In Wallonië is een ander ding, maar in (officieel) tweetalige gemeentes, kies ik voor een van de twee talen die mij het beste ligt.
Luchthavenpolitie zijn federale ambtenaren en die spreek ik in mijn moedertaal aan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In Wallonië is een ander ding, maar in (officieel) tweetalige gemeentes, kies ik voor een van de twee talen die mij het beste ligt.
Samusocial, De voorzorg , Let's go urban, ...
![]()
Mogelijke wantoestanden bij organisaties Poverello en Rafaël vzw: "Veel geld, behalve voor de armen" | VRT NWS Nieuws
Armoedeorganisaties Poverello en Rafaël vzw liggen onder vuur na een onderzoek van journalisten Ruben Brugnera en Marieke Brugnera in samenwerking met het RTBF-programma #Investigation, Le Vif en Knack. De Anderlechtse Rafaël vzw zou zich schuldig maken aan uitbuiting van vroegere bewoners...www.vrt.be
(Bijna) Alle kleuren van de regenboog!

Luchthavenpolitie zijn federale ambtenaren en die spreek ik in mijn moedertaal aan.
Rood (Samusocial, Voorzorg), blauw (El Kaouakibi) en nu oranje (Poverello, katholiek) ...(Bijna) Alle kleuren van de regenboog!
![]()
Ik bewonder je volharding... maar zelfs bij Brusselse federale ambtenaren zijn er die onvoldoende tot zelfs geen Nederlands spreken, en jij wilt je geluk gaan beproeven bij de luchthavenpolitie van Charleroi? Hahaha...
In de praktijk vraagt het bedrijf dat alle andere verkeersremmende maatregelen – zoals drempels, voorrang voor fietsers of chicanes – verdwijnen en gedurende minimaal zes jaar niet ingevoerd worden, blijkt uit gesprekken met de vijf gemeenten.

Ik kan het artikel niet lezen, wat is het probleem precies?![]()
Privébedrijf achter trajectcontroles doet verkeersdrempels verdwijnen
Op vraag van een privébedrijf dat hun trajectcontroles uitbaat en 24 euro per boete opstrijkt, bannen Vlaamse gemeenten op die wegen andere snelheidsremmende maatregelen.m.standaard.be
Mooi is dit, gelukkig zijn onze gemeenten zo bezorgd om onze verkeersveiligheid.![]()
Staat toch in zijn quote? Dat het bedrijf actief vraagt om geen maatregelen te nemen die de verkeersveiligheid ten goede komen. Zodat auto’s kunnen doorvlammen en zij dus meer verdienen aan de boetes.Ik kan het artikel niet lezen, wat is het probleem precies?
Hogerhand zat waarschijnlijk mee aan tafel toen dit besproken werd, iedereen wil een stuk van de koek heWie had er nu ooit gedacht dat het laten innen van verkeersboetes door privé bedrijven problemen zou kunnen opleveren. Ik ben benieuwd of er van hogerhand uit ingegrepen wordt, al denk ik dat ik het antwoord wel weet.

In Bilzen spraken ze van 90 overtredingen per dag per trajectcontrole (komen er 12) dacht ik om uit de kosten te komen.![]()
Privébedrijf achter trajectcontroles doet verkeersdrempels verdwijnen
Op vraag van een privébedrijf dat hun trajectcontroles uitbaat en 24 euro per boete opstrijkt, bannen Vlaamse gemeenten op die wegen andere snelheidsremmende maatregelen.m.standaard.be
Mooi is dit, gelukkig zijn onze gemeenten zo bezorgd om onze verkeersveiligheid.![]()
Maar dan krijg je weer de omgekeerde incentive natuurlijk, dan wil dat privébedrijf zo weinig mogelijk mensen flitsen wat ook weer niet goed is.Imo geen probleem dat ze dat uitbesteden om bijv politie te ontlasten, maar dan we aan een vast bedrag en niet met commissie op basis van aantal boetes.
Waarom zouden ze zo weinig mogelijk willen flitsen? Dat toestel flitst toch op basis van iemand die passeert en niet op basis van hun gemoed?Maar dan krijg je weer de omgekeerde incentive natuurlijk, dan wil dat privébedrijf zo weinig mogelijk mensen flitsen wat ook weer niet goed is.
Ik vermoed dat ze ook de administratie van elke boete afhandelen, zo lees ik het toch in andere artikels. Elke boete is daardoor een extra kost, wat ook een reden zal zijn dat ze per boete vergoed worden. Als ze gewoon een vast bedrag krijgen dan is de winst eigenlijk al genomen op het moment dat ze die camera's plaatsen, elke boete doet die winst dan dalen. Als ze meer winst willen hebben ze er dan alle belang bij om zo weinig mogelijk overtredingen te registreren (als bvb de camera defect is, kunnen ze hem beter volgende week repareren dan morgen).Waarom zouden ze zo weinig mogelijk willen flitsen? Dat toestel flitst toch op basis van iemand die passeert en niet op basis van hun gemoed?
Op basis van commissie beïnvloedt de winst van de baas, niet van de werknemer die toch gewoon maar zijn loon krijgt.
Je kan dat wel grotendeels oplossen door een doorgedreven audit maar bij zo'n zaken is het veel makkelijker en goedkoper om gewoon te maken dat de incentives overeen komen zodat ze geen reden hebben om te slacken, frauderen of lobbyen. Ik ken de procedures niet om van een snelheidsovertreder naar de betaling van een boete te gaan maar ik kan me voorstellen dat er heel wat plaatsen zijn waar er fouten kunnen gemaakt worden en waar er al dan niet beslist moet worden de extra mile te gaan bij een probleem. De incentives zo structureren dat je bijna compleet tegengestelde belangen hebt bij de uitkomst van het werk gaat eindeloze discussies, uitgebreide reglementering en een zware audit met zich meebrengen. Misschien tot op het punt dat het je meer begint te kosten om het zelf te doen. Je kan zo'n problemen grotendeels vermijden door de incetives van de opdrachtgever en de uitvoerder zoveel mogelijk te laten overeenkomen, maar zoals we nu zien is dat in dit geval blijkbaar niet makkelijk.Dat is dan aan de overheid om te controleren. Steekproeven om te zien of toestellen werken en boetes verwerkt worden. Ze zien dat ook wel als ze ineens minder inkomsten uit boetes hebben dan voorheen zonder dat de verkeerssituatie gewijzigd is
In Bilzen gaat het om gas boetes omwille van snelheidsovertredingen.Ik vermoed dat ze ook de administratie van elke boete afhandelen, zo lees ik het toch in andere artikels. Elke boete is daardoor een extra kost, wat ook een reden zal zijn dat ze per boete vergoed worden. Als ze gewoon een vast bedrag krijgen dan is de winst eigenlijk al genomen op het moment dat ze die camera's plaatsen, elke boete doet die winst dan dalen. Als ze meer winst willen hebben ze er dan alle belang bij om zo weinig mogelijk overtredingen te registreren (als bvb de camera defect is, kunnen ze hem beter volgende week repareren dan morgen).