Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
100 tal jongeren die speciaal naar daar afzakken om er amok te maken heb ik 10j geleden toch niet gemerkt.De Overpoort... Das is nu toch al een dikke tien jaar dat daar meer gespuis zit dat niks met studenten te maken heeft dan wat anders.
De verontwaardiging mag terug opgeborgen worden.
Anuna De Wever reageert op heisa rond Gert Verhulst: ‘Ik was boos en twitterde een ongenuanceerd bericht'
![]()
Anuna De Wever reageert op heisa: ‘Ik was boos en twitterde een ongenuanceerd bericht’
Anuna De Wever ligt sinds zondag onder vuur na een uithaal naar Gert Verhulst, naar aanleiding van een interview met de Studio 100-baas in deze krant. De klimaatactivist heeft nu op Twitter gereageerd op de heisa. ‘We zeggen allemaal weleens dingen uit frustratie en woede.’www.demorgen.be
Hoort dit alles trouwens niet in het topic over sociale media? Da's makkelijker te negeren, want relevant is het totaal niet.
Nee dus, wel een propere mea culpa. Lijkt me weinig op aan te merken.
![]()
Vijf agenten gewond na verkeerscontrole in Sint-Jans-Molenbeek: drie zwaargewond naar ziekenhuis gebracht | VRT NWS Nieuws
In de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek zijn vijf agenten gewond geraakt tijdens een verkeerscontrole op de Gentsesteenweg. Drie onder hen zijn zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar konden ondertussen alweer naar huis. Dat meldt het parket. De bestuurder van het voertuig is opgepakt.www.vrt.be
Weer een zoveelste Brussels dieptepunt. Uiteraard veroordelen de politici dit, want wie zou zo dwaas zijn dit goed te keuren?
Maar tegelijkertijd heb je Brusselse politici die hele pleinen vernoemen naar dwazen die wegvluchten van politiecontroles en daarbij verongelukken en dat dan zelfs politiegeweld durven noemen...
Wil je dit geweld aanpakken? Wel dit zijn duidelijk mensen voor wie de harde hand de enige resterende aanpak is.
Nultolerantie klinkt mooi, tot je beseft dat de huidige wetgeving behoorlijk zwak is: vermenigvuldig straffen voor mensen die de politie of andere hulpdiensten aanvallen maar met een mooie verzwarende factor. Maal 2 voor mijn part.
In plaats van zich symbolisch burgerlijke partij te stellen zou men beter een wetgeving uitwerken dat wanneer men onvermogend is om een boete in rechtszaken als deze te betalen: dat men dan elk recht op zaken als collectieve schuldregeling, sociale uitkeringen, etc. verliest. Niet betalen? Geen vrijheid. Schuldenaarsgevangenis voor mijn part.
Werd ook in deze thread besproken, dacht ik. Begint hier: https://www.beyondgaming.be/threads/algemene-nieuws-achtergronden-thread.31/page-165#post-291674.Hoe zit het met dienen acteur die "betrapt" werd op afspreken met minderjarigen? Vind geen thread er over
ja maar is er een update?Werd ook in deze thread besproken, dacht ik. Begint hier: https://www.beyondgaming.be/threads/algemene-nieuws-achtergronden-thread.31/page-165#post-291674.
Een gerechtelijk onderzoek is geen wekelijks feuilleton hé. Meer nog, het is strafbaar om daar in deze fase informatie uit te verspreiden.ja maar is er een update?
Huurders van sociale woningen, die overlast veroorzaken of hun woning beschadigen of verwaarlozen, zullen vanaf 2023 op een zwarte lijst terechtkomen. De huurders zullen dan tijdelijk geen sociale woning meer kunnen huren. Dat schrijft het Laatste Nieuws. Vorig jaar zijn in Vlaanderen enkele honderden van de in totaal 170.000 sociale huurders uit hun woning gezet.
Als dat "vermoeden" gebaseerd is op beschermde criteria, waar de huurder zelf dus niks aan kan doen (huidskleur) of recht op heeft (geloof), mag ik hopen dat ze dat recht niet hebben, nee.![]()
Zwarte lijst voor huurders die sociale woning beschadigen of verwaarlozen | VRT NWS Nieuws
Huurders van sociale woningen, die overlast veroorzaken of hun woning beschadigen of verwaarlozen, zullen vanaf 2023 op een zwarte lijst terechtkomen. De huurders zullen dan tijdelijk geen sociale woning meer kunnen huren. Dat schrijft het Laatste Nieuws. Vorig jaar zijn in Vlaanderen enkele...www.vrt.be
Die zwarte lijst zal dus niet beschikbaar zijn voor de particuliere verhuurders, hebben die dan ook het recht om huurders te weigeren waarvan ze vermoeden dat ze er problemen mee gaan hebben? Of valt dit onder discriminatie die moet bestreden worden door middel van mystery calls?
Als je alles al kapot maakt in een sociale woning, heb je imo het recht niet om het elders nog eens te proberen. Je zal maar de verhuurder zijn. Voor deze mensen zijn er ook geen rechten. Die zijn hun centjes wel kwijt.Ik vraag mij sowieso wel af waar die mensen naartoe moeten/kunnen als ze zelfs niet meer voor een sociale woning in aanmerking komen. Meestal is een woning op de private huurmarkt dan wel te duur. Ik stel mij eigenlijk vragen bij het toepassen van deze zwarte lijst.
Ik heb met die mensen niet echt medelijden hoor, ik vraag mij gewoon af hoe men dit praktisch gaat toepassen aangezien men zo'n mensen dan toch gewoon dakloos maakt. Lijkt me dat hier wel een polemiek rond kan gestart worden i.v.m. het grondrecht op wonen. Of een zielig krantenartikel, waarna de oppositie dit als een werkelijke schande wegzet.Als je alles al kapot maakt in een sociale woning, heb je imo het recht niet om het elders nog eens te proberen. Je zal maar de verhuurder zijn. Voor deze mensen zijn er ook geen rechten. Die zijn hun centjes wel kwijt.
Wel, dat is inderdaad wel netjes. Dat zie ik veel andere volwassen* Twitteraars niet doen, siert haar wel.
Moet ik daarom mijn mening bijstellen? Misschien milderen in het opzicht dat ze minder polariserend is dan ik dacht, maar naar mijn mening op dit moment nog steeds té polariserend om goed te zijn voor het thema. Ze toont wel dat ze misschien kan leren.
*Misschien ook niet vergeten dat ze idd nog maar 19 à 20 is, dan is je brein nog niet volgroeid, dat duurt nog een paar jaar langer.
Wonen is een grondrecht wat onvoorwaardelijk moet zijn.Als je alles al kapot maakt in een sociale woning, heb je imo het recht niet om het elders nog eens te proberen. Je zal maar de verhuurder zijn. Voor deze mensen zijn er ook geen rechten. Die zijn hun centjes wel kwijt.
Je krijgt je woning terug zonder huurschade. Maar schade door overmacht/slijtage valt daar niet onder.Ik heb met die mensen niet echt medelijden hoor, ik vraag mij gewoon af hoe men dit praktisch gaat toepassen aangezien men zo'n mensen dan toch gewoon dakloos maakt. Lijkt me dat hier wel een polemiek rond kan gestart worden i.v.m. het grondrecht op wonen. Of een zielig krantenartikel, waarna de oppositie dit als een werkelijke schande wegzet.
Kortom, ik ben benieuwd hoeveel er van die enkele honderden uit het artikel effectief op zo'n zwarte lijst gaan terechtkomen. Overigens, als je je woning verhuurt via een sociaal verhuurkantoor zou in principe alles moeten hersteld worden volgens de plaatsbeschrijving. Of het in de praktijk altijd zo is weet ik niet. Ik hoop het wel, want ik verhuur zelf volgens die formule.