Kleine nieuwtjes

Goh, in het begin zat het bij de Zweedse coalitie wel goed denk ik omdat ze een programma had waar iedereen kon achter staan. Maar inderdaad het laatste jaar ging het enorm moeizaam in die mate dat er weinig of niets nog in uitvoering geraakte niettegenstaande er wel bepaalde zaken afgesproken waren. Dit heeft dan geleid tot heel die Marrakech situatie en exit N-VA.
Ik denk dat zolang we met een hoop kleine partijen zitten we altijd dat geknok en profileringsdrang gaan zien...
Dat lijkt me een beetje verbloemen hoe slecht het voor Marrakech al ging. Kibbelkabinet is niet in 2018 voor het eerst gebruikt, legio voorbeelden die van vroeger dateren.

En voor je het weet is het weer eens zwarte zondag en kunnen ze allemaal in koor nog eens zeggen "dat we het signaal van de kiezer begrepen hebben" zoals de vorige keer...

En het ergste is, ik begin er meer en meer begrip voor te krijgen mocht er opnieuw zo'n zwarte zondag plaatsvinden, al zal ik zelf nooit voor die partij stemmen... sommige zaken zijn toch echt niet meer te verdedigen: blijkbaar loopt één van die IS-terroristen-weduwen die we voor een kostprijs van € 1.5 M (!!!) naar hier gehaald hebben. 🤮 Zo iemand hoort voor decennia in een vergeetput weg te rotten, niet 3 zwakzinnige jaartjes... kromspraak.

Een minister die liegt in de kamer - excuseer, fout geïnformeerd door het federaal parket - over een potentiële terroriste die vrij rondloopt, er zijn slechtere redenen om het ontslag te eisen. Van Quickenborne komt dit weekend voor een vragenuurtje naar De Zevende Dag, benieuwd of ze hem daar ook voor op de rooster leggen met wat stevige vragen.

Ik erger mij aan het feit dat VdB daar openlijk op de persconferentie zat te kakken op de maatregelen dat ze niet voldoende zijn. Dude, ge hebt ze net zelf beslist, jij zat toch mee aan tafel? Als je als regering al geen boodschap van eenheid kan overbrengen (nl.: dit zijn de maatregelen waar wij ons allen in kunnen vinden, gegeven de spreidstand zorg <> economie) hoe verwacht je dan dat de bevolking deze aanneemt?

Simpel: dat komt omdat het overlegcomité moest samenkomen op vraag van Jan Jambon die daar maar met één agenda zat: zijn voorzitter uit de wind zetten. Voor de rest was het antwoord overal een "neen". Heel begrijpelijk dat dit frustrerend is voor iemand die wél het algemeen belang in het achterhoofd heeft.

De enige fout van VdB is dat hij ook expliciet die frustratie uit op de persconferentie. Dit had, hoe frustrerend ook, intern moeten blijven. De volgende dag kon je toch al de volledige toedracht lezen in de kranten.

Laatst bewerkt:
Het feit dat alles open en bloot in de media verschijnt tijdens en nog voordat het overlegcomité samenzit, geeft gewoon aan dat de sfeer daar enorm slecht is. Serene onderhandelingen kan je dan al niet meer voeren...
En al die indianenverhalen die erbij gehaald worden als 'verklaring' helpen de zaak ook natuurlijk niet.

Ach, dat is met 90% van de politici zo. Overal.

Ik ken een journaliste van zeer nabij en zij krijgt al sms'en van politici die nog in die overlegcomité's zitten à la "Maatregel x komt erdoor!", "Maatregel y zal het niet halen!", etc. Precies kleine kindjes, hengelend naar een beetje media-aandacht. Dat is dus ook de reden waarom we alles al weten vooraleer de persconferentie start. Hoe absurd is dat eigenlijk?

Eigenlijk zou je die politici ook moeten behandelen als kleine kindjes: bij binnenkomst in de vergaderruimte, iedereen zijn smartphone afgeven en in de mand. Ze kunnen die terug komen afhalen bij het verlaten van de vergadering. En zet er maar direct een electronic signal jammer bij. Ze oogsten wat ze zaaien.

En het ergste is, ik begin er meer en meer begrip voor te krijgen mocht er opnieuw zo'n zwarte zondag plaatsvinden, al zal ik zelf nooit voor die partij stemmen... sommige zaken zijn toch echt niet meer te verdedigen: blijkbaar loopt één van die IS-terroristen-weduwen die we voor een kostprijs van € 1.5 M (!!!) naar hier gehaald hebben. 🤮 Zo iemand hoort voor decennia in een vergeetput weg te rotten, niet 3 zwakzinnige jaartjes... kromspraak.

Een minister die liegt in de kamer - excuseer, fout geïnformeerd door het federaal parket - over een potentiële terroriste die vrij rondloopt, er zijn slechtere redenen om het ontslag te eisen. Van Quickenborne komt dit weekend voor een vragenuurtje naar De Zevende Dag, benieuwd of ze hem daar ook voor op de rooster leggen met wat stevige vragen.
Inclusie heet dat.

Ah, Sint-Pieters-Woluwe. De gemeente waar ze naar u kijken alsof het Chinees praat als ge es iets in het Nederlands zegt.
"Goeiedag mevrouw, een brood aub". Een bakkerij in Brussel die het woord "brood" niet kent.
Sint-Lambrechts-Woluwe en Ukkel van hetzelfde zieke straatje. Nederlands, of liever flamand, is een taaltje voor boeren.
Ik doe al geen moeite meer om zelf Nederlands te praten sinds het toch geen zin heeft.

Ik doe al geen moeite meer om zelf Nederlands te praten sinds het toch geen zin heeft.
Ik doe het wel, en ik blijf volharden (ik spreek zeer goed Frans trouwens, en schakel over indien nodig. Maar als het uit een hautain gevoel is, blijf ik gewoon doorgaan... Zo'n slecht karakter heb ik dan wel weer).

Ik doe het wel, en ik blijf volharden (ik spreek zeer goed Frans trouwens, en schakel over indien nodig. Maar als het uit een hautain gevoel is, blijf ik gewoon doorgaan... Zo'n slecht karakter heb ik dan wel weer).

Bij recente stakingen op Waalse luchthavens heb ik steevast in het Nederlands geantwoord op vragen van agenten. Je merkt meteen hoe fijn ze dat vinden :)

Terug
Bovenaan