Kleine nieuwtjes

Hij wil het gemiddelde niet laten zakken maar een grens instellen van 33% per werknemer als ik het goed begrijp. Als het gemiddelde nu 35% is wil dat grosso modo zeggen dat iets meer dan de helft van de mensen boven die 33% zit. Als je dan een harde grens op 33% per werknemer instelt zal het gemiddelde niet met een paar procenten zakken maar bijvoorbeeld tot 20-25% zakken.

Lijkt me ook wat onrealistisch. Maar op zich wel eens iets om over na te denken. Op zich lijkt het de beter verdienende mensen te bevoordelen maar er moet ook rekening mee gehouden worden dat de best verdienende nu al vaak als consultant werken. Die zouden niet of amper geholpen worden door die maatregel, het zou dus, op dat vlak, wel degelijk een maatregel zijn die de groep tussen de laagste en de hoogste lonen het best uitkomt.

Maar die groep zijn op dit moment ook een beetje de cash cows van de overheid, dus vermoed dat dit begrotingsgewijs amper haalbaar is.
"Amper houdbaar". Dat is een enorme belastingsverlaging. En er komt geen verhoging op "andere inkomsten".

Er is niet veel anders dat je kan belasten he...

Aangezien ik te traag was voor edit, maar een nieuwe post :

Een uitspraak als:
"Gemiddeld betalen werknemers rond de 35 à 36 procent belastingen.
Dat getuigd eigenlijk van een totaal gebrek aan realiteitszin.

Als er een "hard cap" komt op personenbelasting van 33%. Dan heeft dit een impact op lonen van hoger dan 56300 netto belastbaar op jaarbasis.
Dit wilt zeggen 63658 bruto, met vakantiegeld /13.92 = 4573 per maand.
(Met 56300 netto belastbaar betaal je op dit moment exact 33% personenbelasting. 35-36% zou willen zeggen 5186 à 5556 bruto per maand.)

Het gemiddelde nettobelastbare inkomen in België zit ergens rond de 20k. Er is dan inderdaad wel nog een verschil met alle inwoners/enkel werknemers, daar niet van. Maar de gemiddelde werknemer zit ook een stuk onder de 4573 per maand, en al zeker onder de 5-5.5k.

"Amper houdbaar". Dat is een enorme belastingsverlaging. En er komt geen verhoging op "andere inkomsten".

Er is niet veel anders dat je kan belasten he...
Er kan nog bespaard worden natuurlijk, of gewoon meer schulden aangegaan. Maar ik zie het idd niet snel gebeuren.

Ook super interessant, had me heel de berekeningen zelfs bespaard.
Neem B1 van 2018.
Tabblad België.

Gemiddelde aanslagvoet is pas 33% vanaf het 96ste percentiel. Ik heb namelijk ook geen rekening mee gehouden dat iedereen die kinderen heeft nog een veel grotere belastingsvrije schijf heeft en daarbovenop ook geen rekening gehouden met alle mogelijke aftrekposten.

Maar dus de categorie, netto belastbaar inkomen van 86426 tot 93232, die betalen gemiddeld 33% belastingen.
In brutoloon (*1.1307 /13.92) = 7020 tot 7573 bruto.

Ook super interessant, had me heel de berekeningen zelfs bespaard.
Neem B1 van 2018.
Tabblad België.

Gemiddelde aanslagvoet is pas 33% vanaf het 96ste percentiel. Ik heb namelijk ook geen rekening mee gehouden dat iedereen die kinderen heeft nog een veel grotere belastingsvrije schijf heeft en daarbovenop ook geen rekening gehouden met alle mogelijke aftrekposten.

Maar dus de categorie, netto belastbaar inkomen van 86426 tot 93232, die betalen gemiddeld 33% belastingen.
In brutoloon (*1.1307 /13.92) = 7020 tot 7573 bruto.
het feit dat ie de uitsplitsing maakt tussen beroepsinkomen en ander inkomen doet me vermoeden dat aftrekken en verminderingen buiten beschouwing worden gelaten, anders zou het ook totaal geen steek houden idd maar da's niet helemaal duidelijk. En misschien bedoelt ie met belastingen ook inclusief de sociale zekerheid, dat zou alvast tot realistischer bedragen voor de gemiddelde belastingvoet leiden.

Laatst bewerkt:
het feit dat ie de uitsplitsing maakt tussen beroepsinkomen en ander inkomen doet me vermoeden dat aftrekken en verminderingen buiten beschouwing worden gelaten, anders zou het ook totaal geen steek houden idd maar da's niet helemaal duidelijk. En misschien bedoelt ie met belastingen ook inclusief de sociale zekerheid, dat zou alvast tot realistischer bedragen voor de gemiddelde belastingvoet leiden.
Hoe bedoel je? Want ander inkomen heeft toch niets te maken met de aftrekken van je beroepsinkomen? :)
Maar goed, zien dat we hier niet in de semanthiek verzeild geraken.

Nu ik zo die cijfers bekijk en er over nadenk, ben ik eigenlijk tegen de "hard cap". Men kan beter gewoon zorgen voor een verdere lastenverlaging op arbeid in het algemeen, zonder blind te staren op maxima, imho.

dat ze eens leren een onderzoek af te wachten djeez

Onderzoeken zoals de deze?

"Al te vaak gaan gesanctioneerde politiemensen achteraf alsnog vrijuit, meestal omdat de termijnen van de tuchtwet niet zouden zijn gerespecteerd,"
Dat zal niet per toeval gebeuren. :censored:

Of onderzoeken zoals deze:
Na twee jaar :p

Of deze?

Of deze?

Dit dossier heeft tachtig maanden in onderzoek gezeten. Alleen de laatste negen maanden zat het dossier bij het parket. Ik ben het eens met de burgerlijke partij dat zulke feiten goed moeten worden onderzocht, maar dat is de taak van de onderzoeksrechter. Ik wik mijn woorden, maar dit was een knullig gevoerd gerechtelijk onderzoek.”

Of dit?
Daarin verklaart de hoofdinspecteur de zaak op het hierboven vermelde operationeel overleg te hebben aangekaart. Hij had in het voorjaar van 2015 in de regio City drie keer verhalen gehoord over illegale vreemdelingen die werden afgeperst door collega’s.

Hoe kan iemand vertrouwen hebben in onderzoeken wanneer er een cultuur is om mekaar in bescherming nemen?

Niet dat ik geen vertrouwen heb in de politie, de meeste agenten gaan correct zijn. Maar als ik onrechtmatig behandeld zou worden door een agent, ik zou heel lage verwachtingen hebben over de gevolgen van een klacht :p.

Eerder een ergernis maar heel Hasselt dat volt hangt met antifa stickers.
Waaronder deze gewelddadige. Zou er es mee naar de gazet moeten gaan en zien of daar evenveel heisa van komt als da stickerke in Pelt.

Ik keur dit niet goed voor de duidelijkheid. Maar er gebeuren zaken bij de Belgische politie die niet correct zijn en daardoor krijgen de militante linksen ammunitie.

On veut d’abord un bouclier fiscal à 33% sur le travail : un travailleur ne doit jamais laisser plus d’un tiers de ses revenus à l’État. Cela va donc concerner les classes moyennes, puisqu’au-delà d’un peu plus de 41.000 euros, on se retrouve déjà dans une tranche où l’impôt peut aller jusqu’à 55%, si on prend en compte les additionnels communaux. On veut ensuite un bouclier fiscal beaucoup plus général, à 50%, qui empêche de donner plus de la moitié de l’ensemble de ses revenus en prélèvements fiscaux
L’idée n’est pas nécessairement de changer les tranches d’imposition. Un mécanisme beaucoup plus simple, c’est de rembourser tout ce qui excède le pourcentage fixé.
Dus ook de hogere lonende zouden van 55 naar 50% gaan in zijn gedachte. Ik dacht dus dat ze dan de trappen gewoon zouden aanpassen maar dat lijkt hij niet te zeggen. Alles wat boven een trap uitkomt zou vergoed worden. Totaal onhaalbare kaart dus.
Bron: https://www.lecho.be/economie-polit...lier-fiscal-a-33-sur-le-travail/10279141.html

Wat een huichelaar trouwens. Boven de 41k is de belastingsschijf 50%, correct. Maar dan zit je dus wel ook eerst nog met een belastingsvrije som van minstens 9k. Dan zit je al 50k+ netto belastbaar. 56.5k bruto. Meer dan 4000 bruto.

Ik kan er niet tegen als men zoveel foute cijfers gebruikt. Zeker niet van politici.

Dus ook de hogere lonende zouden van 55 naar 50% gaan in zijn gedachte. Ik dacht dus dat ze dan de trappen gewoon zouden aanpassen maar dat lijkt hij niet te zeggen. Alles wat boven een trap uitkomt zou vergoed worden. Totaal onhaalbare kaart dus.
Bron: https://www.lecho.be/economie-polit...lier-fiscal-a-33-sur-le-travail/10279141.html

Van wat ik begrijp:

Hij wil niet zozeer de schalen aanpassen maar hij wil dat er op een inkomen max 50% belast kan worden
Specifiek voor arbeidsinkomsten wil hij een max van 33%.
Dus een onroerend inkomen kan nog altijd tot 50% belast worden maar een arbeidsinkomen maximum 33%.

Hij wil eigenlijk ook de limiet van 50% uitbreiden naar andere vormen van belastingen (erfenis.)
Niet echt duidelijk wat hij doet met de sociale bijdragen. :p

Lijkt mij ook serieus onhaalbaar zonder zware compensaties. Tussen de regels lees ik het duurder maken van verschillende voordelen van alle aard
"La plupart de ces gros revenus se mettent en société, et y font passer leur voiture, une partie de la maison, toute une série de frais. Ce que nous voulons, c’est arrêter ce jeu."

Wel grappig, vorige regering probeerde het aantrekkelijker te maken om een vennootschap op te richten en nu stelt hij het omgekeerde voor. :p

Deze is ook grappig van Bouchez:

Over de covid-premies aan zorgpersoneel:

Je crois d’ailleurs qu’il faudrait défiscaliser ces primes.

Ce n’est pas trop tard ?

Vu que c’est en faveur du contribuable, tant que l’avertissement-extrait de rôle n’a pas été reçu, ça reste envisageable.

Gewoon willekeurig de ene premie vrijstellen. Smijt gewoon alle wetboeken in de vuilbak. Eerst spreken over fiscale hypocrisie en dan zelf hypocriete voorstellen lanceren.

Deze is ook grappig van Bouchez:

Over de covid-premies aan zorgpersoneel:

Gewoon willekeurig de ene premie vrijstellen. Smijt gewoon alle wetboeken in de vuilbak. Eerst spreken over fiscale hypocrisie en dan zelf hypocriete voorstellen lanceren.
Dat ze eerst eindeloos debatteren over de loonfiscaliteit, er studies op zetten en er een meerderheid voor vinden, vooraleer dat ze hier de grote Jan uithangen.

Wat een huichelaar trouwens. Boven de 41k is de belastingsschijf 50%, correct. Maar dan zit je dus wel ook eerst nog met een belastingsvrije som van minstens 9k. Dan zit je al 50k+ netto belastbaar. 56.5k bruto. Meer dan 4000 bruto.

Ik kan er niet tegen als men zoveel foute cijfers gebruikt. Zeker niet van politici.
Wat bedoel je precies? Op alle beroepsinkomen boven 41k betaal je 50% belastingen (en gemeentebelasting). De belastingvrije som verandert daar niks aan en dat is RSZ nog buiten beschouwing gelaten.

Wat bedoel je precies? Op alle beroepsinkomen boven 41k betaal je 50% belastingen (en gemeentebelasting). De belastingvrije som verandert daar niks aan en dat is RSZ nog buiten beschouwing gelaten.
Mijn excuses. Ik was blijkbaar in de waan dat eerst de belastingsvrije som werd afgehouden en dan het systeem van schijven werd toegepast.
Maar inderdaad, eerst zet men alles in schijven en gaat men dan in de laagste belastingscategoriën een stuk belastingsvrij maken. Zot eigenlijk. Dan zou mijn eerste voorstel zijn om dat aan te passen naar hoe ik denk dat het was.
Dat zou al veel doen.

Wat ne hypocriet.
Zet em zelf op z'n IG dat je politie niet herkenbaar mag filmen.
Maar nu op z'n stories is em zelf de politie aan het filmen, provoceren, conclusies aan 't trekken zonder de feiten te kennen en dat op social media te gooien...

Dat de criminaliteit in grootsteden uit de pan swingt is wel duidelijk.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210124_97111021
Maar dat de politiek pas beweegt als er beelden van zijn en dusdanig de twitter-mob zich roert kan er bij mij dan weer niet in.
Hoeveel van die zaken zijn er geseponeerd of niet de resources ingestoken die ze verdienen.
Maar er is wat verontwaardiging op twitter en ho maar.
Wie regeert de wereld feitelijk? Degene die met een camera de grootste verontwaardiging kan teweegbrengen?

Politiek belooft diepgaand onderzoek

Het voorval heeft heel Frankrijk geschokt, tot in de hoogste politieke regionen. In een reactie heeft binnenlandminister Gérald Darmanin het over een “aanval van een ongehoorde wreedheid” en hij belooft dat “de daders van deze verschrikkelijke daad gevat zullen worden”. Justitieminister Eric Dupond-Moretti maakt zich sterk dat “er geen straffeloosheid zal zijn voor de aanvallers van Yuriy. Het Parijse parket en de onderzoeksdiensten zijn volop gemobiliseerd.” Zondag raakte ook nog bekend dat president Macron persoonlijk met Yuriy’s moeder heeft getelefoneerd, het bewijs dat de autoriteiten zwaar tillen aan de zaak

Wat ne hypocriet.
Zet em zelf op z'n IG dat je politie niet herkenbaar mag filmen.
Maar nu op z'n stories is em zelf de politie aan het filmen, provoceren, conclusies aan 't trekken zonder de feiten te kennen en dat op social media te gooien...

Lol, dat is zo ene waar ik alleen maar meer racistisch van word.
Héél zijn insta staat vol met de vooroordelen die aan buitenlanders gelinkt worden.

Eerder een ergernis maar heel Hasselt dat volt hangt met antifa stickers.
Waaronder deze gewelddadige. Zou er es mee naar de gazet moeten gaan en zien of daar evenveel heisa van komt als da stickerke in Pelt.

Ik keur dit niet goed voor de duidelijkheid. Maar er gebeuren zaken bij de Belgische politie die niet correct zijn en daardoor krijgen de militante linksen ammunitie.
Ook geen fan van zo'n stickertoestanden wegens veel te kort door de bocht, maar dit is inderdaad de context waarbinnen die sticker gelezen zou moeten worden:
Originele al langer bestaande slogan: A.C.A.B: "All cops are bastards" -> er is iets systematisch mis met de politie die elke agent corrumpeert (ook buiten diens wil om, bv agent wil iets aanklagen maar wordt van bovenhand tegengehouden etc.)
Deze slogan: A.C.A.T.: "'All cops are targets" -> de acties zijn gericht tegen alle agenten = het systeem, want het gaat verder dan de 'individuele gevallen' waar de schuld zo vaak op wordt afgewenteld.

M.a.w. van oorsprong geen slechte zaak waartegen geprotesteerd wordt, maar gewoon compleet foute sticker (ook al omdat A.C.A.B. of 1312 al door verschillende minder fraaie organisaties misbruikt is, waaronder hooligans en neonazi's).

EU threatens to block Covid vaccine exports amid AstraZeneca shortfall | World news | The Guardian

Na Pfizer, kan AstraZeneca de beloofde aantallen niet leveren.

Met het sterke vermoeden, dat de vaccins elders verscheept worden.
Dit terwijl de EU de fabrikanten sterk gefinanciërd heeft.

“We, as the EU, must be able to know whether and what vaccines are being exported from the EU,” he said. “Only that way can we understand whether our EU contracts with the producers are being served fairly. An obligation to get approval for vaccine exports on the EU level makes sense.”

Maar... zo gaat dat.

Het typische naiëve Europa, versus de verhevenheid elders die het stiekem afnemen, versus de winstmarges najagen.

Laatst bewerkt:

Nieuwe super-accu van 3000 euro: tien minuten laden, 400 kilometer rijden

De perfecte accu voor elektrische auto’s lijkt nu echt in zicht. Ingenieurs van Penn State University in de Verenigde Staten hebben een prototype gemaakt dat bewijst: Elektrisch rijden kan net zo gebruiksvriendelijk zijn als rijden in een diesel- of benzine-auto.

Indrukwekkende stap.

Alt. energie wordt echt booming business de komende jaren.

Terug
Bovenaan