat privébedrijf zo weinig mogelijk mensen flitsen wat ook weer niet goed is.
misschien moet men hun verlonen naar het aantal boete's dat ze uitschrijven maar een bonus krijgen als de verkeersveiligheid effectief verbeterd na een tijd.

Ik zou bij elk ongeval en (hopelijk geen natuurlijk) gewonden of verkeersdoden zowel dat privébedrijf als de overheid aanklagen die die veiligheidsverhogende maatregelen heeft verwijderd voor hun eigen financieel gewin.

Nu andermaal, een volk krijgt de leiders die het verdient: ik hoop dat dit een stevig incentive is voor de burgers van Bilzen, Bonheiden en andere steden/gemeenten die dit systeem invoeren én daarbij de veiligheid verlagen door snelheidsdrempels weg te halen, om hun lokale politici af te straffen bij de volgende verkiezingen, maar ik vrees ervoor, lokale politiek is zo mogelijk nog corrupter dan de federale.

Ik ben overigens niet eens per se tegen trajectcontrole: maar één: niet privaat en twee: niet als je dat gaat gebruiken als bron van inkomsten in plaats van om de verkeersveiligheid te verhogen.

Overigens het mag nog eens benadrukt worden dat één van de drijvende krachten achter dat privébedrijf een gekend (ex-)crimineel is, reeds veroordeeld voor fraude met verkeersborden in het verleden. Maar goed, in dit land kunnen criminelen hun blanco strafblad afkopen, een concurrent overkopen en vervolgens onder diens naam opereren en goede vriendjes blijven met de overheid ondanks fraude met overheidsopdrachten... Nu goed, er mag ook vergeving van zonden zijn na een bepaalde tijd, maar toch als je dan dit soort streken weer ziet, denk je weer: ooit financieel corrupt, nu minstens moreel corrupt.

Het ANPR-netwerk dat criminelen moet opsporen, wordt gebouwd door een (ex-)crimineel.
De topman van Trafiroad, Glenn Janssens (ook wel de 'keizer van de wegwijzer' genoemd), is echter niet onbesproken. Janssens was jarenlang verwikkeld in een fraude- en corruptiezaak, in het kader waarvan het gerecht al in mei 2007 huiszoekingen verrichtte. Hij werd zelf ook aangehouden. In 2011 werd het bedrijf uiteindelijk in verdenking gesteld, maar Janssens kon het op een akkoordje gooien met het Openbare Ministerie: in februari 2015 kon hij de vervolging afkopen met 435.000 euro. All animals are equal, but some are more equal than others, zo schreef Orwell.
Bron: Knack

misschien moet men hun verlonen naar het aantal boete's dat ze uitschrijven maar een bonus krijgen als de verkeersveiligheid effectief verbeterd na een tijd.

Maar zelfs dan: jarenlang X boetes per jaar, of een paar jaar X boetes per jaar en een slotsom van Y omdat de veiligheid verhoogd is, maar zonder dat er nog boetes zijn... meeste privébedrijven kiezen dan voor de constante inkomstenstroom natuurlijk.

Maar zelfs dan: jarenlang X boetes per jaar, of een paar jaar X boetes per jaar en een slotsom van Y omdat de veiligheid verhoogd is, maar zonder dat er nog boetes zijn... meeste privébedrijven kiezen dan voor de constante inkomstenstroom natuurlijk.
Ja, maar ook daar zou je nog manier kunnen op vinden natuurlijk. Het percentage dat ze krijgen van de boetes laten verlagen in tijd en hoe sneller ze de verkeersveiligheid verbeteren hoe hoger de premie. Maar dat zal wel het hoofddoel niet zijn waarschijnlijk.

Ja, maar ook daar zou je nog manier kunnen op vinden natuurlijk. Het percentage dat ze krijgen van de boetes laten verlagen in tijd en hoe sneller ze de verkeersveiligheid verbeteren hoe hoger de premie.

Maar zelfs dan: permanent een lage inkomstenstroom haalt het altijd ten opzichte van tijdelijke premies, zeker wanneer die tijdelijke premie uitsluit dat je later in diezelfde regio nog werk zal krijgen.

Er is een reden waarom we dat soort boetes beter aan de politie toevertrouwen: die dienen tenminste het maatschappelijk belang en niet die van aandeelhouders.

Maar zelfs dan: permanent een lage inkomstenstroom haalt het altijd ten opzichte van tijdelijke premies, zeker wanneer die tijdelijke premie uitsluit dat je later in diezelfde regio nog werk zal krijgen.

Er is een reden waarom we dat soort boetes beter aan de politie toevertrouwen: die dienen tenminste het maatschappelijk belang en niet die van aandeelhouders.
Ik ben er ook geen voorstander hoor maar moest de politiek echt willen de verkeersveiligheid verhogen kan men daar gerust bepaalde voorwaarden opleggen waardoor bedrijven toch een serieuze moeite zouden mogen doen. Ipv de huidige manier van win win situatie tussen bedrijf en overheid.

Ik zou bij elk ongeval en (hopelijk geen natuurlijk) gewonden of verkeersdoden zowel dat privébedrijf als de overheid aanklagen die die veiligheidsverhogende maatregelen heeft verwijderd voor hun eigen financieel gewin.

Nu andermaal, een volk krijgt de leiders die het verdient: ik hoop dat dit een stevig incentive is voor de burgers van Bilzen, Bonheiden en andere steden/gemeenten die dit systeem invoeren én daarbij de veiligheid verlagen door snelheidsdrempels weg te halen, om hun lokale politici af te straffen bij de volgende verkiezingen, maar ik vrees ervoor, lokale politiek is zo mogelijk nog corrupter dan de federale.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/0...w-naar-de-stembus-hoe-is-het-zover-kunnen-ko/

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20190608_04450149
Bilzen en lokale politiek, biesonder boeiend

Imo geen probleem dat ze dat uitbesteden om bijv politie te ontlasten, maar dan we aan een vast bedrag en niet met commissie op basis van aantal boetes.
De 'last' van het flitsen bij de politie wordt serieus overschat. Ik weet van een lokaal korps van tussen de 300 & 400 personen waarvan er 2 personen zich bezighouden met het flitsen.

Wat dit ook zo dodelijk maakt is het volgende:
- Het gebeurt s'nachts of in het donker (december maakt dat er ook niet beter op)
- Het vindt plaats buiten het normale seizoen. Tornado's kunnen voorkomen buiten het normale seizoen, maar dit is ongewoon krachtig
- Het vindt plaats ten oosten van de "normale" Tornado Alley.

FGWo4ZkXsAMUMUB

Ook is de supercel waaruit de tornado ontstond er één die een lange trackgeschiedenis had. Als geverifieerd wordt dat dit om één tornado gaat (en geen recyclements van tornado's in dezelfde supercel), dan is dit ook de langste tornado ooit die uren aan de grond is geweest en vier staten heeft aangedaan (nu al Quad-State Tornado genoemd, de tot nu toe langste is de Tri-State Tornado in 1925).

Mooi is dit, gelukkig zijn onze gemeenten zo bezorgd om onze verkeersveiligheid. :sarcastic:

Wat is de volgende stap? Alcoholcontroles ook uitbesteden aan privébedrijven en dan gratis shotjes uitdelen of happy hours organiseren aan alle parkings?

Als deze cijfers kloppen dan begrijp ik niet meer waar de politiek in godsnaam mee bezig is.

Alvast een goed begin van het proces. In die zin dat gelukkig het mediacircus er rond kan beperkt worden en we niet dagelijks weer een item in het nieuws moeten krijgen met allerhande details. Volgens de advocaten van Bakelmans is er schuldinzicht aanwezig en wenst de dader goed mee te werken. Laat ons hopen dat de nabestaanden antwoord krijgen op hun vragen en na het proces eindelijk kunnen beginnen met heel die geschiedenis een plaats te geven.

Het zal uw dochter is zijn zeg. 😞

Alvast een goed begin van het proces. In die zin dat gelukkig het mediacircus er rond kan beperkt worden en we niet dagelijks weer een item in het nieuws moeten krijgen met allerhande details. Volgens de advocaten van Bakelmans is er schuldinzicht aanwezig en wenst de dader goed mee te werken. Laat ons hopen dat de nabestaanden antwoord krijgen op hun vragen en na het proces eindelijk kunnen beginnen met heel die geschiedenis een plaats te geven.

Het zal uw dochter is zijn zeg. 😞
Begrijpelijk dat de wens van de familie van het slachtoffer wordt gerespecteerd. Hopelijk is dit ook een kantelmoment om gevallen zoals Bakelmans niet meer op die manier los te laten op de maatschappij. Achteraf is alles gemakkelijker gezegd, dan gedaan. Dit moet als jurylid toch ook zeer intens zijn om mee te maken.

“Wallah op de Koran snij ik je keel door” - Katholieken uitgescholden en bedreigd tijdens processie nabij Parijs: “Ontoelaatbaar gedrag”

En de mainstream-media maar verontwaardigd doen als mensen zeggen dat Islamisering in Europa problematisch wordt, of moreel verontwaardigd zijn wanneer figuren als Eric Zemmour aanhang vinden bij de Fransen.

Dan durven politici in Gent (uiteraard van Groen) nog stellen: “We zijn veel te lang tolerant geweest voor intolerantie” wanneer ze een schepen met een hoofddoek introduceren. Het tegendeel lijkt mij eerder de waarheid: een teken aan de wand van de opmars van een uiterst intolerante ideologie. Allesbehalve toe te juichen.

Terug
Bovenaan